Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Voorbereiding examens !

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> De lessen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
*ikke*
Plebeër

BerichtGeplaatst: Di Mei 27, 2008 5:18 pm    Onderwerp: Voorbereiding examens ! Reageer met quote

Hoe bereiden jullie jullie voor op de examens ?

Ik zorg dat al mijn cursussen in orde zijn en lees de theorie een keertje door. De namiddag vóór het examen studeer ik alles. En jullie ?

(Sorry als dit niet bij het juiste onderwerp staat ! )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Summer
Artemis

BerichtGeplaatst: Wo Mei 28, 2008 11:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

In het middelbaar:
-voor wiskunde maakte ik het hele jaar door oefeningen, Grieks werkte ik ook al beetje voor
-al de rest las ik de dag voor het examen ff voor de eerste (en laatste) keer

Nu:
-cursussen in orde steken, examenvragen van vorige jaren vragen aan de hogerejaars
-hoe ik het studeer hangt van het vak af, sommige vakken lees ik 1 keer in de blok en 1 keer met het examen, sommige vakken maak ik bovendien samenvattingen, voor wiskunde/mechanica vakken maak ik vooral veel oefeningen, theorie tracht ik al lezend te onthouden.
Plebeër

BerichtGeplaatst: Do Mei 29, 2008 4:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik begin te leren de namiddag voor mijn examen. Vinden jullie dit een goede methode, of moet ik op voorhand al beginnen ?
Naar boven
Gigano
Centurion

BerichtGeplaatst: Do Mei 29, 2008 7:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk niet dat je alle leerstof van de afgelopen jaren succesvol in slechts één middag kunt doornemen èn ook nog onthouden. Ik zou zeker een aantal dagen van tevoren beginnen.

Babet zei:
"Bjorn is zo cool, dat als hij een kamer binnen loopt, de entropie configuratie gelijk wordt aan 0." Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Sacrificial Fire
Artemis

BerichtGeplaatst: Do Mei 29, 2008 8:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat hangt af van het examen, je intelligentie, de kwaliteit en manier van het onderwijs dat je gehad hebt, en natuurlijk van je stalen zenuwen. Cool Voor Engels en Frans heb ik niets gedaan en toch allebei netjes gehaald, voor aardrijkskunde, geschiedenis, Latijn en Grieks heb ik gewoon braaf de stof doorgewerkt en voor wiskunde en Nederlands heb ik oude examens gemaakt (en voor wiskunde ook heel erg gestresst Pestend).
eVoLi
Odysseus

BerichtGeplaatst: Do Mei 29, 2008 9:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In het middelbaar was ik gewoon braaf en lette flink op in de les, dat scheelt echt al een hoop, en dan in de weken voor de examens vatte ik alles samen, zo onthoud ik dingen het best. Blokvakken zoals geschiedenis, Nederlands ofzo vatte ik gewoon samen en las dat nog eens na net voor het examen, wetenschappen en wiskunde vatte ik theorie samen en maakte dan de middag/het weekend ervoor oefeningen. Heeft altijd goed gewerkt, al denk ik dat je het voor je eindexamens als je daar op doelt) je stof wel iets beter moet kennen. Het voordeel was dat ik de manier van ondervragen van mijn leerkrachten wel kende, dus goed wist wat ik best wat meer in detail leerde of waar de nadruk net op oefeningen lag. Dat is op een centraal examen natuurlijk niet zo, maar als Belg kan ik je daar niet echt verder in helpen.

En sorry voor de warrige post, blame de blok Pestend
Nieni
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Do Mei 29, 2008 9:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

eVoLi schreef:
maar als Belg kan ik je daar niet echt verder in helpen.

Ik als Hollandse zie toch echt meteen dat topicstarter ook een Belg is...

('cursussen' 'namiddag' 'op voorhand'...)
eVoLi
Odysseus

BerichtGeplaatst: Vr Mei 30, 2008 9:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Haha zalig, dat had ik zelfs niet door, ik leef nog altijd in de waan dat Summer, M en ik hier zowat de enige Belgjes zijn Pestend

Wel, dan kan je dus rustig op mijn ervaringen afgaan en alle centraal examen dingen vergeten Erg vrolijk, lachend

(zeggen jullie echt niet namiddag? Wat dan wel, voor de periode tussen euhm 13u en 17u? )
*ikke*
Plebeër

BerichtGeplaatst: Vr Mei 30, 2008 4:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben inderdaad een Belg Erg vrolijk, lachend

Wij krijgen elk jaar op school een presentatie over 'Hoe voorbereiden op de examens ?' , daar vertelden ze ons dat je best kan zorgen dat je cursussen in orde zijn, en dat je alles hebt. Eventueel alles ook een keer doorlezen, maar pas écht beginnen studeren de namiddag voor het examen.

@ Gigano : Het gaat niet over de leerstof van de afgelopen jaren, maar over de leerstof van de laatste 5 maanden.

Bedankt voor de tips die jullie me al gaven.
Naar boven
Summer
Artemis

BerichtGeplaatst: Vr Mei 30, 2008 7:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

*ikke* schreef:
best kan zorgen dat je cursussen in orde zijn, en dat je alles hebt. Eventueel alles ook een keer doorlezen, maar pas écht beginnen studeren de namiddag voor het examen.

Inderdaad, gewoon zorgen dat je de dag voor het examen geen cursussen meer moet gaan uitlenen en kopiëren, en gewoon de dag voor het examen leren Steekt duimen op (als je een richting doet met 6 of 8h wiskunde, dan best wel al op voorhand leren daarvoor)
Plebeër

BerichtGeplaatst: Za Mei 31, 2008 7:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Summer schreef:
*ikke* schreef:
best kan zorgen dat je cursussen in orde zijn, en dat je alles hebt. Eventueel alles ook een keer doorlezen, maar pas écht beginnen studeren de namiddag voor het examen.

Inderdaad, gewoon zorgen dat je de dag voor het examen geen cursussen meer moet gaan uitlenen en kopiëren, en gewoon de dag voor het examen leren Steekt duimen op (als je een richting doet met 6 of 8h wiskunde, dan best wel al op voorhand leren daarvoor)

Ik zit in een richting met 5 uur wiskunde, maar heb een heel weekend om dit te leren.
Naar boven
*ikke*
Plebeër

BerichtGeplaatst: Di Jun 10, 2008 4:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn examens zijn tot nu toe goed verlopen. Het studeren ging ook vlot, maar ben het NU AL beu en er zijn nog 2 weken te gaan.

Waarom moet je nu zoveel studeren als je het later toch allemaal vergeet ? Vragend, in de war
Naar boven
Summer
Artemis

BerichtGeplaatst: Ma Jun 16, 2008 1:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

*ikke* schreef:
Waarom moet je nu zoveel studeren als je het later toch allemaal vergeet ? Vragend, in de war

De bedoeling is dat je zodanig studeert dat je het niet meer zou vergeten... Knipoog, niet serieus
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> De lessen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: