Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Welk boek ben je aan het lezen?
Ga naar Pagina 1, 2, 3 ... 49, 50, 51  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige berichten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Athena_Pandora
Centurion

BerichtGeplaatst: Zo Nov 27, 2005 12:27 pm    Onderwerp: Welk boek ben je aan het lezen? Reageer met quote

In navolging van een topic dat al een tijdje niet meer gebruikt wordt: welk boek lees je op dit moment en wat vind je van dit boek?

Ik zal maar beginnen: Het kwaad, geschreven door Jan Guillou. Het gaat over een jongen die thuis mishandelt wordt en op een kostschool komt. Daar mogen de ouderen de nieuwelingen in elkaar slaan, volgens het principe van 'kameradenopvoeding'. De hoofdpersoon accepteert dit niet en probeert het systeem onderuit te halen. Heel spannend en goed geschreven boek!
Morri
Artemis

BerichtGeplaatst: Zo Nov 27, 2005 12:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Oké, ik zeg het maar vast, ik lees altijd meerdere boeken door elkaar.

Ik heb net Harry Mulisch - De Aanslag gelezen, omdat ik die wil gebruiken in een vergelijkende beschrijving voor school. Ik vind het niet echt een goed boek, een heel doorsnee boek over de tweede wereldoorlog. Ik vind Harry Mulisch sowieso heel wisselend. Ontdekking van de Hemel en Siegfried vind ik namelijk weer wel heel goed. Die zijn echt origineel.

Verder ben ik al een tijdje (het vorige boek kwam er even tussen Pestend ) bezig in Erica Jong - Sappho's sprong. Daar durf ik nog niet zoveel over te zeggen. Het lijkt een goed boek te worden, maar ik ben nog niet zo ver.

Heeft er iemand nog een aanrader om te lezen voor letterkunde? Het moet van een Nederlandse of Vlaamse auteur zijn, verder mag geloof ik alles. Welk boek is nu leuk en geschikt om al die opdrachten bij te maken? 't Zijn er zoveel, ik kan niet kiezen. Pestend

de dingen hebben jou nodig
om gezien te kunnen worden

K. Schippers
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Victor
Optimaat

BerichtGeplaatst: Zo Nov 27, 2005 12:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bernini Mysterie - Dan Brown.

Geweldig boek, spannend plot, en je leert er ook nog van. Net als de Da Vinci van de hoogste plank. De religie tegen de wetenschap, mooi in beeld gebracht.

Cijfer tot nu toe: 8
lynca
Artemis

BerichtGeplaatst: Zo Nov 27, 2005 1:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Oké ik zal dan ook maar eens beginnen zeker. Vrolijk

Ik heb gisteren De bewoonde wereld van Nicci French uitgelezen.
Een vrouw ontsnapt van een psychopaat en herinnert zich niets meer van de laatste twee weken. Dus gaat ze op zoek naar wat er die weken gebeurd is terwijl die psychopaat haar wil vermoorden. (jahoo hoe, realistisch Vragend, in de war )
Normaal is zoiets wel spannend maar aangezien het de 2de keer was dat ik het boek las, verveelde ik me echt dood. Gaapt

En ja, ik ben al weken bezig in Don quichote van Cervantes. Maar door tijdsgebrek en zo heb ik het een beetje, een klein beetje veel, links laten liggen. Rolt met ogen
Naar boven
thalia
Centurion

BerichtGeplaatst: Zo Nov 27, 2005 2:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Morri schreef:
Heeft er iemand nog een aanrader om te lezen voor letterkunde? Het moet van een Nederlandse of Vlaamse auteur zijn, verder mag geloof ik alles. Welk boek is nu leuk en geschikt om al die opdrachten bij te maken? 't Zijn er zoveel, ik kan niet kiezen. Pestend

Het behouden huis van Hermans over de tweede wereldoorlog, Klinkaert van Van Aken is ook een ontzettend goed boek, dat heb ik in één keer uitgelezen.
De roos en het zwijn van Anne Provoost is een fantasieverhaal, een beetje vergelijkbaar met Belle en het Beest, maar realistischer. Vallen van Anne Provoost is ook een mooi boek, bestaat ook een film over.
Een jeugdboek van Paul Kustermans geeft de liefde van een zieke patriciersdochter voor een heksenjong weer, samen vluchten ze om de zomer der liefde te beleven in Voorbij de regenboog, een historische roman waarin bepaalde wetenschappers en kunstenaars uit die tijd vermeld worden (als ik me niet vergis o.a. Breugel en Dodoens).
Ook een aanrader is Het recht van de sterkste van Cyriel Buysse, een heel confronterend boek met af en toe een volks taalgebruik. Het gaat over een meisje uit de 19de eeuw, een arbeidersdochter, die door een verkrachting haar hele toekomst in het water ziet vallen. Ze huwt dan met haar verkrachter die veranderd schijnt te zijn, maar na een bepaalde tijd wordt hij weer de oude. Mooi boek, ik heb er mijn romanstudie over gemaakt.

Ontopic: Tongkat van Peter Verhelst; ziet nu aan het vijfde verhaal, in het begin is het een beetje verwarrend, maar doordat een bepaald verhaal (verhaal II, III en IV althans) steeds uit een andere ooghoek wordt verteld, worden dingen die je in een voorgaande vertelling niet begreep, meteen duidelijk.

Laatst aangepast door thalia op Zo Nov 27, 2005 2:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Athena_Pandora
Centurion

BerichtGeplaatst: Zo Nov 27, 2005 2:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Morri schreef:

Ik weet niet wat voor een opdrachten het moeten zijn, maar een heel goed boek vond ik 'De donkere kamer van Damocles', van W.F.Hermans. Maar het is een boek waar je van moet houden.
Foefel
Artemis

BerichtGeplaatst: Zo Nov 27, 2005 3:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Morri schreef:
Verder ben ik al een tijdje (het vorige boek kwam er even tussen Pestend ) bezig in Erica Jong - Sappho's sprong. Daar durf ik nog niet zoveel over te zeggen. Het lijkt een goed boek te worden, maar ik ben nog niet zo ver.

Heb ik vorig jaar van mijn leerkracht Grieks geleend. Ik vond het een knap boek trouwens. Ik geloof ook dat er achteraan nog een hoop gedichtjes staan, ook die zijn zeker de moeite waard!

Oja, juist, wat ik nu aan het lezen ben.
Nog steeds 'Pompeii' van Robert Harris. Leuk, spannend boek over de uitbarsting van de Vesuvius en een ingenieur die op mysterieuze wijze verdwenen is. Je herkent er heel duidelijk Plinius' tekst (de Vesuviusbrief) in en je krijgt heel wat historische informatie. Interessant boek, maar niet echt een topper. Mja, hij is wel nog niet uit, dus een eindoordeel heb ik eigenlijk nog niet.

Verder ligt Harry Potter 6 op mijn nachtkastje te wachten. Maar ik wil echt nog niet weten waarover die gaat, dat zoek ik liever ZELF uit, als ik hem lees.

Onlangs ook 'De wereld volgens Garp' van John Irving gelezen en me op bepaalde momenten bijna dood gelachen. Echt waar, als je wil lachen, is dit boek een absolute aanrader!

Vroeger was alles zo mooi
Zonder huizen, wegen en fabrieken
Eerst was alles wondermooi
En nu is het gewoon een
ROTZOOI
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
-MoiDea-
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Zo Nov 27, 2005 4:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Morri schreef:

Reize door het Aapenland - Schasz. Erg grappig boekje! Satire
Lucifer - Vondel
Kees de Jongen - Theo Thijssen. Mooi boek
Eilandgasten - Vonne van der Meer. Ook erg mooi.
De Prof
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo Nov 27, 2005 4:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

-MoiDea- schreef:
Morri schreef:

Lucifer - Vondel

Kijk eens even wat de eisen zijn voor je eindexamenboekenlijst. Je moet sowieso uit elke periode een boek gelezen hebben. Daar kan je nu alvast mee beginnen, heb je dat iig al gedaan! En lees eens Couperus! Altijd goed! Of Sara Burgerhart, van Betje Wolff en Aagje Deken. Erg mooi ook! Vrolijk
SuperGirl
Patroklos

BerichtGeplaatst: Zo Nov 27, 2005 6:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

-MoiDea- schreef:
Morri schreef:

Lucifer - Vondel

van kees de jongen is ook n film gemaakt!

Quod licet mihi, non licet tibi!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
SuperGirl
Patroklos

BerichtGeplaatst: Zo Nov 27, 2005 6:37 pm    Onderwerp: mijn boekie Reageer met quote

ik ben nu harry potter 2 voor de 8e keer ofzo aan t lezen, vanwege t nieuwe boek. k had die uit, nu leest mn broertje m, herlees ik ondertussen de hele serie, lees ik 6 nog eens.

Quod licet mihi, non licet tibi!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
-MoiDea-
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Zo Nov 27, 2005 6:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

SuperGirl, rechts bovenaan je post zit een knop met 'Wijzig'. dan hoef je niet dubbel te posten.
Melpomene
Centurion

BerichtGeplaatst: Zo Nov 27, 2005 7:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een tijdje geleden een stukje gelezen uit een erg deprimerend boek - ik weet niet meer hoe t heet -
iedereen bleek ernstig ziek te zijn enzo Zegt
Tauranore
Odysseus

BerichtGeplaatst: Zo Nov 27, 2005 8:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Studio Zes, een of ander goedkoop boekje van een zweedse schrijfster
De Lion, the Witch and the Wardrobe (ja, in het Engels dus) van Lewis...
De Alkestis...Die is echt best leuk Erg vrolijk, lachend Volgens mij van Euripides... Vrolijk
DJ JB
Columna Fori

BerichtGeplaatst: Ma Nov 28, 2005 10:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn studieboeken.... Hypocriet, schijnheilig
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige berichten Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3 ... 49, 50, 51  Volgende
Pagina 1 van 51

Ga naar: