Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Nieuwe opties voor de site?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Opmerkingen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
@my0505
Centurion

BerichtGeplaatst: Za Mrt 18, 2006 10:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Diocletianus schreef:
Maar daar staan toch geen vertalingen in voor 'moderne' woorden (zoals 'internet'), of wel? Vrolijk

Ehm...bestaat daar wel een woord voor in het Latijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Diocletianus
Optimaat

BerichtGeplaatst: Za Mrt 18, 2006 11:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij was er zo'n Vaticaans woordenboekje of zo, die dat had...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
suzenina
Optimaat

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 19, 2006 12:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Jup, moeilijk te verkrijgen, denk ik wel... Ik bedoel, waar hebben ze zoiets he?
M...
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 19, 2006 3:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

suzenina schreef:
Jup, moeilijk te verkrijgen, denk ik wel... Ik bedoel, waar hebben ze zoiets he?

ik heb dat...

internet staat er trouwens niet in...

edit: O ja, Suzenina, dat boekje is trouwens heel makkelijk te krijgen. Je stapt een Fnack binnen. Je vraagt aan de man / vrouw achter de balie: "ik wil graag een boek bestellen." De man of vrouw in kwestie zal je vragen welk boek je wil. Jij moet dan maar antwoorden. "Het Vaticaans woordenboekje, mevrouw / meneer." Je zal dan verwittigd worden wanneer het boekje voor jou toegekomen is.
suzenina
Optimaat

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 19, 2006 12:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Oh ja? Ik weet het niet zo hoor... Bovendien moet ik dan helemaal naar de stad... Geen zin in Pestend

En bovendien ga ik mij niet bezig houden met het vaticaans woordenboek te lezen terwijl ik examens heb.

Er is 1 ding dat ik wel weet : Pizza. Da's placenta (waarom? Geen idee.)
Morri
Artemis

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 19, 2006 2:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

suzenina schreef:
Oh ja? Ik weet het niet zo hoor... Bovendien moet ik dan helemaal naar de stad... Geen zin in Pestend

En bovendien ga ik mij niet bezig houden met het vaticaans woordenboek te lezen terwijl ik examens heb.

Er is 1 ding dat ik wel weet : Pizza. Da's placenta (waarom? Geen idee.)

Pizza=placenta compressa, en een pizzabakker is een scriblitarius. Pestend

de dingen hebben jou nodig
om gezien te kunnen worden

K. Schippers
Naar boven
Nieni
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 19, 2006 7:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Saskiaatje schreef:
Heeft er dan niemand die cdrom uit het woordenboek Latijn-Nederlands van Amsterdam University Press? Die heb ik liggen, doet het prima, kan ook Nederlands-Latijn vertalen...

Net de druk daarvoor, heb ik...dus zonder cd-rom. Treurig, sip (en die dingen met cd-rom zijn toch groen met geel? mijne is blauw met roze Pestend)
Thom
Patroklos

BerichtGeplaatst: Do Mrt 30, 2006 8:06 pm    Onderwerp: Re: Ideeen Reageer met quote

Imperator Daan schreef:
Thom schreef:
Ik heb een idee maar het wordt waarschijnlijk niets:

Een Latijn-Ned en Ned-Latijn woordenboek on-line,
Het is alleen enorm veel werk en of het uitvoerbaar is weet ik niet maar mischien kunnen jullie er iets mee, enne dat met die ranks vin ik eiglijk nerges op slaan Blozend maar dat vinden jullie waarschijnlijk van mijn idee ook.

Groetn Thom

Waarom zo laagdenkend van je idee? Op zich toch een goed idee, alleen duurt het wel een tijdje voor die af is.

Lees anders de verdere reacties even Knipoog, niet serieus Maar misschien is het handig om een poll te maken, wie wel een woordenboek wil, en wie niet.
Naar boven
BlackCat
Plebeër

BerichtGeplaatst: Di Jun 27, 2006 2:34 pm    Onderwerp: Re: Ideeen Reageer met quote

Thom schreef:
Imperator Daan schreef:
Thom schreef:
Ik heb een idee maar het wordt waarschijnlijk niets:

Een Latijn-Ned en Ned-Latijn woordenboek on-line,
Het is alleen enorm veel werk en of het uitvoerbaar is weet ik niet maar mischien kunnen jullie er iets mee, enne dat met die ranks vin ik eiglijk nerges op slaan Blozend maar dat vinden jullie waarschijnlijk van mijn idee ook.

Groetn Thom

Waarom zo laagdenkend van je idee? Op zich toch een goed idee, alleen duurt het wel een tijdje voor die af is.

Lees anders de verdere reacties even Knipoog, niet serieus Maar misschien is het handig om een poll te maken, wie wel een woordenboek wil, en wie niet.

Ik heb wel een Latijn - Nederlands woordenboek op cd-rom en een 'handigmatig' Clown woordenboek Nederlands - Latijn..

Dus als je een woord wilt weten kan je ff pm'en, e-mailen oid.. maar goed, dat was de vraag niet.

Ik heb hier een vrij uitgebreide Latijn - Nederlands woordenlijst.. die overigens natuurlijk met Ctrl + F ook als Nederlands - Latijn kan dienen.. hij is natuurlijk niet volledig.. maarja.

Edit: Ik zie dat m'n cd-rommetje ook Nederlands - Latijn kan. Mooi.
Melanthe
Artemis

BerichtGeplaatst: Di Jun 27, 2006 10:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nieni schreef:
Saskiaatje schreef:
Heeft er dan niemand die cdrom uit het woordenboek Latijn-Nederlands van Amsterdam University Press? Die heb ik liggen, doet het prima, kan ook Nederlands-Latijn vertalen...

Net de druk daarvoor, heb ik...dus zonder cd-rom. Treurig, sip (en die dingen met cd-rom zijn toch groen met geel? mijne is blauw met roze Pestend)

Heuh.. die knop Nederlands-Latijn heb ik op die Cd-rom anders nog steeds niet gevonden :S...

Too bad or not so bad, that's the question.
Naar boven
BlackCat
Plebeër

BerichtGeplaatst: Wo Jun 28, 2006 12:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

Melanthe schreef:
Nieni schreef:
Saskiaatje schreef:

Heuh.. die knop Nederlands-Latijn heb ik op die Cd-rom anders nog steeds niet gevonden :S...

Staat bij uitgebreid zoeken, en dan gewoon niks bij Latijn invoeren, maar wel bij Nederlands.
Ran
Patroklos

BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 3:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

tzotteke schreef:
Missschien, om duidelijker te zijn, zou je bij de titels van de boeken ook best de druk, uitgeverij, auteur, jaartal, ...ergens bij vermelden...gewoon om te vermijden dat er misverstanden zijn...

Bijvoorbeeld: Phoenix 1 heeft ondertussen ook een nieuwe versie uit, die toch wel verschilt van de vorige versie...

Al die extra gegevens zijn misschien ook interessant als je bv. schoolboeken verzamelt...zodat je ze kan vinden...

gewoon een idee!

Jaa klopt,, onze geweldige, superaardige leraar Lobbes is nu op het lumineuze idee gekomen om ons kopietjes als huiswerk op te gaan geven... waarvan de antwoorden niet op deze site staan Boos
Misschien kunnen jullie dan de drukken vd boeken ook aangeven op de site + verschillende antwoorden van verschillende drukken op de site kwakken... Steekt duimen op
Gigano
Centurion

BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 4:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ran schreef:
Jaa klopt,, onze geweldige, superaardige leraar Lobbes is nu op het lumineuze idee gekomen om ons kopietjes als huiswerk op te gaan geven... waarvan de antwoorden niet op deze site staan Boos
Misschien kunnen jullie dan de drukken vd boeken ook aangeven op de site + verschillende antwoorden van verschillende drukken op de site kwakken... Steekt duimen op

Geweldige leraar Lobbes? Dan zit jij vast en zeker op het Vechtdal College in Hardenberg. Pestend Ik heb hem ook gehad voor Grieks en heb hem nu nog voor Frans.

Babet zei:
"Bjorn is zo cool, dat als hij een kamer binnen loopt, de entropie configuratie gelijk wordt aan 0." Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Webmaster Jaap
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 5:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@Gigano: let op, niet teveel offtopic!!
@tzotteke en Ran: Ik wil in de zomervakantie weer eens grondig aan de site werken en zal dit op het actiepuntenlijstje zetten. Maar indien nodig kan ik dat nu al in de titel zetten (nieuwe druk, oude druk) zoals dat nu bij Pallas gebeurt. Dus nieuwe vertalingen van nieuwe boeken kunnen gewoon opgestuurd worden. Graag zelfs!! En meestal; als één schaap over de dam is...
Latinitas
Centurion

BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 5:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jullie wilden een cursus latijn maken. Je kan misschien een link naar www.koxkollum.nl maken als deze er nog niet is. Ik heb hem in ieder geval niet gezien. Dit is makkelijker. Bovendien staan er bij kox ook vertalingen. Mogelijk vullen beide sites elkaar aan...

Misschien ben je sceptisch tegenover deze cursus, maar als ik zeg dat het werkt spreek ik uit ervaring Erg vrolijk, lachend

Faber argenti aerariusque

Laatst aangepast door Latinitas op Di Mei 29, 2007 5:52 pm, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Opmerkingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: