Veridis Quo

Plaats hier al je vragen over Latijn!

Moderators: -MoiDea-, De Prof

Post Reply
ACiD
Patroklos

Veridis Quo

Post by ACiD » Tue Feb 28, 2006 1:26 am

Het topic onderwerp zegt het al, 'Veridis Quo', wat betekent het.
Ik heb totaal geen kennis van Latijn, of andere oude talen..

Maargoed, de vraag circuleert al enkele jaren rond op het internet, ook heeft Daft Punk een nummer met als titel 'Veridis Quo'.

Ik heb al enkele google zoektochten gedaan naar de betekenis van 'Veridis Quo', maar ik kom alleen uit op de volgende dingen:
(1) veridis quo is a daft punk song

2) veridis is an internet security solutions company, crypto stuff, who I do no trust because they misspelled the word "name" halfway down the page here under "what information do we collect"

http://www.veridis.com/help/privacy.asp

3) I believe veridis is a species of plants. Although it seems related to tea plants, maples, and alders, so I suppose it might designate different species in various genuses (or geni, insert far side octopus joke).

4) There was some french site where they went over the entymology of the word "vert" or green. They brought up veridis as a latin root, and then said it was related to the french word "verdoyant", and is itself derived from the verb "vivere".

This doesn't really bring us that much closer to the meaning of veridis quo. I'm leaning towards the "what truth" interpretation simply because the word is used by a bunch of cytography freaks on the internet.
It might be a hail to Verdi, a prominent 19th century italian opera composer. And quo means 'in which' (latin). So Veridis Quo may mean 'In which is Verdi', which makes little sense to me. But I'm not sure whether or not there are opera elements in it. There is definitely classical influence. But, I don't think that's it, or at least, isn't all of it. Veridis quo may be a meshing of: Quo Vadis (latin)=where are you going and Verdi =verte (latin) = green With this, Veridis quo may mean: =Where do we go from here? To green. or more simply=Going to greener places. So, Veridis Quo means 'going to greener places'. Sounds right. Anyone else for a try? I could be absolutely wrong... but I don't think so... prove it to me.

Kortom, ik leg de vraag bij jullie neer, hopend dat jullie er wat van kunnen maken.

Nieni
Forum-Caesar

Post by Nieni » Tue Feb 28, 2006 11:08 am

Het is hoe dan ook geen 'puur' Latijn. Ik geloof dat ik meega in die laatste gequotte redenering. Maar hoe komt het dat jij het je afvraagt? (ik bedoel: waar heb je het voor het eerst gezien)
Verba volant, scripta manent

ACiD
Patroklos

Post by ACiD » Tue Feb 28, 2006 3:22 pm

Nou, ik luisterde het nummer van Daft Punk, en vroeg me af wat het zou betekenen. Nou enkele zoekopdrachten kwam ik er achter dat niemand het precies weet. Dus nu moet ik het gewoon weten :p

CrispyCookie
Patroklos

Post by CrispyCookie » Sun Mar 31, 2019 2:58 pm

ACiD wrote:Nou, ik luisterde het nummer van Daft Punk, en vroeg me af wat het zou betekenen. Nou enkele zoekopdrachten kwam ik er achter dat niemand het precies weet. Dus nu moet ik het gewoon weten :p
Als je Veridis Quo snel achter elkaar zegt kan je Very Disco horen. Ik geloof dat dat de bedoeling was.

Post Reply