Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Profielwerkstuk

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Algemeen Klassieke Talen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
AlisVolatPropriis
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Apr 23, 2014 6:10 pm    Onderwerp: Profielwerkstuk Reageer met quote

Salve!

Ik zit nu in 5 Gymnasium en heb zowel de vakken Grieks als Latijn, en na mijn diploma gehaald te hebben, zou ik ook graag Klassieken willen gaan studeren.
Nu moeten wij dit jaar beginnen met ons profielwerkstuk (van minstens 80 uur) en ik zou dit dan ook graag doen over een onderwerp gerelateerd aan Grieks of Latijn (en het liefst allebei natuurlijk).
Ik heb laatst voor het vak KCV ook een werkstuk gemaakt over Hybris in de mythologie (had ik een zeer degelijke 9,3 voor Erg vrolijk, lachend), en dergelijke dingen als een soort van "leren/lessen uit de mythologie" of een ander onderwerp gerelateerd aan mythologie (waarbij je bijvoorbeeld veel verschillende teksten kan gebruiken van verschillende auteurs) spreken me erg aan.
Echter ik heb echt geen ideeën voor onderwerpen meer, en heb al ongeveer heel internet gehad (ook engelstalige sites) maar er zijn relatief heel weinig mensen die een pws hebben gemaakt over Latijn of Grieks, ten opzichte van bijvoorbeeld biologie, natuurkunde of geschiedenis.
Nu dus mijn vraag of iemand hier nog een leuk onderwerp weet toevallig Vrolijk

Vale! Steekt duimen op

Like het Klassieke talen-fandom op facebook!
https://www.facebook.com/classicsfandom
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
-MoiDea-
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Do Apr 24, 2014 1:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bij ons was het verplicht om Latijn of Grieks in je profielwerkstuk te verwerken. Zelf heb ik het toen over Griekse en Latijnse zinsconstructies in het 17e-eeuws Nederlands gedaan, maar je kunt ook denken aan bijvoorbeeld narcisme (daar heb ik ooit een essay over gemaakt - in hoeverre was Narcissus een narcist?) of de rol van de Griekse mythen in de hedendaagse cultuur...
AlisVolatPropriis
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Apr 30, 2014 7:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De Latijnse en Griekse zinsconstructies in het hedendaags Nederlands lijkt me ook wel een leuk onderwerp Steekt duimen op
Ik wilde zelf anders misschien nog iets met de metamorphoses van Ovidius, elk verhaal apart te analyseren, zowel op taalkundig niveau (en belangrijksre constructies eruithalen enzovoorts) als op mythologisch (of hoe noem je dat Vragend, in de war ) niveau en bijvoorbeeld de verbanden uitleggen op welke manier het is gerelateerd aan ons dagelijks leven, en de lessen uit de mythologie, zoals bij Icarus (vlieg niet te hoog (niet talent overschatten), maar ook niet te laag (talent ontkennen) - hybris dus zoals in Icarus' geval.. Pestend)

In ieder geval heel erg bedankt Steekt duimen op Ik ga eens kijken of ik over die zinsconstructies 80 uur mee zou kunnen vullen, anders lijkt me dat wel een heel interessant iets Vrolijk

Gratias tibi ago! Steekt duimen op

Like het Klassieke talen-fandom op facebook!
https://www.facebook.com/classicsfandom
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Algemeen Klassieke Talen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: