Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Betoog

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige vakken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dido!
Odysseus

BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2005 9:12 pm    Onderwerp: Betoog Reageer met quote

he, ik moet voor oxford (daar ga ik heen namelijk) een essay schrijven in het engels, hoe verrassend, van 800 woorden over een zelfgekozen onderwerp..

ik ga dat dus doen over de voor- en nadelen van één algemene taal in europa/ europese unie, namelijk engels..
dat dus iedereen die ene taal kan ofzo Pestend Vrolijk

voor:

- zorgt voor meer eenheid in europa
- makkelijk voor onderlinge handel enzo
- makkelijkere communicatie
-

tegen:

- aantasting van de nationale identiteiten van de verschillende landen
- dan wordt het echt de 'united states of europa'
-

jullie zien, ik ben vrij inspiratieloos...

heeft iemand nog goede argumenten? Vrolijk alvast bedankt!!
Nienna89
Artemis

BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2005 9:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tegen:
Je zult altijd mensen houden, die weigeren Engels te leren ofzo. Of mensen die simpelweg niet in staat zijn Engels te leren. 't Zal dus op lange termijn moeten, zodat alle kinderen Engelstalig worden opgevoed. Ofzo. Snappez-vous?

I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!

It ain't the coffee in my kitchen! ~ Jimmy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Yahoo Messenger
Webmaster Jaap
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2005 10:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

IDD het lock-in effect (tja, ik leer nog wel iets op mijn studie, haha). Oftewel: het is ondertussen zo ingebakken, dat het er moeilijk uit te krijgen is. Dan zal álles (boeken, kranten, internet etc) moeten veranderen, en dat is bijna niet te doen. Er moet in 50 jaar alles dubbel geproduceert worden, zodat de oude en nieuwe generatie het nog kan lezen...

Er was toch ooit eens een europese taal?? Een nieuwe taal dus... maar dat sloeg ook niet aan... mss kan je daar even naar kijken waarom dat ingevoerd is en niet gelukt is...
-MoiDea-
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2005 11:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Webmaster Jaap schreef:
Er was toch ooit eens een europese taal??

Het Esperanto, inderdaad... met een simpele grammatica die iedereen onder de knie zou kunnen krijgen.

het probleem is inderdaad wel dat je mensen moet 'ontwikkelen' die het vloeiend spreken. Alle huidige Europese talen hebben een ontwikkelijk doorgemaakt, en er zijn altijd mensen die het als moedertaal hebben. Bij een nieuwe taal is dat niet zo, en heb je geen docenten als je ouders en familie e.d. Volgens mij is het bijna niet te doen om een nieuwe taal geheel op eigen kracht te leren, zonder voorbeelden.
Dido!
Odysseus

BerichtGeplaatst: Wo Jun 01, 2005 12:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt!

ik denk dat ik ipv van 1 taal het meer ga hebben over 1 (of meerdere) officiële voertalen in de europese unie, die dan binnen de instellingen van de eu worden gebruikt.. want 1 europese taal is te moeilijk te realiseren, terwijl 1 officiële voertaal iets realistischer is en ook logischer.. en daarbij hebben 2 vrienden van mij er iets over geschreven, zodat ik hun info ook kan gebruiken.. Vrolijk
Morri
Artemis

BerichtGeplaatst: Wo Jun 01, 2005 3:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bovendien denk ik dat als iedereen Engels o.i.d. gaat spreken, je toch allemaal verschillende dialecten krijgt waardoor een engelsman een italiaan uit eindelijk nog niet goed kan verstaan en het dus weinig nut heeft.

de dingen hebben jou nodig
om gezien te kunnen worden

K. Schippers
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige vakken Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: