Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
twee vragen over GLTC

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Algemeen Klassieke Talen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Oerschijnschroei
Plebeër

BerichtGeplaatst: Ma Jan 05, 2015 5:29 pm    Onderwerp: twee vragen over GLTC Reageer met quote

Ik heb twee vragen over de studie GLTC, waaraan ik eventueel wil beginnen als tweede studie. De eerste studie die ik doe is rechten; dat bevalt me goed, mijn cijfers zijn erg goed en ik houd veel tijd over die ik misschien aan verdere studie zou kunnen besteden.

Daarom denk ik na over GLTC, in Leiden. Ik heb daarbij twee vragen aan jullie. Ten eerste de vraag of je aan deze studie ook kan beginnen zonder gymnasiumdiploma. Ik heb zelf ooit twee jaar Latijn en een jaar Grieks gehad; na een verhuizing kwam ik op een school zonder gymnasiumafdeling, en zodoende ben ik uiteindelijk geslaagd zonder de klassieke talen in mijn pakket.

Ik heb de talen echter wel een beetje bijgehouden. Dat wil zeggen: ik lees met een woordenboek en zonder verdere hulpmiddelen een bladzijde Homerus in ongeveer 45 minuten. Op het Griekse proza heb ik minder geoefend.
In het Latijn ben ik bezig Livius uit een examenbundel te oefenen; dat lukt heel aardig, maar ik moet wel gebruik maken van de aanwijzingen die daarbij gegeven worden.

Ik heb wel eens gehoord van iemand die zonder gymnasium aan de studie mocht beginnen. Wat weten jullie daarvan?

En de tweede vraag: is GLTC een beetje te combineren met een andere studie?

Ik hoor het graag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Algemeen Klassieke Talen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: