Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Uniform op school
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Scholen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Noraly
Artemis

BerichtGeplaatst: Wo Nov 09, 2005 10:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bij ons op internet staat er dit:

Kledingvoorschriften
In het leerlingenstatuut is het volgende opgenomen over kleding op school:
Artikel 15.4: "Een leerling heeft het recht op vrijheid van uiterlijk. De kleding mag evenwel niet aanstootgevend, gevaarlijk, leerbelemmerend en (dus) ook niet communicatiebelemmerend zijn."

Respect
Het kledingbeleid van het Adelbert College gaat uit van respect; kleding die getuigt van ‘geen respect’ cq agressie ten opzichte van anderen, zal verboden worden.
Verboden kleding is kleding en/of sieraden met daarop teksten en/of symbolen die aanzetten tot haat, onverdraagzaamheid, discriminatie.
Voor alle toegestane kleding geldt dat deze tijdens specifieke lessen verboden kan zijn indien de veiligheid dit vereist.

Petten en mutsen
Voor het dragen van petten en mutsen is de volgende regel van kracht: het dragen hiervan in de lokalen en de mediatheek is verboden.

Dat aanstootgevend zijn ze niet strikt mee (behalve meneer Jonkman.. ask Jessy..) en met grove teksten enzo vinden ze niet zo erg.

Wat is trouwens leerbelemmerende of communicatiebelemmerende kleding? Kleding die continu erdoorheen gilt als iemand praat ofzo?
@my0505
Centurion

BerichtGeplaatst: Wo Nov 09, 2005 10:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Communicatie belemmerend zou een burka kunnen zijn
het gezicht is daarbij niet zichtbaar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
LijpeKoe
Patroklos

BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 3:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sjees, lijkt me verschrikkelijk een uniform of iets anders verplichts aan te moete hebbe naar school. Is het niet zo dat je kleren zeggen wie je bent? Een kind heeft toch wel recht op zijn eigen persoonlijkheid en uiterlijk Uitdrukkingloos

Bij ons loopt echt vanalles rond, zowat alles is toegestaan zolang je maar niet in je onderbroekje komt volgens mij.. Zelfs met Carnaval mogen we ons verkleden en schminken en whatever je wil. In dat opzicht is onze school best cool Steekt duimen op

Njaa Groetjes,,
~(c) Magic the Gathering (Wizards of the Coast)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Benedictus17
Plebeër

BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 8:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bij ons is ook zeer veel toegestaan. Ik heb dit jaar voor de tweede keer mijn kerstoutfit (lees: kersrokje met kersttruitje met kerstmuts, kerstvrouw outfit dus.Pestend) aangedaan. En ik mocht het WEER gewoon aanhouden! Yeah! Ik ben nou eenmaal een beetje anders... Pestend

~*~Diviana~*~
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ca
Patroklos

BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 6:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik een uniform aan zou moeten!!
Bij ons op school mogen we zelf weten wat we aan doen, maar geen naveltruitjes en andere 'blote' dingen... niet dat iemand zich daaraan houd maar het gaat om het idee. Ik snap deze regel overigens helemaal, want ik snap dat een leraar zich heel onprettig kan voelen als er een halfnaakt bloedmooi meisje bij je aan het slijmen/vleien is!!!
Maar ik vind het wel grappig dat ze er niet zo streng op zijn omdat het een katholieke school is Pestend
Latinitas
Centurion

BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 7:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bij ons mogen die navel truitjes ook niet wat ik bij sommige wel jammer vind. Maar er wordt niet goed op gelet, dus de meested dragen het wel. ( Geschrokken, verbaasd ) School uniforms zijn er toch om het verschil tussen rijk en arm te verbergen? Tegenwoordig is dat verschil niet meer zo groot, dus acht ik het niet meer noodzakelijk.

Faber argenti aerariusque
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Scholen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Pagina 8 van 8

Ga naar: