Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Debatstelling, ik vind geen argumenten!

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige vakken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eev625
Patroklos

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 29, 2010 4:44 pm    Onderwerp: Debatstelling, ik vind geen argumenten! Reageer met quote

Voor nederlands moet ik een debat houden met de v olgende stelling:
De vakken Latijn en Grieks moeten vervangen worden door GLTC.
Ik ben natuurlijk verloren met het loten Pestend en ben voor. Wie kan mij helpen aan argumenten?
Alvast bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nieni
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 29, 2010 10:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je maakt mij niet wijs dat je zelf nog niet een argument hebt verzonnen. Dus kom maar op, misschien kunnen we je ook daarmee helpen.

Wat zou dat vak moeten inhouden?
Dat moet je definieren als dat nog niet is gebeurd en in die definitie zou je precies kunnen aangeven waarom jij voor het nieuwe vak pleit...kwestie van een slimme definitie hanteren. Dit gaat niet op als jullie al bepaald hebben wat er in dat vak aan bod moet komen.

Je zou kunnen zeggen dat de meeste mensen niet gemotiveerd genoeg zijn voor de talige kant van Gk en La, zie de dalende examencijfers. Of dat het past in de trend van de nieuwe vakken zoals Science of hoe de nieuwe versie van ANW (Natuur en Leven of zoiets gaars?) dan ook heet.
Of dat er geld bespaard kan worden omdat er 3 vakken geschrapt worden (KCV, Gk en La) terwijl er maar eentje voor in de plaats komt? (GLTC)
Melanthe
Artemis

BerichtGeplaatst: Di Mrt 30, 2010 10:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

De commissie Klassieke Talen heeft in haar stuk toch ook wel genoeg argumenten gegeven waarom het onderwijs moet veranderen en waarom het dan op deze manier moet veranderen? Gebruik hun argumenten ook!

Too bad or not so bad, that's the question.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige vakken Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: