Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Vrij vragen en krijgen
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Scholen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DJ JB
Columna Fori

BerichtGeplaatst: Zo Feb 05, 2006 1:11 am    Onderwerp: Re: Vrij vragen en krijgen Reageer met quote

Sacrificial Fire schreef:
Bij ons op school mag je vanaf drie tussenuren en één uur les daarna wegblijven, voor de rest is er zero-tolerance. Later op school komen mag alleen als je voor 7.15u weggaat, en over het verkrijgen van eerder-weg-pasjes zijn volgens mij geen regels, alleen een handtekening van je ouders.
Dit is niet soepel? Dit heb ik nooit mee mogen maken! Uitdrukkingloos

Wel hadden we een 80% regeling... Je moest tenminste 80% van alle lessen hebben gevolgd, anders heb je een probleem.
Andere kinderen intepreteerden dit als een 20% regeling: je mag 20% van de lessen legaal skippen.
Is er bij jullie niet zoiets? Als je dan een boel tussenuren hebt, ga je gewoon naar huis en laat je die laatste les gewoon maar zitten.
Morri
Artemis

BerichtGeplaatst: Zo Feb 05, 2006 2:54 pm    Onderwerp: Re: Vrij vragen en krijgen Reageer met quote

DJ JB schreef:
Wel hadden we een 80% regeling... Je moest tenminste 80% van alle lessen hebben gevolgd, anders heb je een probleem.
Andere kinderen intepreteerden dit als een 20% regeling: je mag 20% van de lessen legaal skippen.
Is er bij jullie niet zoiets? Als je dan een boel tussenuren hebt, ga je gewoon naar huis en laat je die laatste les gewoon maar zitten.

Volgens mij hebben we dat alleen bij gym? Vragend, in de war En zelfs daar zegt niemand er iets van dat het zo is, maar een vijfdeklasser legde mij laatst uit dat je anders een vervangende opdracht krijgt. Zo ongeveer werkte het toch geloof ik.

de dingen hebben jou nodig
om gezien te kunnen worden

K. Schippers
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sacrificial Fire
Artemis

BerichtGeplaatst: Ma Feb 06, 2006 9:08 pm    Onderwerp: Re: Vrij vragen en krijgen Reageer met quote

DJ JB schreef:
Bij ons op school mag je vanaf drie tussenuren en één uur les daarna wegblijven, voor de rest is er zero-tolerance. Later op school komen mag alleen als je voor 7.15u weggaat, en over het verkrijgen van eerder-weg-pasjes zijn volgens mij geen regels, alleen een handtekening van je ouders.
Dit is niet soepel? Dit heb ik nooit mee mogen maken! Uitdrukkingloos

Oké, oké, ik geef toe dat ik dus wel mazzel heb. Vrolijk Maar hier heb ík nog nooit van gehoord - en het klinkt geweldig! En een beetje idioot, trouwens. Het zou mijn rooster zo versimpelen, alle non-uren als sport, godsdienst en Engels zou ik niet meer hoeven volgen... maarja, dat zouden ze hier nooit, nóóit doen...

In ieder geval bedankt voor jullie medewerking, allemaal - en ik denk dat ik onze schoolleiding nu toch wel lief vind. Vrolijk
Morri
Artemis

BerichtGeplaatst: Ma Feb 06, 2006 10:57 pm    Onderwerp: Re: Vrij vragen en krijgen Reageer met quote

In ieder geval bedankt voor jullie medewerking, allemaal - en ik denk dat ik onze schoolleiding nu toch wel lief vind. Vrolijk

Misschien scheelt het ook dat jullie leerlingen van zo ver hebben. Dat regels daarom wat soepeler zijn op dat gebied. Knipoog, niet serieus

de dingen hebben jou nodig
om gezien te kunnen worden

K. Schippers
Naar boven
pinkypooh_mewj
Odysseus

BerichtGeplaatst: Di Feb 07, 2006 4:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn school is de enige zelfstandige gymnasium van Overijssel [en gelijk ook de beste gymnasium Erg vrolijk, lachend] dus er komen best veel leerlingen van buiten Zwolle. Als je zo ver weg woont dat het niet te fietsen is, meer dan 12 kilometer was het volgens mij, krijg je een speciaal pasje waarmee je maximaal 10 minuten later in de les mag komen. Soms wel 20 als je bus vertraging had oid. En het 7e en 8e mag je 5 minuten eerder weg om de bus/trein te halen. Of 10 als 'ie maar 1x in het uur rijdt. Best soepel toch? Vrolijk
Melpomene
Centurion

BerichtGeplaatst: Di Feb 07, 2006 8:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is bij ons ook ongeveer zo. Leerlingen mogen eerder weg om de bus te halen. Ik ben de enige die met de bus naar school gaat. Elke dag 45 km in je eentje fietsen is een beetje te veel...
Contradictionary
Patroklos

BerichtGeplaatst: Zo Feb 12, 2006 9:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zelf bijna nooit meerdere tussenuren achter elkaar.. Maar in de 4e/5e/6e zie je wel vaak dat ze dat hebben. Laatst had iemand uit de 5e alleen het 1e, 2e en 7e les.. Dan mag je je tijd zelf opvullen.. Je mag doen wat je wilt.. Zolang je niemand stoort.. En we zitten in t centrum, naast de stad, dus das wel lekker. En je mag nooit later komen omdat je van ver komt, moet je maar eerder weg gaan. En wij hebben ook geen pasjes om eerder de les uit te gaan.. Van sommige leraren mag je 5 of 10 minuutjes eerder weg of je moet een briefje met handtekening hebben..
Ca
Patroklos

BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 6:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wij moeten gwoon ALTIJD aanwezig zijn en anders mag je die uren dat je er niet was dubbel inhalen!! en tijdens de Z-uren (zelfstandigwerkuren in de bovenkamer) gaan er eens in de zoveel tijd lijsten rond waarop iedereen zich moet aftekenen dat ie er was (daarna kun je dus gwoon weg gaan Pestend) maar als je er dan niet was 'mag' je het dubbel in komen halen.
als je 5 keer te laat bent gekomen dan moet je een week lang om 8 uur op school komen:S (school begint om 8.15)
maar als je een handtekening van je ouders hebt is dat natuurlijk een ander verhaal XD
*ikke*
Plebeër

BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2007 9:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als we het eerste uur geen les hebben mogen we een uurtje later komen, en als we het laatste uur geen les hebben mogen we een uurtje vroeger naar huis. We mogen wel maximum 1 uur later komen of vroeger weg,dus als je bijvoorbeeld de eerste 2 uren geen les hebben mag je 1 uur later komen en dan het volgende uur moet je in de studie zitten. Dit komt omdat ik nog maar in het derde middelbaar zit. Vanaf het vierde middelbaar mag het wel. Ook tijdens de middagpauze mogen we buiten de school gaan.

bye !!

XXX
Naar boven
christi-man
Plebeër

BerichtGeplaatst: Ma Nov 12, 2007 6:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Met de bus enz heb ik niks te maken, maar over vrij krijgen wel, een voorbeeld van vandaag:
Ik had les t/m het 5e uur, daarna tussenuur, KWT (zelfstudie), tussenuur en Engels. Ik heb vrij gekregen van mijn leraar Engels, omdat ik anders 2uur moest wachten.
Van de afdelingsleider mocht ik dus ook wegblijven bij KWT, wat me uiteindelijk 4 vrije uren opleverde.
Das lekker, zeker als je ooknog een 30min-rooster hebt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Scholen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: