Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Informatica

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige vakken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hieronimus
Optimaat

BerichtGeplaatst: Vr Jan 28, 2005 10:34 am    Onderwerp: Informatica Reageer met quote

Nog wat nerds hier die deze les ook hebben? Ik vind er persoonlijk maar weinig aan, ik wilde eigenlijk eerst informatica gaan studeren, maar nu ik dit allemaal mee heb gemaakt, met al dat netwerk-gezeur en dat Visual Café, ben ik er even helemaal op teruggekomen. Desalniettemin blijft de les wel leuk, de leraar vertelt ons dingen over de software van het netwerk op school en hoe hij bepaalde sites blockt en mensen kan bespioneren. En soms ook nog met welke programma's we dingen kunnen hacken Kwijlt
Nu hebben we ook nog een best gaaf project, moeten met Lego Mindstorms een robot bouwen die op z'n omgeving kan reageren, wij hebben een rupsbandrobot gemaakt, die rond rijdt door een kamer, als hij ergens tegen aanbotst achteruit rijdt en een andere kant opgaat. Na een tijdje rijden staat'ie stil en kijkt hij of er een afwijking is in de lichtintensiteit die hij opvangt met een IR-sensor (van 3%), dan zet hij nog een andere motor in werking en maakt hij een foto van wat er gebeurt Erg vrolijk, lachend Een soort beveiligingsrobot dus! Wel 't gaafste van deze paar jaar les, lekker klooien met Lego Pestend

Jeau! Aap! Erg vrolijk, lachend
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
DJ JB
Columna Fori

BerichtGeplaatst: Vr Jan 28, 2005 5:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb vorig jaar ook een half jaar informatica gehad (tsja, langer duurde het vak gewoon niet voor de bovenbouw Pestend) en vond het ook tamelijk saai. Doordat het vak zo kort duurt, konden we weinig ingaan op Java, wat me juist het meest aansprak. De andere dingen (hoe netwerken werken, pingen, tracen, etc.) wist ik ongeveer allemaal al.

Lego Mindstorms kwam er niet in voor, maar dat ligt al ver achter me (en de doos in mn broertjes kamer gok ik). Ik speel daar al jaren niet meer mee. Hypocriet, schijnheilig
Summer
Artemis

BerichtGeplaatst: Vr Jan 28, 2005 8:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb al 2 jaar informatica daar hebben jullie nog niet veel van gemerkt he Pestend ) en we hebben Word (dát konden we nog niet hoor... Rolt met ogen ), Powerpoint, Excel en Javascript geleerd. (ook wel wat over de binnenkant van de computer) Hoe netwerken in elkaar zitten en zo, leren we niet. Ik vind het eigenlijk een vrij saai vak, maar wel handig omdat ik anders nooit met Excel of java had leren werken Zegt
Artemis

BerichtGeplaatst: Vr Jan 28, 2005 9:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Summer schreef:
Ik heb al 2 jaar informatica daar hebben jullie nog niet veel van gemerkt he Pestend ) en we hebben Word (dát konden we nog niet hoor... Rolt met ogen ), Powerpoint, Excel en Javascript geleerd. (ook wel wat over de binnenkant van de computer) Hoe netwerken in elkaar zitten en zo, leren we niet. Ik vind het eigenlijk een vrij saai vak, maar wel handig omdat ik anders nooit met Excel of java had leren werken Zegt

Dat leerden wij in de eerste... En daar was je (tenminste, als je het ook deed Pestend ) op de helft van het jaar mee klaar, dus dan kon je andere dingen gaan doen op je pc... Hypocriet, schijnheilig

I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!

It ain't the coffee in my kitchen! ~ Jimmy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Yahoo Messenger
Morri
Artemis

BerichtGeplaatst: Vr Jan 28, 2005 9:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wij hebben in de 1e klas ook informatiekunde gehad. Alleen onze leraar (mijn huidige mentor) geeft eigenlijk Latijn, Grieks en KCV. Hij wist er dus helemaal niets vanaf! Zegt Als ik iets vroeg dan ging hij een andere leraar halen om het mij uit te leggen, en vervolgens kon ik het hem gaan uitleggen. Pestend We hebben het hele jaar maar 2 punten gehad!

Overigens kun je bij ons in de bovenbouw ook informatica kiezen.

de dingen hebben jou nodig
om gezien te kunnen worden

K. Schippers
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Foefel
Artemis

BerichtGeplaatst: Vr Jan 28, 2005 9:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wij hebben één jaar informatica gehad, maar veel stelde dat niet voor. Wat leren werken met excel, sites leren maken en dat soort zever. Met andere woorden, veel niveau zat er niet in. Wel leuk om te doen, want je kon gewoon spelletjes spelen en wat surfen op internet tijdens die lessen...

Vroeger was alles zo mooi
Zonder huizen, wegen en fabrieken
Eerst was alles wondermooi
En nu is het gewoon een
ROTZOOI
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Summer
Artemis

BerichtGeplaatst: Vr Jan 28, 2005 9:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Foefel schreef:
Wij hebben één jaar informatica gehad, maar veel stelde dat niet voor. Wat leren werken met excel, sites leren maken en dat soort zever. Met andere woorden, veel niveau zat er niet in. Wel leuk om te doen, want je kon gewoon spelletjes spelen en wat surfen op internet tijdens die lessen...

Bij ons sluiten ze het internet af tijdens de informaticalessen Boos
Zelfs je scherm moet afstaan terwijl hij uitleg en opdrachten geeft
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Za Jan 29, 2005 12:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wij hebben in de eerste informatiekunde en wij leerden daar 'vroeger' niet veel meer dan werken met Word, Paint en een spreadsheetprogramma. Uitdrukkingloos (volgens mij niet eens Excel) Nu schijnt het vernieuwd te zijn en de bruggers van tegenwoordig krijgen Word, Powerpoint en Excel.
In de vierde krijgt iedereen een jaar lang ICT en daar leren we dus iets geavanceerdere dingen, dus ook weer Excel en Powerpoint maar dan op zijn Tweede Fase. Knipoog, niet serieus (dwz dat alle docenten er na die ICT-module vanuitgaan dat je het ook meteen kunt)

Maar goed, dat is alleen verplichte zooi. Je kunt bij ons in de vijfde klas ook Informatica kiezen. Dat kan in alle profielen maar niet in C&M. Pestend Niet dat ik daar jaloers op ben, hoor. Rolt met ogen Een vriendin van me doet het en het klinkt allemaal echt heel eng...
Noraly
Artemis

BerichtGeplaatst: Za Jan 29, 2005 2:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook in de eerste ICT gehad, toen hadden we een of ander programma dat Babbage oid heette, met een raar professortje.. Was wel grappig gedaan, op een gegeven moment leerden we wat chatrooms waren (goh! nieuw!). Elke keer als je begon moest je een wachtwoord intypen dat je had gekregen toen je het de vorige keer afsloot... Toen iedereen uiteindelijk wist wat het wachtwoord was voor de chatroom, zaten we wekenlang alleen maar te chatten bij ICT Pestend.
Anyway.. Ik heb het nu weer (zit in de 4e) en vind het vrij zinloos... Ik weet eigenlijk alles al..
thalia
Centurion

BerichtGeplaatst: Za Jan 29, 2005 9:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

Foefel schreef:

Wij twee jaar. Maar veel heeft het niet geholpen. We hebben nu excel nodig voor wiskunde, maar ik heb gisteren een uur bijna zitten zoeken hoe ik een getal van graden naar radialen moet omzetten en ik weet het nog niet.

Wat hebben wij toen nog gezien? Euhm ... theorie i.v.m. het internet. Het is uitgevonden door de Duitser in de tweede wereldoorlog geloof ik, vervolgens waren het de universiteiten die het gingen gebruiken ... Rolt met ogen .
En een heel klein beetje programmeren, maar zelfs niet eens genoeg om het zelf te mogen proberen ...

Ik ben echt blij dat ik dat niet meer heb. Ik experimenteer liever zelf met de computer dan dat ik een uur naar het gezeur moet luisteren van een of andere leerkracht.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
De Prof
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Jan 29, 2005 2:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

DJ JB schreef:
Lego Mindstorms kwam er niet in voor, maar dat ligt al ver achter me (en de doos in mn broertjes kamer gok ik). Ik speel daar al jaren niet meer mee. Hypocriet, schijnheilig

Nooit echt met lego Mindstorms geknutseld?? Het is echt niet de lego waar iedereen vroeger mee speelde, het is uiterst geavanceerde lego. Het is gewoon robots bouwen, en dat is niet echt iets voor kleine kinders! Vrolijk
DJ JB
Columna Fori

BerichtGeplaatst: Za Jan 29, 2005 3:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vroeger heb ik er veel mee gespeeld, nu niet meer zo... Zal voor de gein weer eens opzoeken. Pestend
Ik had ook bijv. de Cybermaster (ook zoiets) en ik heb ook dat StarWars Mindstorm ding. Pestend

Maar internet, Windows, Word, Excel, etc. was idd klas 1. Ik was toen ook als eerste klaar en moest zelf het laatste hoofdstuk van de methode aanleveren. Vragend, in de war Net als Noraly hebben we in klas 1 Babbage. Zegt

@Summer: Java en Javascript zijn niet hetzelfde. Knipoog, niet serieus
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige vakken Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: