Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Wiskunde of Duits?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige vakken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Marieke96
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2011 2:56 pm    Onderwerp: Wiskunde of Duits? Reageer met quote

Ik zit in het 4de jaar Latijn-Grieks. Volgend jaar moet ik kiezen tussen een optie van 2 u. Duits of wiskunde? Wat moet ik kiezen?

Als ik geen Wiskunde neem, heb ik maar 3 u. Wiskunde en dat vind ik wat weinig, want ik doe het wel graag. Als ik geen Duits kies heb ik nooit Duits gehad en dat wil ik ook niet!
Help!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Melanthe
Artemis

BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2011 12:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hm, je zit in een Belgisch systeem zo te zien? Ik moet zeggen dat ik daar zelf te weinig van weet om je echt goed advies te kunnen geven, maar je moet vooral je toekomstperspectief in gedachten houden. Hoe veel jaar zou je door moeten gaan met Duits of wiskunde? Wat wil je na je middelbare school gaan studeren? Als je iets met talen/communicatie wil gaan doen, is het slimmer om Duits erbij te nemen, wil je meer een technische richting op dan zou je uiteraard voor wiskunde moeten kiezen.
Wat het voordeel is van Duits is dat je het natuurlijk ook zelfstandig zou kunnen leren door middel van een cursus o.i.d., terwijl dat voor wiskunde wat moeilijker is.

Praat er in ieder geval over met medeleerlingen (misschien van een jaar hoger? Zij zouden je ook advies kunnen geven), docenten en eventueel een beroepskeuzeadviseur...

Too bad or not so bad, that's the question.
Naar boven
philippe
Optimaat

BerichtGeplaatst: Di Nov 08, 2011 12:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Tip van een Belgische taalkundige: neem het Duits. Als je nu Latijn-Grieks doet, en je gaat door met twee klassieke talen, heb je in elk geval al de deur dicht gedaan voor een zwaar wiskundige opleiding in hoger onderwijs. Als je daar wel voor wil gaan, moet je één klassieke taal laten vallen en in de derde graad een zwaar pakket wiskunde of wetenschappen opnemen. Het hangt een beetje af van wat jouw school aanbiedt in de derde graad. Houd er ook rekening mee dat het bedrijfsleven Duits een extra troef vindt, en dat taalkundig en historisch opzoekwerk aan de universiteit ook nog al eens in het Duits verloopt voor een aantal vakken.
En de hoofdregel: doe wat je graag doet. Veel succes bij je keuze!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige vakken Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: