Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Aeneis liber sextus (e-boek)

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige berichten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dirk Bontes
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Apr 30, 2014 10:23 pm    Onderwerp: Aeneis liber sextus (e-boek) Reageer met quote

Ik heb een eigenzinnige vertaling gemaakt van Aeneis VI en deze met mijn commentaar als e-boek gepubliceerd:

http://iturl.nl/snw5g8

Mijn vertaling is eigenzinnig in zoverre dat er nogal wat ruimteschepen en dergelijke in voorkomen. Verder het één en ander betreffende de wereldmythologie en wat linguistische analyses.

Ik hoop dat velen een exemplaar kopen en lezen en bestuderen - het kost niet veel - en er goed over denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dirk Bontes
Patroklos

BerichtGeplaatst: Vr Mei 02, 2014 2:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een eerste commentaar op de Engelstalige versie ontvangen en dat is niet zo best. (Zie onder.)

Ik zal dus nu een voor leken bewerkte versie gaan schrijven. Hopelijk ben ik daar binnen een maand mee gereed.

Quote:
This is an interesting idea but in its current form isn't ready for review on SFCrowsnest as it reads more like an academic paper than a novel. I appreciate the author -Dirk
Bontes- has put in a very large effort here but part of the problem is that many sections document Bontes' work in selecting appropriate words or in explaining how he interpreted a particular phrase. For the average user the readability is difficult with the line numbering and the interruptions to the story with passages explaining a translation point. Also hindering readability is the style of the English used which is very old and what you would expect to find in an old bible. It may be a very accurate translation of the original text but is not a style that is popular. I don't think it is suitable material to be reviewed by us.
Naar boven
Dirk Bontes
Patroklos

BerichtGeplaatst: Di Jun 03, 2014 1:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de afgelopen avond een vereenvoudigde, makkelijk leesbaardere versie van mijn e-boek gepubliceerd:

http://iturl.nl/sn9EwU
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige berichten Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: