Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
NEDERLANDS

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige vakken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
liekerd
Plebeër

BerichtGeplaatst: Zo Apr 13, 2008 3:55 pm    Onderwerp: NEDERLANDS Reageer met quote

Ik zoek cliché's over het 'beroep' huisvrouw!

Bijvoorbeeld:
- Ze hebben heel veel vrije tijd.
- Huisvrouwen hebben niks te doen.
enz.

Help me, en ik ben je voor eeuwig dankbaar! Knipoog, niet serieus Aanbidt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gigano
Centurion

BerichtGeplaatst: Zo Apr 13, 2008 7:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Huisvrouwen veel tijd en niks te doen (wat eigenlijk hetzelfde is)? Ze hebben het hartstikke druk met schoonmaken, wassen, eten verzorgen etc.

Maar ik weet wel enkele cliché's:

- Weet een heleboel recepten uit het hoofd
- Weet precies van elk kledingstuk in huis hoe die gewassen moet worden
- Draagt een schort en/of rubberen handschoenen
- Heeft vaak spierpijn (van het boenen enz.)
- Maakt een heleboel lijstjes (te-doen lijstjes; boodschappenlijstjes)
- Heeft smetvrees

Babet zei:
"Bjorn is zo cool, dat als hij een kamer binnen loopt, de entropie configuratie gelijk wordt aan 0." Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Nieni
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Zo Apr 13, 2008 8:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Huisvrouwen zijn dom? (laag opgeleid)
Huisvrouwen leven van het geld wat hun man (ok, partner) verdient?
-MoiDea-
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Zo Apr 13, 2008 8:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Huisvrouwen hebben warrig haar en zijn constant gestresst, en zitten in huishoudelijke dipjes.
eVoLi
Odysseus

BerichtGeplaatst: Zo Apr 13, 2008 9:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Huisvrouwen voelen zich minderwaardig
Huisvrouwen hebben geen sociaal contact
Huisvrouwen zijn overbezorgd voor hun kinderen/partner
Huisvrouwen werken inefficiënt

Voor de duidelijkheid: ik sta niet achter wat hierboven vermeld wordt Rolt met ogen
DJ JB
Columna Fori

BerichtGeplaatst: Zo Apr 13, 2008 10:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn wereldvreemd en komen vrijwel nooit het huis uit (zeker niet nu we Albert hebben die lief de boodschappen thuis bezorgt).
Loopt rond OF met een plumeau OF met overwanten OF met lange gele schoonmaakhandschoenen.
Bloemetjesjurk met smetloos wit schort met allemaal franjes om de randen.
Dwangneurose om potjes en zo in de keukenkastjes en de koelkast op alfabet of hoogte te rangschikken.
Melanthe
Artemis

BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2008 11:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Huisvrouwen zijn vrouwen die niets bereiken in het leven.
Huisvrouwen werken niet.
Huisvrouw is geen beroep.
Huismannen zijn al helemaal sufferdjes.

Tsja.

Too bad or not so bad, that's the question.
Naar boven
liekerd
Plebeër

BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2008 6:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Haha, wauw geweldig!
Heel erg bedankt alvast!
Maar ik heb er misschien nog wel meer nodig.. Uitdrukkingloos Hypocriet, schijnheilig
Naar boven
liekerd
Plebeër

BerichtGeplaatst: Vr Apr 18, 2008 9:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dit is het geworden!
Voel je aub niet beledigd als jouw vooroordeel er niet bij staat, maar ik had het interview al gehouden en moest het dus daarmee doen, en dus kijken welke ik niet kon gebruiken en welke wel. Nogmaals heel erg bedankt!
Als ik m'n cijfer heb zal ik het hier wel even posten Vrolijk

Álle vrouwen zijn multifunctioneel!

Op de verjaardag van mijn vader komt mijn tante Rianne, die ik ga interviewen. Over haar beroep wat de meeste mensen niet echt een beroep vinden: huisvrouw. Voor mijn gevoel bleek ze er niet echt trots op te zijn, of misschien schaamde ze zich er voor en had ze liever gehad dat ik haar interviewde over haar beroep als apothekersassistente. Gelukkig ging ze akkoord en het is een heel leuk en wel verassend interview geworden, want voor mij is het toch ook een nieuwe kant van mijn tante!

Huisvrouwen zijn laag opgeleid.
Ik weet niet of havo laag is. Want wat is laag? Volgens mij is de havo een goede opleiding, je kunt er in ieder geval meer werk mee vinden dan als je mavo hebt gedaan, het tegenwoordige vmbo.
Hebben het soms best druk en zijn meestal gestresst, maar hebben over het algemeen weinig te doen.
Het ligt eraan. Je zou kunnen zeggen dat ik het na een jaar niet zo heel druk had dat ik er een baan bij kon nemen. Twee jaar lang heb ik een ‘bijbaantje’ gehad - alleen op de zaterdagen werken - tot Michelle, mijn tweede dochter, werd geboren. In de jaren dat ik fulltime huisvrouw was deed ik ook vrijwilligerswerk voor een sportvereniging. Ik zat in het bestuur van de afdeling gymnastiek. Ik ben drie jaar lang penningmeester geweest en heb nog eens drie jaar lang in het secretariaat gezeten. Je regelt dan dingen met gemeente, bijvoorbeeld het huren van een zaal. Ook moest ik bijvoorbeeld trainers zoeken en uitvoeringen organiseren.
Ik nam ook wel eens een dag vrij, maar dat is zo’n gedoe, want je moet oppas regelen voor de kinderen. Meestal ging ik wat voor me zelf doen in de tijd dat ze naar school waren, hoewel ik die tijd ook kon gebruiken voor klusjes waar je geen kinderen bij kan gebruiken.
Leven van het geld van hun man/partner, en verdienen zelf geen geld.
Acht, tien jaar ben ik fulltime huisvrouw geweest. Toen Michelle acht was ben ik weer gaan werken, bij een apothekerszaak in Deventer. Dus ja, in het begin leefde ik van het geld van mijn man. Maar doen de meeste (getrouwde) vrouwen dat niet, ook al verdienen ze zelf bij?
Ze hebben geen sociaal contact, zijn wereldvreemd en komen nooit het huis uit.
Toen ik net huisvrouw was en moeder, moest ik heel erg wennen. Ik was, voordat ik huisvrouw en moeder van Jeanine werd, apothekers assistente in een grote apotheek met minstens 10 collega’s, waar ik 40 uur per week werkte. Ineens zit je dan thuis, het is anders, minder aanspraak. Het was heel erg wennen, maar niet zo lang. Een jaar. Dat is best lang hè? Een half jaar kan ook wel, maar het is te lang geleden 20 jaar alweer! Maar het was wel heel anders, met een baby. Aan de ene kant veel stiller en rustiger, maar aan de andere kant heb je een baby die elke 3 uur een flesje wil, je slaapt slecht, dus je probeert overdag te slapen. Ja, ik had in het begin wel veel minder contact, maar gelukkig woonde ik in de nieuwbouw! Ik had leuke buurvrouwen, die ook thuiszaten met kinderen van dezelfde leeftijd. Als je buitenaf woont heb je veel minder aanspraak, veel minder contact. Toen Jeanine klein was, ging ik veel met haar wandelen, elke dag wel waarbij ik zo anderhalf uur weg was. Ook in de supermarkt kwam je veel mensen tegen, waar je dan af en toe een praatje mee maakt. Ik deed ook het vrijwilligerswerk bij de gymvereniging en had zo ook sociaal contact.
Het zijn buitenlanders.
Haha, ik ben, zover ik weet, geen buitenlander hoor!
Doen niets anders dan schoonmaken,
Het vervelendste klusje? Poetsen. Maar ja, het is noodzakelijk, het moet wel. Liever lap ik de ramen, dat is niet vervelend om te doen. Maar die 10 jaar was ik toch het liefste bezig met de kinderen. Daar was je dan ook wel het grootste deel van de dag mee bezig, want kleine kinderen hebben veel aandacht nodig en moet je overal mee helpen, bezighouden. Met mooi weer ging ik wel eens met ze wandelen. Later, toen ze wat ouder waren, moest ik ze halen en brengen naar zwemles, school. Ook hebben ze 3, 4 jaar bij gym gezeten. Ja, daar gaat wel het meeste tijd in zitten.
En de was.
Het klopt dat er heel veel tijd in het wassen van kleren gaat zitten. Tegenwoordig heb ik minstens 10 wassen in de week, wat toen niet heel veel anders was. De was is wel heel veel werk, tien keer de wasmachine vullen, aanzetten, leeghalen, ophangen of in de droger doen, strijken, opvouwen en opruimen.
Het is saai werk.
Sommige klusjes zijn inderdaad saai, maar je kinderen zien opgroeien, er voor ze te zijn niet. Daarom ben ik ook huisvrouw geworden, omdat ík kinderen wilde vond ik eigenlijk ook dat ik er ‘moest’ zijn voor hen.

Laatst aangepast door liekerd op Vr Apr 18, 2008 7:40 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Nieni
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Vr Apr 18, 2008 6:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wel heel direct dat je haar meteen confronteert met die 'vooroordelen'. Knipoog, niet serieus Of heb je het anders anagepakt? Want je had dat interview toch al eerder gehouden, nog voordat 'wij' die vooroordelen hadden aangedragen? Ik meen me zoiets te herinneren.

Verder twee stomme dingen: verassend...ver-assend...hmm, niet heel erg lekker. Verrassend, dus. Pestend En ik zou voor het nette even de (achter)naam van je tante weghalen, zodat ze niet zomaar googlebaar is.
Verder vind ik het leuk om te lezen. (leuk dus dat je ook het eindresultaat hebt gepost!) Ik vind het ook wel stoer dat je als beroep om te interviewen 'huisvrouw' neemt. Vrolijk En ik ben benieuwd wat voor cijfer je ervoor krijgt!
liekerd
Plebeër

BerichtGeplaatst: Vr Apr 18, 2008 7:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nieni, nee, daar baal ik wel een beetje van, dat ik niet eerder op het idee ben gekomen om het interview meteen met clichés te houden.
Het interview was eerst met dit soort vragen:
- Waarom ben je huisvrouw geworden?
- Wat is het vervelendste klusje?
- Mis je nooit je collega's?

& inderdaad, verrassend is het dat ik tóch die fout weer maak Pestend
En ik heb de achternaam weggehaald, ik was vergeten dat ze zo ook googlebaar is. Want jullie vertrouw ik wel. Knipoog, niet serieus

Wanneer ik m'n cijfer terugkrijg zal ik het uiteraard hier posten! Toppie
Naar boven
liekerd
Plebeër

BerichtGeplaatst: Za Jan 17, 2009 7:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste forumleden,

ik zie net dat ik iets minder dan een jaar geleden beloofd heb dat ik het cijfer in dit topic zou plaatsen: tot mijn grote spijt heb ik met mijn stomme kop dat niet gedaan, dus bij deze:

het cijfer is een 8 geworden, mede dankzij jullie vooroordelen, dus heel erg bedankt!!

ps; sorry van de dubbelpost Hypocriet, schijnheilig
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige vakken Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: