Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
frans vs deutsche tal
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige vakken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jelko
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Mei 30, 2007 2:15 pm    Onderwerp: frans vs deutsche tal Reageer met quote

welche von diese talen find je belangrijker, ik op zich vind franzosisch belangrijk omdat die taal veel gebruikt word in andere kolonien van frankrijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
-MoiDea-
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Wo Mei 30, 2007 3:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wanneer kom je dan in die kolonien en waarom praat je dan nederduits? Pestend

Frans is de eerste of de tweede handelstaal en er zijn inderdaad veel werelddelen waar het wordt gesproken. Ik zou het daar echter niet om doen.
Duits wordt verder ook neit zoveel gesproken.

Persoonlijk zou ik gene taal kiezen omdat het 'belangrijk' is. het is belangrijker dat je het leuk vindt en dat je met je cijfers je schoolperiode doorkomt Pestend. Ik heb Frans gedaan, omdat ik de taal zelf mooier vond dan de Duitse. En ik dacht ook: ach, Duits daar kan ik me toch wel in redden Pestend. Bovendien vond ik Frans makkelijker.

Als je mee wilt praten met de belangrijke mensen zal je toch heeeeel veel bijscholingscursussen nodig hebben na de middelbare school. Do ehet dus niet omdat het interessant staat of zoiets. Doe het omdat je het leuk vindt.
eVoLi
Odysseus

BerichtGeplaatst: Wo Mei 30, 2007 3:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Is Frans een OPTIE bij jullie Geschrokken, verbaasd ? Wij hebben standaard 3 uur (of 4 uur voor de moderne talen) Frans per week, en Duits is keuzevak in vrije ruimte, 2 uur. Persoonlijk vind ik Duits leuker, maar omdat het een keuzevak is en we een geweldige leraar hebben gaat het er wel relax aan toe Erg vrolijk, lachend Voor Frans hebben we net een verschrikkelijk saaie en strenge leerkracht, maar goed, objectief gezien lijkt Frans wel nuttiger, maar ik denk dat je volgens je persoonlijke voorkeur moet kiezen, wat je mooier vindt klinken of waarvan de literatuur leuker lijkt, waar je nu het best voor scoort, andere mogelijke motivaties...

(o ja, en taal is die Sprache auf Deutsch Pestend )
jelko
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Mei 30, 2007 5:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

eVoLi schreef:
Is Frans een OPTIE bij jullie Geschrokken, verbaasd ? Wij hebben standaard 3 uur (of 4 uur voor de moderne talen) Frans per week, en Duits is keuzevak in vrije ruimte, 2 uur. Persoonlijk vind ik Duits leuker, maar omdat het een keuzevak is en we een geweldige leraar hebben gaat het er wel relax aan toe Erg vrolijk, lachend Voor Frans hebben we net een verschrikkelijk saaie en strenge leerkracht, maar goed, objectief gezien lijkt Frans wel nuttiger, maar ik denk dat je volgens je persoonlijke voorkeur moet kiezen, wat je mooier vindt klinken of waarvan de literatuur leuker lijkt, waar je nu het best voor scoort, andere mogelijke motivaties...

(o ja, en taal is die Sprache auf Deutsch Pestend )

is deutsch dan objectief gezien niet zo nuttig als frans?
Naar boven
eVoLi
Odysseus

BerichtGeplaatst: Wo Mei 30, 2007 8:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als Belg is dat een beetje moeilijk te beoordelen, ik woon aan de rand van Brussel en daar is eigenlijk alles tweetalig of zelfs enkel Frans, dus hier is het wel absoluut noodzakelijk. Ik geloof wel dat Nederland ook meer handelscontacten heeft met Duitsland.
Sacrificial Fire
Artemis

BerichtGeplaatst: Wo Mei 30, 2007 9:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het schijnt trouwens dat Frans de taal van de diplomatie is. Vragend, in de war Odd, ik dacht aan Engels, maar wie ben ik ook.
Persoonlijk vind ik Frans leuker, omdat het minder lijkt op Nederlands en dus weer eens wat nieuws is. Bovendien vind ik het ook mooier.
Als je moet kiezen tussen die twee, zou ik gewoon gaan voor datgene wat je het leukst lijkt en niet kiezen op basis van rationele argumenten, want daar is nog nooit iemand gelukkig mee geworden.
blokdog
Patroklos

BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2007 9:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

het hangt er ook vanaf wat je wilt gaan doen...
als je de handelskant op wilt, en dan vooral in nederland wilt gaan zitten, moet je duits kiezen, want dan zal je veel met duitsland handelen.
anyway, je hebt er tog niet zoveel aan, want als je het egt goed wilt kunnen spreken kan je beter een keer een hele zomervakantie in het land gaan zitten, dan leer je meer dan in 6 jaar op school. terwijl je latijn en grieks verder nooit meer leert, als je geen übernerd bent die naast zijn werk of verdere studie 's avonds nog 2 uur zit te leren voor een avondcursus:P
Akaisa
Patroklos

BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2009 4:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

...

Laatst aangepast door Akaisa op Do Jan 07, 2010 5:55 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Themis
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Apr 22, 2009 4:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wilde eigenlijk ook allebei gaan doen. Maar Latijn, Grieks, Frans en Duits waren gewoon te veel talen. Ik heb Duits nu laten vallen. In mijn ogen heb je daar net iets minder aan dan aan Frans, ik ben dan ook wel beter in Frans.

Het maakt natuurlijk ook veel uit of je de economie of iets anders in wil. Ook ligt het er aan waar je woont, zoals je als eVoLi in Belgie woont heb je veel meer aan Frans dan aan Duits.

Veel succes met kiezen Steekt duimen op
Gigano
Centurion

BerichtGeplaatst: Do Apr 23, 2009 12:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zie datum eerste post: 30 mei 2007.

Het heeft niet veel zin om oude threads omhoog te bumpen. Knipoog, niet serieus

Babet zei:
"Bjorn is zo cool, dat als hij een kamer binnen loopt, de entropie configuratie gelijk wordt aan 0." Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Michelle14
Patroklos

BerichtGeplaatst: Di Apr 20, 2010 4:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nou ik vind dit topic nog steeds nuttig hoor, ik moet nu ook kiezen en ik weet het nog niet zo goed. Nu denk ik toch Frans Knipoog, niet serieus
wouters
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Mei 26, 2010 9:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Michelle14 schreef:
Nou ik vind dit topic nog steeds nuttig hoor, ik moet nu ook kiezen en ik weet het nog niet zo goed. Nu denk ik toch Frans Knipoog, niet serieus

Als je de techniek ingaat is duits handig voor je vervolgopleiding.

Frans de taal van de olympische spelen, dus als je sportief bent en graag de openingstoespraak vloeiend wil kunnen volgen zou ik frans kiezen Knipoog, niet serieus
Naar boven
foxcat95
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Jun 23, 2010 4:41 pm    Onderwerp: DUITS Reageer met quote

Ik heb Duits gekozen omdat ik het veel makkelijker vond en het lijkt met zijn naamvallen op Latijn\Grieks en het lijkt ook op Nederlands en ik heb de pest aan frans (<--verdiend geen hoofdletter). Mijn vader werkt bij epson (printerbedrijf) en moet veel naar duitsland (bedburch om precies te zijn). hij werkt ook samen met japaners en op somige opzichten lijkt japans op duits Vragend, in de war volgens mijn vader. wist je trouwens dat 60% van de nederlandse handel gaat met duitsland? Het licht er gewoon aan wat je later van plan bent.... Als je de mode kant op gaat is frans misschien wel handig. En als je een bierkroeg wil openen is Duits handiger Zegt .

Duits is ook lekker agresief! tijdens mijn eerste les vroeg onze docent wat we al voor duits wisten. Toen riep iemand " HEIL HITLER" toen ging onze docent zeggen "Oh jah das ist unser Fuhrer ihr ist supertoll!" of zoiets Pestend

Ciou,

PS: kies Duits!
LLLL________AAAAAAAAA
LLLLLLLLL___AA_____AA
LLLLLLLLL__AA_______AA
Naar boven
Nieni
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Do Jun 24, 2010 8:06 am    Onderwerp: Re: DUITS Reageer met quote

foxcat95 schreef:
Als je de mode kant op gaat is frans misschien wel handig. En als je een bierkroeg wil openen is Duits handiger Zegt .

Uitdrukkingloos
DJ JB
Columna Fori

BerichtGeplaatst: Zo Jun 27, 2010 5:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tijdens mijn middelbare school dacht ik ook dat Frans niet zo belangrijk was. Daarnaast had ik als N&T-er een gezonde afkeer naar talen, dus Duits was ook niet mijn sterkste vak. In de Tweede Fase natuurlijk alleen nog maar lezen voor mij (schiet je echt geen donder mee op).

Nu een paar jaar later en ik reis nog wel eens... Ik merk vooral dat gebrekkig Duits niet zo'n probleem is. Vorig jaar een paar dagen gewerkt in Berlijn met mijn weggezakte Duits, maar met half Duits half Nederlands kan men je nog aardig begrijpen. Met Frans is dat hele andere koek! Franstaligen hebben uit zichzelf niet echt een talenknobbel en kunnen je dus ook niet tegemoet komen. Als Nederlander is het toch een wat moeilijkere taal om te leren (oké, het is nog geen Chinees, maar toch).

Als je dan een taal moet kiezen, zou ik zeker voor Frans gaan. Francofonen kom je toch op redelijk wat plekken in de wereld tegen. Daarnaast is het een handig hulpmiddel voor als je later nog eens Spaans of Italiaans wilt leren. En een houding als "zij leren eerst maar eens fatsoenlijk een tweede taal spreken, voordat ik Frans als zoveelste taal leer" verandert nou eenmaal de wereld niet. Knipoog, niet serieus

(Bovenstaand betoog staat overigens compleet los van het feit dat ik nu dagelijks in het Frans moet communiceren. Pestend)
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige vakken Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: