Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Welk boek ben je aan het lezen?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 48, 49, 50, 51  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige berichten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Saskiaatje
Odysseus

BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2010 11:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Noraly schreef:
Taal is zeg maar echt mijn ding van Paulien Cornelisse heb ik voor mijn verjaardag gekregen! Heerlijk boekje.

Hihi, ik ook Pestend Maar daarvóór had ik hem al met kerst gekregen, dus ik moest em ruilen Pestend Maar inderdaad gaaf boekje Steekt duimen op

Ik heb net de Stoel van God van Paul Brand uit. Echt gaaf boek. Waarschijnlijk nog net iets gaver als je niet alle medische termen achterin hoeft op te zoeken, maar ik raad hem iedereen aan. Hier gaat het over, mensen, euthanasie bij kinderen!

En nu lees ik het Huis van God van Samuel Shem, verplichte vakliteratuur voor aankomende dokters. Tussendoor ook nog een Pottertje gepakt (af en toe trek ik een willekeurige Harry uit de kast voor tussendoor) en bezig in de Ogen van Kronos, dat is een kinderboek en ik kom er niet doorheen ^^
-MoiDea-
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Ma Feb 22, 2010 2:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De Stoel van God heb ik al een tijd thuis staan. Ik vind dat ik hem moet lezen, maar ik ben er tegelijkertijd een beetje bang voor omdat het heel dichtbij komt. Ik heb al wel fragmenten gelezen en ik vind het heel toegankelijk. Nu alleen nog een keer de moed opbrengen.
Saskiaatje
Odysseus

BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2010 2:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

-MoiDea- schreef:
De Stoel van God heb ik al een tijd thuis staan. Ik vind dat ik hem moet lezen, maar ik ben er tegelijkertijd een beetje bang voor omdat het heel dichtbij komt. Ik heb al wel fragmenten gelezen en ik vind het heel toegankelijk. Nu alleen nog een keer de moed opbrengen.

Ik snap je punt. Hij leest wel als een trein, dus je hebt em zo uit. Het is ook het rampscenario wat beschreven wordt, dat zegt de auteur achterin ook, hij wilde het expres zo confronterend maken omdat het hem echt gaat over de mogelijkheid van euthanasie bij kinderen en dat er genoeg van dit soort schrijnende gevallen zijn. Maar dit is wel echt een rampscenario. Hoop dat je je er toe kunt zetten Steekt duimen op
-MoiDea-
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2010 3:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie dan dus mijn vriend al helemaal in dat rampscenario liggen Pestend.
Ik zet me er vast wel een keertje toe, misschien valt het mee.
Melanthe
Artemis

BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2010 6:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Melanthe schreef:
Lieneke Dijkzeul: de geur van regen. Een 'literaire thriller', zeg dus maar gewoon een thriller van Nederlandse bodem. Meestal niet echt mijn ding, maar ik wilde het toch weer eens proberen.

En een heleboel studieboeken! Moet dadelijk ook maar weer eens aan de slag...

Nou, en Lieneke Dijkzeul is wel leuk en vermakelijk en zo, maar heel, heel erg doorzichtig. Volgende keer maar weer gewoon doen.
(En nee, dat hoeft niet per se literair te zijn, want ik krijg inmiddels ook een enorme hekel aan Ulysses van james joyce dat ik moet lezen voor een college... (Gelukkig maar gedeeltelijk, anders hield ik het niet vol!))

Too bad or not so bad, that's the question.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Saskiaatje
Odysseus

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 13, 2011 6:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het slimme onbewuste uit. Zou moeten helpen met keuzes maken à la 'slaap er een nachtje over en je weet het'. Nou, na zoveel nachtjes mag ik het dan ook eindelijk wel weten, ja! #beroepskeuze

Dit bericht had net zo goed in het Frustratietopic kunnen staan ^^
Nieni
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 16, 2011 2:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Arto Paasilinna - Haas
Melanthe
Artemis

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 16, 2011 3:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Boeken voor mijn scriptie, over performance theory, griekse tragedie en canonisering... t is op dit moment nogal een berg en raak een beetje t overzicht kwijt...

Naar boven
Saskiaatje
Odysseus

BerichtGeplaatst: Di Jul 05, 2011 3:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Game of Thrones, eindelijk. Moest nog 10 pagina's ofzo, toch maar even gelezen voor ik de laatste aflevering van de tv-serie ging kijken. Best goed einde, eigenlijk. Ze zijn seizoen twee al aan het filmen, dus nou moet ik boek twee ook gaan lezen...

Tussendoor ook nog The Stonehenge Legacy gelezen, echt slecht boek, maar ik vind Stonehenge gewoon fascinerend (ben er alleen nog nooit geweest, detail) en ben nu bezig in Pil, van Mike Boddé. Ontzettend komisch, maar tegelijkertijd heel deprimerend.

EDIT: Pil ook uit. Leest als een trein. Aanrader!
Mariken
Optimaat

BerichtGeplaatst: Vr Aug 05, 2011 7:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben mijn kinderboeken van Simone vd Vlugt aan het herlezen. Gisteren 'de amulet', vandaag 'de guillotine'. Waren jullie ook fan?
Naar boven
Sacrificial Fire
Artemis

BerichtGeplaatst: Vr Aug 05, 2011 7:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vond ze wel leuk ja. Maar Thea Beckman won het wat mij betreft. Vrolijk

Recent gelezen: One Day, van David Nicholls, best een mooi boek, wordt blijkbaar nu verfilmd met Anne Hathaway; Paddy Clarke Ha Ha Ha van Roddy Doyle, vanuit het perspectief van een klein jongetje, ongetwijfeld geniaal maar ik vond het erg saai, het ging alleen maar over kleine broertjes pesten en je huiswerk niet maken; Black Diamond van Zakes Mda, een Zuid-Afrikaans boek over de Zuid-Afrikaanse samenleving post-apartheid, echt een aanrader (voor mensen die op Afrika kicken zoals ik Pestend); en nu lees ik Mosquito Coast van Paul Theroux, over een geflipte Amerikaan die met zijn gezin naar de binnenlanden van Honduras verhuist.
Iemand verder nog aanraders? Het is vakantie dus heb veel tijd om boeken te lezen.
Melanthe
Artemis

BerichtGeplaatst: Vr Aug 05, 2011 8:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@SF: Als je zin hebt in iets indrukwekkends en qua stijl hoogstaands (dus niet echt makkelijke vakantieliteratuur), moet je Erwin Mortier - Godenslaap lezen. Is een boek van vorig jaar, maar echt heel goed. Voorderest heb ik het afgelopen jaar niet meer echt iets gelezen dat enorm veel indruk gemaakt heeft, ben ik bang... Behalve dan Jane Austen en George Eliot, maar dat zijn van die traditionele namen die ik je niet hoef te tippen Knipoog, niet serieus

@Mariken: ja, ik was uberuberfan van Simone vd Vlugt. Tot ze 'literaire thrillers' begon te schrijven. Ga nu de 'jeugdboeken' ook niet meer herlezen, dat zou volgens mij alleen maar ontnuchterend werken voor mij... Lees ook geen Thea Beckman meer daarom, en geen Evert Hartman, Jan Terlouw, en vooral geen Carry Slee Pestend

Ontopic: Heb net Silas Marner van George Eliot uit, en lees nu weer artikelen + boeken voor mijn scriptie. Het volgende boek wordt ofwel CR Zafon - Shadow of the Wind ofwel Jane Austen - Pride & Prejudice.

Naar boven
De Prof
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Aug 08, 2011 1:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk om te lezen, al dat gelees!

Ik heb recentelijk niet zo veel meer gelezen, helaas.

Wel Leon de Winter: Het Recht op Terugkeer gelezen, aanrader!

En ook nog even snel door Gimmick! van Joost Zwagerman heen gegaan, grappig verhaal over kunstenaars en drugsgebruik in de jaren 70. Nu twijfel ik tussen Caesarion van Tommy Wieringa en De Joodse Messias van Grunberg. Iemand dat gelezen? Vrolijk
Melanthe
Artemis

BerichtGeplaatst: Ma Aug 08, 2011 1:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Caesarion is tof, verhaal is enigszins bevreemdend in het begin maar ik vond het echt heel boeiend. Over het boek van Arnon Grunberg weet ik niets.

Naar boven
Nieni
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Do Aug 25, 2011 1:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben zeer onder de indruk van Afrika is besmettelijke van Steven van de Vijver. Tevens de reden dat ik nu nog wakker ben, want dat boek moest uit!
En nu lopen er zingende dronkenlappen over de gracht of in het park achter mijn huis, dus kan ik echt ff niet slapen...
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige berichten Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 48, 49, 50, 51  Volgende
Pagina 49 van 51

Ga naar: