Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Stoppen?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> De lessen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jesse
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2008 10:41 pm    Onderwerp: Stoppen? Reageer met quote

Ok mensen... Ik heb het echt helemaal gehad met Latijn en Grieks! Geeft over Eigenlijk wilde ik na de 2e klas al stoppen, maar mijn docenten hebben me op de een of andere manier weten over te halen... Na een week in het nieuwe schooljaar wist ik al dat ik een verkeerde keuze gemaakt had... Zegt Maar toen was het te laat, mij werd verteld dat ik niet meer kon stoppen. Dus ik heb op school nagevraagd of het op de een of andere manier toch kon. Mijn ouders zijn ook naar de afdelingsleider geweest en hebben gevraagd of het kon. Nee. Nu ken ik wel iemand die toch gestopt is midden in het jaar! Maar ze wil niet echt vertellen hoe ze is gestopt... Treurig, sip

Mijn vraag is dus:

Is er een manier om te stoppen?

Alle suggesties helpen!! Zegt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Jan 23, 2008 5:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Weet iemand het?
Naar boven
Latinitas
Centurion

BerichtGeplaatst: Wo Jan 23, 2008 5:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jouw decaan wellicht, mocht die hier ook over gaan.

Faber argenti aerariusque
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
@my0505
Centurion

BerichtGeplaatst: Wo Jan 23, 2008 6:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wij kregen pas een decaan in de vierde klas. Ik weet dus niet of die kan helpen. Maar kan je niet een praatje houden over dat het een negatieve invloed heeft op je overige vakken?
Zoek het desnoods hoger op. Is er niemand hoger in 'rang' dan de afdelingsleider? Of kom je dan meteen bij de (adjunct) Directeur?
Ik zou gewoon vol houden. Blijf het vragen, dan worden ze het vanzelf wel zat!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Jan 23, 2008 9:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@my0505 schreef:
Wij kregen pas een decaan in de vierde klas. Ik weet dus niet of die kan helpen. Maar kan je niet een praatje houden over dat het een negatieve invloed heeft op je overige vakken?
Zoek het desnoods hoger op. Is er niemand hoger in 'rang' dan de afdelingsleider? Of kom je dan meteen bij de (adjunct) Directeur?
Ik zou gewoon vol houden. Blijf het vragen, dan worden ze het vanzelf wel zat!

Nja, het probleem is dus, dat mijn andere vakken er totaal niet onder lijden Pestend Ik sta alleen voor latijn een vette onvoldoende op m'n rapport... een 2,5 Zegt De rest van de vakken zijn gewoon mooie cijfers... En vanuit de afdelingsleider kom je meteen bij de directeur terecht, omdat we een vrij kleine school hebben. Iets van 1100 leerlingen.
Naar boven
-MoiDea-
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2008 12:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien kun je in de vierde klas weer terug. Ik weet niet of gymnasium en VWO bij jou vanaf de vierde in dezelfde klas zitten? Dat dus het enige verschil tussen gymnasium en VWO nog in de extra vakken zit?
Gewoon volhouden, zou ik zeggen. Maar als je verder hele goede cijfers haalt si het toch ook wel een beetje zonde om niet meer aandacht te besteden aan Latijn? Als je het echt niet leuk vindt moet je het niet doen hoor, maar is er geen manier om jezelf te motiveren?
Nieni
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2008 3:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
En vanuit de afdelingsleider kom je meteen bij de directeur terecht, omdat we een vrij kleine school hebben. Iets van 1100 leerlingen.

Dat is niet klein...

Maar hoe moeten wij weten hoe je kunt stoppen...daar heeft elke school toch andere regels voor. Anders hou je het toch lekker en doe je er niks meer aan, ga je demonstratief in de les andere vakken maken...en aan het eind van het jaar laat je het vallen. Vraag eens aan je docenten of zij een oplossing voor je weten...want het is ook niet fijn voor je docenten om een ongemotiveerd iemand in de les te hebben. Je kunt ook nog aanvoeren dat dat andere meisje ook is gestopt midden in het jaar (is dat echt wel zo? of ging ze gewoon niet meer naar de les?) en aan je docenten vragen hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen...

In welke klas zit je trouwens?

(En wat is er zo rampzalig mee om met je probleem naar de rector te stappen? Het is zijn/haar beleid waar je last van hebt...dus kun je het beste hem/haar erop aanspreken als 'lagere' instanties geen antwoord geven...een rector is niet heilig!)
@my0505
Centurion

BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2008 5:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het probleem is alleen wel dat sommige scholen moeilijk doen.. Als je een 2,5 op je rapport hebt betekent dit vaak dat je blijft zitten. Ook als je het vak daarna niet meer hebt.

Laatst aangepast door @my0505 op Do Jan 24, 2008 11:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Patroklos

BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2008 10:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is dus inderdaad een groot probleem Boos En motivatie heb ik totaal niet, behalve dan dat het zo kan zijn dat ik niet over zou gaan Houdt mond dicht Wat ik sowieso al achterlijk vind, omdat ik er toch mee ga stoppen Geschrokken, verbaasd
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> De lessen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: