3e Klas!

Vragen en opmerkingen over jullie lessen kan je hier kwijt!

Moderators: -MoiDea-, De Prof

-MoiDea-
Forum-Caesar

Post by -MoiDea- » Sun Jul 01, 2007 8:37 pm

Numitor wrote:
-MoiDea- wrote:In het derde jaar kwamen er VWO-ers bij ons in de klas. Daardoor werd het wat meer aangepast aan hun niveau en hoefden we niet overal een punt bij op te tellen om je VWO-cijfer te krijgen. Hoge cijfers dus ineens ..!
Hmm, oké nog meer mensen?
Whoeps, foutje, was in de vierde :P. In de derde weredn de twee gymnasiumklassen bij elkaar gevoegd omdat ze veeeeeel te klein werden :P. Ik wete niet meer dat het heel moeilijk was ofzo.
Veni, vidi, futsi

Numitor
Plebeër

Post by Numitor » Mon Jul 02, 2007 7:20 pm

Hmm,

Zo te lezen vinden sommige mensen het hier dus de 3e klas aardig makkelijk. Maar op mijn school zit mijn vriend in de 3e. Hij zegt dat het moeilijk is. De meesten zijn naar de lagere leerwegen gegaan(=theoretische leerweg etc, etc). Hoe zit dat nou?

Mvg, Numitor
I love to fly, I love to fly I love to kick your ass!

Nieni
Forum-Caesar

Post by Nieni » Mon Jul 02, 2007 11:20 pm

Numitor wrote:Hoe zit dat nou?
Voor mij was de derde ook een moeilijk jaar, ik dreigde toen te blijven zitten.

En waar het aan lag? Achteraf denk ik niet dat het moeilijk was, maar dat ik een leeftijd had (dat zie je bij veel mensen rond 14/15) dat ik gewoon niks wilde doen en aan het puberen was en dus het nut van school niet inzag. (of ik snapte het nut wel, maar had geen zin om ervoor te werken)
In de derde kreeg ik scheikunde en natuurkunde als twee losse vakken en economie erbij en gezien het feit dat ik van de 3e naar de 4e overgegaan ben met een 3,7 voor wiskunde...:evil: hoef ik vast niet uit te leggen dat economie en natuur- en scheikunde nogal lastige vakken waren voor mij. Maar het lag aan mezelf dat ik toen bijna ben blijven zitten, dus.
Verba volant, scripta manent

Latinitas
Centurion

Post by Latinitas » Mon Jul 02, 2007 11:36 pm

Nogmaals:

De derde klas valt wel mee. Het is niet moeilijk zolang je het maar bijhoudt.

De vierde klas schijnt extreem moeilijk te zijn. Daar krijg je ook te maken met pta`s.

Het kan ook aan mijn school liggen hoor. Van de 1000 mensen is er 1 geslaagd met een vwo diploma.

Heb gewoon zelfvertrouwen, dan zal het vast wel goed komen. Je zit er immers niet voor niets!!
Paint it black - rolling stones!!

Faber argenti aerariusque

Melanthe
Artemis

Post by Melanthe » Tue Jul 03, 2007 9:17 am

Latinitas wrote:Het kan ook aan mijn school liggen hoor. Van de 1000 mensen is er 1 geslaagd met een vwo diploma.
Pff... wat is dat dan weer voor een opmerking.
1) hoeveel mensen zitten er op jouw school
2) welke lestypes bieden ze allemaal aan?
3) hoe groot is de vwo afdeling? (hoeveel klassen)
4) wordt het vwo er helemaal afgemaakt of moet je overstappen na de basisvorming naar een andere school?

Een beetje in context, om de topicstarter niet te verontrusten...

Ohja, en ontopic.
De derdeklas vond ik niet moeilijker dan andere jaren... Ik geloof dat veel mensen toentertijd wel over schei- en natuurkunde gestruikeld zijn, omdat dat toen nog verplicht vak was en moeilijk was voor mensen zonder veel exacte kennis. Maar in mijn eigen geheugen moest ik gewoon doordoen zoals ik al deed... Mocht je dan te weinig doen (blijkend uit je cijfers) kan dat nog altijd omhoog...

En wees niet te bang om te zakken in niveau omdat je het niet aankunt... Je kunt er op voorhand toch niets over zeggen! Ga er met goede moed in, en de goede moed komt er ook wel weer uit!
Illa, si fas est, superare divas*
*bewerking van Catullus ;)

Too bad or not so bad, that's the question.

-MoiDea-
Forum-Caesar

Post by -MoiDea- » Tue Jul 03, 2007 9:38 am

Latinitas wrote:Nogmaals:

De derde klas valt wel mee. Het is niet moeilijk zolang je het maar bijhoudt.

De vierde klas schijnt extreem moeilijk te zijn. Daar krijg je ook te maken met pta`s.

Het kan ook aan mijn school liggen hoor. Van de 1000 mensen is er 1 geslaagd met een vwo diploma.

Heb gewoon zelfvertrouwen, dan zal het vast wel goed komen. Je zit er immers niet voor niets!!
Dat is vast anders met VMBO omdat je daar maar 4 jaar op hoeft te zitten. Dan is de 3e klas waarschijnlijk beter te vergelijke met de VWO-vierde. Of zeg ik nu iets heel d oms? :X
Veni, vidi, futsi

Gigano
Centurion

Post by Gigano » Tue Jul 03, 2007 3:49 pm

-snip-
Last edited by Gigano on Tue Jul 03, 2007 8:59 pm, edited 1 time in total.
Bjorn - PhD student @ ERIBA, Groningen

Babet zei:
"Bjorn is zo cool, dat als hij een kamer binnen loopt, de entropie configuratie gelijk wordt aan 0." 8)

Numitor
Plebeër

Post by Numitor » Tue Jul 03, 2007 6:48 pm

Oké, Bedankt allemaal maar misschien zijn er nog mensen die nog wat vertellen over de 3e klas. Nou; doe het maar!!
I love to fly, I love to fly I love to kick your ass!

Andromeda
Optimaat

Post by Andromeda » Tue Jul 03, 2007 7:01 pm

tja, ik geloof niet dat ik de derde klas nu zo significant moeilijker vond dan andere jaren eigenlijk :wink:
quamvis sint sub aqua, sub aqua maledicere temptant

Saskiaatje
Odysseus

Post by Saskiaatje » Tue Jul 03, 2007 8:39 pm

Latinitas wrote:Het kan ook aan mijn school liggen hoor. Van de 1000 mensen is er 1 geslaagd met een vwo diploma.
Op mijn school is er dit jaar ééntje van het VWO gezakt :roll:

Ik vond de derde echt heaven! Ik weet nog dat we op donderdag altijd Frans, Duits, Engels, Nederlands en Grieks achter elkaar hadden, dan zat je bij Duits nog met je hoofd bij Frans. Ik had ook een superleuke klas en ik herinner me dat ik tienen aan het sparen was (dont ask) en dat ik er aan het eind van het jaar wel een hoop had gespaard. Dus zo moeilijk vond ik het kennelijk niet ;)
Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg :)

DJ JB
Columna Fori

Post by DJ JB » Wed Jul 04, 2007 12:05 pm

Oei, het derde jaar is voor mij wel heel lang geleden (5 jaar geleden afgesloten!!)
Ik kan me niet herinneren dat ik er veel moeite mee had. Het lag gewoon in het verlengde van de eerste twee jaren. Met Duits en Frans had ik dat jaar wel moeite, maar daar had ik sowieso altijd al moeite mee gehad. Ik zie nog wel vaag flarden van rapportcijfers en cijferlijsten uit dat jaar voor mijn ogen, maar ik kan geen schrikbarende vakken bedenken.
Zoals het spreekwoord luidt: "Nee heb je, en ja kun je vergeten!"

EvaH
Patroklos

Post by EvaH » Sun Aug 05, 2007 12:50 am

Ik heb net 't derde jaar afgesloten, en ik vond dit jaar het makkelijkste tot nu toe.
Maar dat komt misschien omdat ik dit jaar wél lekker in mijn vel zat.
(In de eerste voelde ik me heel eenzaam en maakte ik moeilijk vrienden, en in de 2e had ik nogal wat problemen met mezelf enzo) maar dit jaar ging echt heel goed.
Damnant quod non intellegunt

Androclus
Patroklos

Post by Androclus » Tue Jan 27, 2009 7:16 pm

De derde klas viel eigenlijk best mee. Goed, natuurkunde en scheikunde waren best rot, maar die heb ik laten vallen.
Het was eigenlijk niet veel zwaarder dan de tweede klas. De vierde klas (daar zit ik nu in) is wel iets zwaarder dan de derde klas, maar dat valt ook nog best mee. Hoewel dit niet voor iedereen hoeft te gelden, natuurlijk.

@Moi-Dea: Nee, TL3 is te vergelijken met VWO5. De voorexamenklas is altijd het zwaarst, ik houd mijn hart vast voor V5, haha.

Melanthe
Artemis

Post by Melanthe » Tue Jan 27, 2009 10:19 pm

Kijk je ook even naar wanneer dit topic is geopend en wanneer er voor het laatst een reactie is geplaatst als je een bericht neerzet?
Dit bericht is een beetje nutteloos, want dit topic is al 1,5 jaar oud.
Illa, si fas est, superare divas*
*bewerking van Catullus ;)

Too bad or not so bad, that's the question.

Androclus
Patroklos

Post by Androclus » Tue Jan 27, 2009 11:25 pm

Valt toch wel mee? Het kan toch zijn dat er meer mensen zijn die deze vraag hebben?

Post Reply