Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Profielwerkstuk

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> KCV
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sesa123
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2012 7:02 pm    Onderwerp: Profielwerkstuk Reageer met quote

Hoi allemaal,
Ik wil mijn profielwerkstuk waarschijnlijk maken over Latijn of Grieks (of een combinatie).
Helaas heb ik niet echt inspiratie, dus ik dacht misschien hebben jullie suggesties?
Ik wil graag een origineel onderwerp hebben (op taalkundig/cultureel gebied - dat maakt me niet uit)
Dankje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Melanthe
Artemis

BerichtGeplaatst: Do Mrt 15, 2012 12:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan me niet voorstellen dat je helemaal niks weet. Denk eens even goed na. Welke onderwerpen die behandeld zijn vond je leuk, of welke schrijvers? Wil je schrijvers vergelijken, of je liever focussen op 1 werk? Of wil je liever cultuur doen, en bijv. vaasschilderingen of beelden onderzoeken, of kijken naar huizen, of misschien nog liever een historische gebeurtenis proberen uit te pluizen? Mogelijkheden te over. Praat ook eens met je docent. Of doe een random google search (of klik eens door op wikipedia), en kijk wat daar uit komt. Als je iets specifiekers weet, wil ik je graag helpen met het verder afbakenen.

Too bad or not so bad, that's the question.
Naar boven
Nieni
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 18, 2012 9:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad, de vraag is wat je zelf boeiend vindt. Je hebt mij een privébericht gestuurd, maar ik beantwoord hem hier. Ik heb mijn profielwerkstuk gemaakt in een combinatie van Frans en Latijn en ik heb een deel van de Ovide Moralisé vergeleken met de Metamorphosen, met name op taalkundig vlak. Ik vond het heel erg leuk om te doen, maar enorm veel weet ik er niet meer van omdat het alweer 6 jaar geleden is en ik me daar nu helemaal niet meer mee bezighoud. (wel een tip: de koninklijke bibliotheek in Den Haag, als je in de 5e of 6e zit, kun je daar gratis lid worden - mijn bronnenmateriaal was zo specifiek dat het alleen in de KB verkrijgbaar was, misschien geldt dat niet voor jou)
Ik neem aan dat je nu in de vijfde klas zit en moet gaan nadenken over een onderwerp?

Ik zie dat je bij eindexamen in 2013 voor Grieks Euripides' Medea gaat lezen en voor Latijn teksten van Seneca. Misschien kun je daar wat mee, dat je je in een van beide auteurs wat meer verdiept? En is het nog steeds zo dat je een tweede vak erbij moet nemen? Je zou kunnen denken aan CKV2 (bestaat dat nog?) of meer taalkundig Frans of zelfs Nederlands of Duits...of de voor de hand liggende combinatie met geschiedenis. Maar zorg er wel voor dat er op een of andere manier een duidelijke combinatie is van 2 vakken, als dat tenminste nog steeds een eis is.
Mariken
Optimaat

BerichtGeplaatst: Di Mrt 20, 2012 7:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de vakken KCV en biologie gecombineerd en uitgezocht welk gif er in de gifbeker van Socrates zat.
Het leuke van profielwerkstuk is dat zo ongeveer alle onderwerpen mogelijk zijn Vrolijk
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> KCV Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: