Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Welk boek ben je aan het lezen?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 49, 50, 51  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige berichten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Melanthe
Artemis

BerichtGeplaatst: Za Sep 03, 2011 2:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben op eenderde met Don Quichot van La Mancha (jaja, heb dit jaar een 'klassiekers' challenge Pestend). Het is prima te lezen en ook best leuk, maar ben het ridderroman-parodie idee nu wel al een beetje zat... weet nog niet zo goed waarom het tot 'de beste roman allertijden' is verkozen.

Too bad or not so bad, that's the question.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nieni
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Za Sep 03, 2011 8:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik neem onder andere Skippy tussen de sterren van Paul Murray mee naar Kreta.
Saskiaatje
Odysseus

BerichtGeplaatst: Do Okt 13, 2011 12:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

De smaak van venijn. Niet onaardig kinderboek. Wel extreem elitair geschreven ^^
Melanthe
Artemis

BerichtGeplaatst: Zo Feb 12, 2012 1:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Karakter van Bordewijk. Prachtig boek, vooral de schrijfstijl met de bondige zinnen die tegelijkertijd heel veel zeggen is erg goed. Aanrader!

Naar boven
Melanthe
Artemis

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 18, 2012 5:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het is boekenweek, dus wat hebben jullie gekocht om het boekenweekgeschenk te kunnen bemachtigen?

Mijn lijstje (ik had ook nog wat boekenbonnen liggen, vandaar):
- Erwin Mortier: Marcel.
- Bernhard Schlink: Zomerleugens
- Herta Müller: Ademschommel
- Dave Eggers: Zeitoun
- Thomas Catchkart & Daniel Klein: Heidegger and a Hippo Walk Through Those Pearly Gates: Using Philosophy (and Jokes!) to Explore Life, Death, the Afterlife, and Everything in Between.

Naar boven
Nieni
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 19, 2012 12:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb bij de bibliotheek twee behoorlijk nieuwe boeken geleend, maar niks gekocht, dus geen boekenweekgeschenk bemachtigd.
TIM Krabbe - wij zijn maar wij zijn niet geschift
Nico dijkshoorn - nooit ziek geweest
Het eerste was zeer boeiend om te lezen, het tweede is goed geschreven en zal er misschien voor zorgen dat ik nico dijkshoorn meer zal waarderen.
-MoiDea-
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 19, 2012 7:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben sinds gisteren 'en dan nog iets' van Paulien Cornelisse rijker. Heel leuk boekje weer. Het boekenweekgeschenk heb ik nu dus ook.
Mariken
Optimaat

BerichtGeplaatst: Di Mrt 20, 2012 7:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb vandaag 'de Wezenlozen' van Wystke Versteeg gekocht en 'Tonio' van A.F.Th. van der Heijden. En het boekenweekgeschenk dus ook in huis. Ben erg benieuwd Erg vrolijk, lachend (Trouwens ook naar hoe jullie de nieuwe boeken vinden)
Naar boven
Melanthe
Artemis

BerichtGeplaatst: Wo Okt 10, 2012 3:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Melanthe schreef:
Het is boekenweek, dus wat hebben jullie gekocht om het boekenweekgeschenk te kunnen bemachtigen?

Mijn lijstje (ik had ook nog wat boekenbonnen liggen, vandaar):
- Erwin Mortier: Marcel.
- Bernhard Schlink: Zomerleugens
- Herta Müller: Ademschommel
- Dave Eggers: Zeitoun
- Thomas Catchkart & Daniel Klein: Heidegger and a Hippo Walk Through Those Pearly Gates: Using Philosophy (and Jokes!) to Explore Life, Death, the Afterlife, and Everything in Between.

Heb inmiddels de helft uit:
Erwin Mortier: Marcel. Over het leven van een Belgisch jongetje waarin een familiegeheim een grote rol speelt. Mooi weer, niet zo goed als godenslaap.

Bernhard Schlink: Zomerleugens. Verzameling verhalen over liefde & familie, met als common theme moeilijk communiceren en informatie achterhouden. Knap hoe Bernhard je mee kan trekken in de belevingswereld van één personage, en je die volledig kan laten begrijpen, in minder dan drie pagina's, om vervolgens het hele perspectief om te gooien wanneer je de reactie van de andere personages daarop krijgt.

Dave Eggers: Zeitoun. Must-read! Echt waar! Superspannend, kon het niet wegleggen, in 3 dagen uit. Over de overstroming Katrina: een man blijft achter om zijn huis te bewaken, maar verdwijnt na een week spoorloos. Het allerergst is nog dat het waargebeurd is...

En verder is nog een aanrader:
Vera Marynissen: Vroeger was er later.
Boek over een oude man (Paulus) die in een bejaardentehuis woont, en dus een vrij eentonig leven leidt. Toch krijgt Vera het voor elkaar om met korte zinnen je het levensverhaal van de man stukje bij beetje te vertellen. Ze koppelt het dan ook goed aan de thema's die steeds per hoofdstuk voorbijkomen. Afgewisseld met 'dagboekverslagen', (7.00u: wakker. 8.10: terug op de kamer. krant. 11.50: middageten. krant. TV. Teletekst.), waardoor de eentonigheid nog sterker tot je doordringt.

Naar boven
Mariken
Optimaat

BerichtGeplaatst: Ma Okt 15, 2012 5:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk zo'n lijstje!

Ik ben bezig in Stad der Engelen van Christa Wolf. Maar het schiet niet echt op. De boeken die ik eerder van haar las (Kassandra en Medea, stemmen) vond ik echt prachtig. Heel mooi beschreven en intrigerend hoe ze een bekend verhaal toch anders kan vertellen. Stad der Engelen is anders zowel wat betreft schrijfstijl (minder scherp geformuleerd) als wat betreft onderwerp (speelt na de val van de muur). Maar ik heb besloten het nog een kans te geven en toch nog maar even door te lezen. Misschien moet het mooie nog komen.
Naar boven
Sacrificial Fire
Artemis

BerichtGeplaatst: Ma Okt 15, 2012 8:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zeitoun kwam ik juist helemaal niet doorheen, heb het na een paar hoofdstukken weggelegd. What is the what (dat is ook van Dave Eggers toch?) vond ik trouwens wel heel mooi.
Ik heb net Things Fall Apart gelezen van Chinua Anebe, zo'n Afrikaanse klassieker. Best wel mooi, heb voor mijn studie veel Afrikaanse klassiekers moeten lezen die ik vaak te symbolisch of te vaag (zoveel geesten en mystieke, bovenaardse dingen dat ik het verhaal niet meer volgde) vond, maar deze is erg leesbaar.
Saskiaatje
Odysseus

BerichtGeplaatst: Ma Okt 15, 2012 8:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sacrificial Fire schreef:
Ik heb net Things Fall Apart gelezen van Chinua Anebe, zo'n Afrikaanse klassieker. Best wel mooi, heb voor mijn studie veel Afrikaanse klassiekers moeten lezen die ik vaak te symbolisch of te vaag (zoveel geesten en mystieke, bovenaardse dingen dat ik het verhaal niet meer volgde) vond, maar deze is erg leesbaar.

Die heb ik voor Engels moeten lezen. Ik vond hem ook inderdaad wel leesbaar, maar niet echt, euhm, spannend ofzo. Maar goed, dat was acht jaar geleden, wie weet moet ik hem nog eens opnieuw lezen ^^

Ik ga vanavond beginnen in een nieuwe Hella Haasse Vrolijk
Nieni
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2012 1:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik lees op het moment even helemaal niks. Ik realiseerde het me vandaag, ook dat ik al lang niet meer in de bibliotheek ben geweest en dat is niks voor mij. Meestal lees ik meerdere boeken door elkaar. Die tip van jou, Melanthe (Vroeger was er later), klinkt boeiend. What is the what is mijn vader aan het lezen, ik zal hem eens vragen wat hij ervan vindt.

Leest iemand van jullie Vijftig tinten grijs? Het trekt mij absoluut niet.

Er wachten nog twee boeken van Arto Paasilinna op me. (Helse eendjes en De zomer van de vrolijke stieren) Aanbidt En ik wil ook graag Het rode huis van Mark Haddon lezen binnenkort.
Sacrificial Fire
Artemis

BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2012 5:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er stonden een paar citaten uit Vijftig Tinten Grijs in de krant en ik vond het hilarisch en walgelijk tegelijk. Kan me niet voorstellen dat het goed of zelfs maar opwindend boek is. Dus nee, niks voor mij. Vrolijk
Saskiaatje
Odysseus

BerichtGeplaatst: Ma Nov 12, 2012 4:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ze gelezen onder het mom van 'know your enemy' en het is veel van hetzelfde. Kan me voorstellen dat het in het preutse Amerika nogal wat stof deed opwaaien. Jan Wolkers is beter.

Ik heb vannacht Suikertand, de nieuwe van Ian McEwan, uitgelezen. Dat is pas een briljant boek Vrolijk
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige berichten Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 49, 50, 51  Volgende
Pagina 50 van 51

Ga naar: