Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks minor

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Algemeen Klassieke Talen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
AeneasTroianusEst
Patroklos

BerichtGeplaatst: Za Mei 21, 2016 12:50 pm    Onderwerp: Latijn en Grieks minor Reageer met quote

Goedemiddag iedereen,
Ik heb een vraagje. Denken jullie dat het mogelijk is om een minor te doen in Latijn en Grieks? Heeft iemand dit gedaan? Ik wil namelijk aan een technische universiteit gaan studeren, maar ik heb ook een tijdje overwogen om klassieke talen te gaan studeren. Mijn ouders zeiden dat ik niks opschoot met een studie in klassieke talen, maar ik weet dat ik toch iets wil doen met mijn lievelingsvakken, Latijn, Grieks en scheikunde, van de middelbare. Ik zit nu pas in 6 vwo, maar ik wil er alvast over nadenken. Alvast bedankt voor de reacties!
AeneasTroianusEst
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jandar
Patroklos

BerichtGeplaatst: Za Mei 21, 2016 10:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De VU biedt een minor Latijnse taal en cultuur aan. In Gent hebben ze er ook zo een. Wellicht zijn er meer. Maar de nadruk ligt steeds vooral op cultuur, niet op de taal.

Maar je hoeft natuurlijk niet per se een een hele minor te doen als het vakkenpakket ervan je niet aanstaat: je kunt in je vrije ruimte voor keuzevakken ook zelf die paar losse vakken kiezen die je het meest interesseren. Dan kun gerichter kiezen: taalvakken die normaal gesproken alleen voor hoofdvak-studenten beschikbaar zijn, mits de faculteit dit toestaat.
Een technische universiteit biedt trouwens doorgaans zelf geen Latijn of Grieks aan, dus je zult die vakken vermoedelijk als gast bij een andere universiteit moeten volgen. Dit kan niet altijd voor elk vak. Overleg met de desbetreffende studieadviseur!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Algemeen Klassieke Talen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: