Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Vertaling tatoeage

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Grieks
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kelly93
Patroklos

BerichtGeplaatst: Ma Apr 10, 2017 9:21 pm    Onderwerp: Vertaling tatoeage Reageer met quote

Goedenavond,

Ik wil graag een tatoeage laten zetten in het oude Griekse Schrift. Ik zoek alleen nog iemand die de tekst wil vertalen. De tekst waar het om gaat is;
Samen staan we sterk
En vanuit het Engels; together we stand strong.
Op google translate heb ik gezien dat hier twee verschillende dingen uitkomen vandaar mijn vraag om het te vertalen vanuit twee tale
Kunnen jullie mij helpen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
kelly93
Patroklos

BerichtGeplaatst: Do Apr 13, 2017 7:14 am    Onderwerp: Re: Vertaling tatoeage Reageer met quote

Goedenavond,

Ik wil graag een tatoeage laten zetten in het oude Griekse Schrift. Ik zoek alleen nog iemand die de tekst wil vertalen. De tekst waar het om gaat is;
Samen staan we sterk.
Ik heb ook de Griekse vertaling gekregen.
εμείς ήμαστε δυνατοί

Klopt dit?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Hagios Nikolaos
Optimaat

BerichtGeplaatst: Za Mei 27, 2017 6:58 pm    Onderwerp: Re: Vertaling tatoeage Reageer met quote

kelly93 schreef:
Goedenavond,

Samen staan we sterk.
Ik heb ook de Griekse vertaling gekregen.
εμείς ήμαστε δυνατοί

Klopt dit?

Nee, het klopt niet (het resultaat via de Google-vertaalmachine is Nieuwgrieks, terwijl jij aangeeft Oudgrieks te willen hebben, en bovendien betekent het Google-resultaat “WIJ waren sterk”): je gevraagde tekst kan met twee woorden in het Oudgrieks weergegeven worden.

Voor elk van die twee woorden zijn er alternatieven mogelijk die ik met een slash forward van elkaar scheid; het +-steken moet je uiteindelijk schrappen, maar heb ik er neergezet om je aan te geven wat het eerste setje van varianten is en welke het tweede.

Ik hoop dat het duidelijk voor je is:

Καρτεροῦμεν / Ἰσχύομεν / Ἐρρώμεθα + ἁθροισμένοι / ἁθρόοι / συνηγμένοι / συνημμένοι.

Succes!

PS: de Griekse zin gaat uit van een situatie waarin sprake is van enkel mannen of een gemengde (M/V) groep.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Grieks Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: