Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Herken de homo
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige vakken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
@my0505
Centurion

BerichtGeplaatst: Zo Mei 01, 2005 4:49 pm    Onderwerp: Herken de homo Reageer met quote

Voor Nederlands moeten wij betogen houden over televisie programma's. Ik heb 'Herken de homo' toegewezen gekregen. Ik zou graag jullie mening horen over dit programma. (met argumenten)

Mijn stelling: Programma's als 'Herken de homo' moeten van de televisie af.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Kalf!
Optimaat

BerichtGeplaatst: Zo Mei 01, 2005 5:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Daarvoor zou het raadzaam zijn dat ik het programma eens bekeek Knipoog, niet serieus , maar een argument dat altijd bruikbaar is: Het kan een verkeerd beeld geven van degenen waar het over gaat, in dit geval homo's Vrolijk

*sings very irritatingly* NIENI zei dat IK SLIM ben Geschrokken, verbaasdErg vrolijk, lachendGeschrokken, verbaasd
Naar boven
pinkypooh_mewj
Odysseus

BerichtGeplaatst: Zo Mei 01, 2005 6:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk juist niet dat het een verkeerd beeld geeft. Veel mensen hebben een bepaald beeld van homo's [o.a.]. Na het programma gezien te hebben zie je dat daar helemaal niks van klopt. Er kwamen jongens in voor waar je het helemaal niet van zou denken. Dus, ik vind dat het er gewoon op moet blijven, het kan vooroordelen 'weghalen'. Vrolijk
Mascha
Artemis

BerichtGeplaatst: Zo Mei 01, 2005 7:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het een slecht programma, omdat de geaardheid van de homo's ontkent lijkt te worden, die gasten worden ervoor betaald [als ze winnen] om zo hetero mogelijk over te komen.... dat vind ik niet kloppen

Schijnt hoor, interesseert mij ook geen flikker...
Ronald Goedemondt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
-MoiDea-
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Zo Mei 01, 2005 7:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind ook dat het een soort van discriminatie oproept. Door zo'n programma wordt gesuggereerd dat homo's anders zijn dan 'normale' mensen.
DJ JB
Columna Fori

BerichtGeplaatst: Zo Mei 01, 2005 11:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eerste indruk van de titel "herken de homo" riep wel wat gevoelens van discriminatie bij mij op. Het klinkt als aapjes kijken in de dierentuin. Ook klinkt het alsof homo's niet 100% menselijk zijn oid (terwijl één van onze forumsters juist het tegendeel laat zien).

Toevallig heb ik wel één aflevering gezien en daarin bleek ook wel dat het een goede kant had. De homo's vielen juist niet op en de winnaar (een hetero) had juist trekjes van stereotype homo's.

Uiteraard kun je je ook weer afvragen of dit volledig klopt, of dat de mensen worden betaald om een rol te spelen (wat Mascha suggereerde). Op zich was het wel een goed programma, want er werd afgerekend met de stereotypen. Aan de andere kant: met zo'n titel trek je natuurlijk nooit kijkers!
Sacrificial Fire
Artemis

BerichtGeplaatst: Ma Mei 02, 2005 10:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien zou je eerst voor de tv-lozen onder ons uiteen kunnen zetten wat voor programma het is.
DJ JB
Columna Fori

BerichtGeplaatst: Ma Mei 02, 2005 10:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het is een spelprogramma... Een vrouw wordt in een huis geplaatst met allemaal mannen; sommigen zijn homo, sommige zijn hetero.

Het speelt zich af op een ranch in Amerika (de deelnemers zijn ook allemaal Amerikaans) en daar zijn ze afgesloten van de buitenwereld. Langzaam moet de vrouw mannen wegstemmen, tot er nog 3 over zijn. In die 'finale' moet de vrouw haar lover eruit kiezen. Pas nadat ze heeft gezegd of een man mag blijven of weg moet gaan, maakt hij bekend of hij nou homofiel of heterofiel was.

Zoiets was het, maar ik heb ook maar flarden van 1 aflevering gezien... Rolt met ogen
@my0505
Centurion

BerichtGeplaatst: Ma Mei 02, 2005 10:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

DJ JB schreef:
Het is een spelprogramma... Een vrouw wordt in een huis geplaatst met allemaal mannen; sommigen zijn homo, sommige zijn hetero.

Het speelt zich af op een ranch in Amerika (de deelnemers zijn ook allemaal Amerikaans) en daar zijn ze afgesloten van de buitenwereld. Langzaam moet de vrouw mannen wegstemmen, tot er nog 3 over zijn. In die 'finale' moet de vrouw haar lover eruit kiezen. Pas nadat ze heeft gezegd of een man mag blijven of weg moet gaan, maakt hij bekend of hij nou homofiel of heterofiel was.

Zoiets was het, maar ik heb ook maar flarden van 1 aflevering gezien... Rolt met ogen

klopt...en als ze overblijft met een hetero moeten ze 1 miljoen dollar delen, is het een homo dan krijgt de homo 1 miljoen dollar voor zich alleen
Naar boven
Sacrificial Fire
Artemis

BerichtGeplaatst: Ma Mei 02, 2005 11:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom zou dit toch Amerikaans zijn?
Mascha
Artemis

BerichtGeplaatst: Ma Mei 02, 2005 12:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@ JB: met zo'n programma [en die titel] trek je genoeg kijkers... ik ken er genoeg die het volgden, omdat ze de 1e aflevering keken, om te kijken wat het was [aandacht dus getrokken door de titel + voorstukjes], en dan wilden zien hoe het af zou lopen...

Soort van "The Bachelor"-verhaal dus, men wil telkens zien wie er uitgaat...

Schijnt hoor, interesseert mij ook geen flikker...
Ronald Goedemondt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
DJ JB
Columna Fori

BerichtGeplaatst: Ma Mei 02, 2005 5:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mascha schreef:
Soort van "The Bachelor"-verhaal dus, men wil telkens zien wie er uitgaat...
èn Big Brother, èn Temptation Island, èn Idols, èn ...

Tig van die programma's, hoeveel volg ik er? NUL!
Echt te saai voor woorden. Zegt
Nieni
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Ma Mei 02, 2005 6:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@Amy: Je zegt 'programma's zoals Herken de homo moeten van de tv.' Maar welke programma's vind je dan in dezelfde categorie als dit programma vallen? Zijn dat inderdaad de programma's als Temptation island etc, die over relaties gaan? Of zijn dat programma's waar homoseksuelen de 'hoofdrol' in spelen?

Over Herken de homo... Dat heb ik echt 15 minuutjes gezien of zo, toen zapte ik weg. Ik begreep er niet zoveel van eigenlijk. Knipoog, niet serieus Ik denk dat 'herken de homo' meer discriminerend bedoeld is en niet om vooroordelen over homo's uit de weg te ruimen. Waarom? Als je een programma in je hoofd zou nemen waarbij die vooroordelen inderdaad ontkracht zouden worden, zou dat er heel anders uitzien dan Herken de homo... Daarom. Pestend

@JB: Dankjewel. Knipoog, niet serieus
@my0505
Centurion

BerichtGeplaatst: Di Mei 03, 2005 5:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nieni schreef:
@Amy: Je zegt 'programma's zoals Herken de homo moeten van de tv.' Maar welke programma's vind je dan in dezelfde categorie als dit programma vallen? Zijn dat inderdaad de programma's als Temptation island etc, die over relaties gaan? Of zijn dat programma's waar homoseksuelen de 'hoofdrol' in spelen?

Eigenlijk een programma waar zo'n duidelijk onderscheid wordt gemaakt tussen mensen. Als het nou zou zijn om serieus vooroordelen weg te halen zou ik het goed vinden. Maar hier komt het er zo negatief uit, en worden mensen in een negatief daglicht gesteld.
Naar boven
Noraly
Artemis

BerichtGeplaatst: Wo Mei 04, 2005 5:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook ooit eens een keer een paar minuten gekeken, maar ik vind het echt te lomp voor woorden.
Alsof homo's ineens een heel andere soort zijn ofzo.
Het klinkt alsof je naar giraffen kijkt in de dierentuin.
Bullshit vind ik het.
Echt bullshit.

Sorry, maar ik kan echt niet tegen zó overduidelijk onderscheid maken tussen mensen. Er is verschil tussen mensen, dat ontken ik niet; ik ben niet gelijk aan een man met een donkere huidskleur, ik ben niet gelijk aan iemand die verstandelijk gehandicapt is, ik ben niet gelijk aan een meisje van 2. Maar dat neemt niet weg dat we wel gelijk behandeld moeten worden.
Door zo'n programma gaan mensen nog meer vertekend naar homo's kijken; alsof ze anders zijn dan anderen en ze een compleet andere soort zijn, dat je niet met ze om mag gaan ofzo. Nouja, het mag wel, maar je wordt er dus wél op aangekeken als je het wel doet.
Als mensen zeggen 'HAHAHA DIE IS HOMO DAT ZIE JE ZO' en ik vertel dat mijn tegenspeler bij toneel homo is, kijken ze zo van 'oh lekkere groep speel je dan bij' en vinden ze het meteen bizar.

Ik háát discriminatie. Ik haat het echt.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige vakken Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: