Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Wiskunde
Ga naar Pagina 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige vakken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ozo heppie!!!
Centurion

BerichtGeplaatst: Do Jul 03, 2003 1:27 pm    Onderwerp: Wiskunde Reageer met quote

(ik weet dat het vakantie is maar we mogen onze grijze cellen toch niet laten inslapen, is het niet? Pestend )

Wat vinden jullie van wiskunde? Onoverzichtelijk? Of juist niet? Moeilijk? Ik vind wiskunde logisch. Zonder logica kom je er niet.
Overzichtelijk ook ==> altijd 1 juist antwoord, geen discussie mogelijk.
En welke boek gebruik je? Ik "Wiskunde Vandaag".
Graag wel argumenten als je je mening hier zet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tr!n!ty
Permanente ban

BerichtGeplaatst: Do Jul 03, 2003 1:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik haat wiskunde. Je kunt er alleen hoge cijfers voor halen als je er aanleg voor hebt en er veel tijd en steekt (en daar heb ik nou net geen zin in...)
ozo heppie!!!
Centurion

BerichtGeplaatst: Do Jul 03, 2003 1:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tr!n!ty schreef:
Ik haat wiskunde. Je kunt er alleen hoge cijfers voor halen als je er aanleg voor hebt en er veel tijd en steekt (en daar heb ik nou net geen zin in...)

ik haatte dat vroeger ook, maar dat kwam door de uitleg van de leerkracht...
Naar boven
Tr!n!ty
Permanente ban

BerichtGeplaatst: Do Jul 03, 2003 1:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wij hebben op zich wel een goede leerkracht, alleen je moet bij hem zelf plannen en dat kan ik nou net niet, dusz ik heb het hele jaar ongeveer een hoofdstuk achtergelopen. Rolt met ogen
Nieni
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Do Jul 03, 2003 2:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wiskunde is de grootste onzin die ik ooit in mijn leven heb gezien. Alle logica ontgaat je als je les krijgt van meneer Brevoord, geloof mij.
In de eerste en in de tweede stond ik gewoon een 6, nu op mijn eindrapport een 3.6 (werd gelukkig wel een vier)
Wij gebruiken het boek Moderne Wiskunde. Ik vind dat geloof ik wel een fijn boek, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal want ik ben het niet anders gewend.
Ik denk dat Trinity gelijk heeft, je snapt wiskunde alleen als je er aanleg voor hebt. Maar misschien is dat wel mijn prachtige hokjesgeest die geen andere mogelijkheden wil zien. Pestend Overigens steek ik wel veel tijd in mijn wiskunde, ik krijg zelfs bijles van mijn vader, maar het helpt nog steeds niet. Waarschijnlijk ligt dat ook gedeeltelijk aan de leraar, hoor...
Sith Lord C
Permanente ban

BerichtGeplaatst: Do Jul 03, 2003 3:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sommige mensen kunnen het zich wel veroorloven achter te lopen, Tr!n, jij hebt tot nu toe altijd (vette) voldoendes gehaald!!!
En nu over mezelf....vraag maar niks....wiskunde is om te janken. Ik snap het in het boek meestal wel (boek: Moderne Wiskunde) maar dan krijgen we een proefwerk en snap ik het niet. Vragend, in de war Terwijl ik altijd wel braaf alles maak...het is oneerlijk verdeeld in deze wereld...
Webmaster Jaap
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Jul 03, 2003 6:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tr!n!ty schreef:

nou en??? Als je toevallig geen aanleg hebt voor talen ben je helemaal de lul. Voor wiskunde zijn er nog 4 niveau's (in NL), voor elk profiel een. Wij moeten wel allemaal hetzelfde niveau talen (frans, engels, duits & grieks/latijn). Dus mensen die wel aanleg hebben voor wiskunde, maar niet voor talen hebben het veel slechter hoor, wees dus maar blij Knipoog, niet serieus .
Tr!n!ty
Permanente ban

BerichtGeplaatst: Do Jul 03, 2003 6:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jah, dasz waar. Maar als je heel slecht in een bepaalde taal bent heb je meestal het geluk dat je 'm niet verplicht voor je examen hoeft te doen (behalve Nederlands en Engels) en wiskunde moet helaas wel voor je examen Rolt met ogen

Laatst aangepast door Tr!n!ty op Do Jul 03, 2003 6:20 pm, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Sith Lord C
Permanente ban

BerichtGeplaatst: Do Jul 03, 2003 6:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben het deels met Jaap eens, maar ook deels met Tr!n!ty. Wiskunde zou eigenlijk geen examenvak moeten zijn, aangezien zo veel mensen er moeite mee hebben, de meeste mensen zakken op wiskunde.
Webmaster Jaap
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Jul 03, 2003 7:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tr!n!ty schreef:
Jah, dasz waar. Maar als je heel slecht in een bepaalde taal bent heb je meestal het geluk dat je 'm niet verplicht voor je examen hoeft te doen (behalve Nederlands en Engels) en wiskunde moet helaas wel voor je examen Rolt met ogen

in NL doe je examen in Engels en Nederlands, maar OOK Frans en Duits (en bij gymnasium dus ook Grieks/Latijn). Dus ja...
en wiskunde is aangepast op niveau, talen niet...
markiep
Centurion

BerichtGeplaatst: Do Jul 03, 2003 8:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het wel goed dat je sowieso wa1 hebt, want dan heb je een basis. Dit heb je ook bij de talen, tenminste ik kan alles wel een beetje volgen zonder een taal te kiezen. Ik vind het wel goed zo. Cool

en ik ben lui

"ja je bent geweldig"
- Rana
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Sith Lord C
Permanente ban

BerichtGeplaatst: Do Jul 03, 2003 8:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik snap wel dat je wiskunde nodig hebt, maar, het wordt nu wel heel moeilijk, want, waarvoor moet je later in hemelsnaam weten hoe je de oppervlakte van een driehoek kan berekenen?????? ik zie er het nut niet van in.
gnoothi sauton
Plebeër

BerichtGeplaatst: Do Jul 03, 2003 9:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bij ons is wiskunde leuk voor diegene die t graag doen(dus ni voor mij)eigenlijk zit wiskunde altijd bij 1 van mijn minste cijfers Rolt met ogen ...Wij hebben delta 4a en 4b van boek Gaapt 3 uur wiskunde per chance!!

saaaaaaaaaaaaaaaaaai Gaapt Treurig, sip
Ik begrijp wel waarom we wiskunde krijgen ma ik vind talen toch belangrijker Steekt duimen op
Tr!n!ty
Permanente ban

BerichtGeplaatst: Do Jul 03, 2003 9:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Stel dat je later een rozenperkje in je tuin wilt aanleggen in de vorm van een driehoek. Dan kun je nu tenminste uitrekenen hoeveel grond en plantjes erin moeten Pestend Voorzover het nut van wiskunde... Rolt met ogen
Kliekie
Centurion

BerichtGeplaatst: Do Jul 03, 2003 9:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mja.. wiskunde.. just another part of life... Wat je ermee doet? Niet zoveel.. wat je met je talen doet (frans/duits) meestal evenveel. *haalt schouders op* tis een vak, meer niet:P
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige vakken Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Volgende
Pagina 1 van 12

Ga naar: