Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
frans vs deutsche tal
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige vakken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ruud007
Patroklos

BerichtGeplaatst: Ma Nov 01, 2010 9:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jup, ik doe Gymnasium en ik moest dus eerst een keuze maken uit Latijn of Grieks verplicht. Op het atheneum was ofwel Duits ofwel Frans verplicht. Aangezien ik nogal een talenknobbel heb, heb ik verplicht Latijn gekozen, met Frans en Duits. Velen zullen me voor gek verklaren Knipoog, niet serieus , maar ik ben des te opgeluchter dat ik die rot bčta-vakken als biologie en natuurkunde heb kunnen laten vallen. Persoonlijk heb ik meer met Frans, de klanken zijn mooier en de taal interesseert me ook meer met Duits.

De mensen die vaak Frans kiezen vinden het ofwel een mooie taal, ofwel ze zijn er beter in dan Duits ofwel ze hebben een attitude dat ze Duits al wel kunnen... dat valt vies tegen! Nederlands denken al snel dat ze goed zijn in Duits, maar dat is helemaal niet zo; in de economie lopen we miljoenen-deals mis door het gebrekkige Duits van ons.

Het is en blijft een persoonlijke keuze, maar als je echt een ramp bent in talen zou ik toch voor Frans gaan. Dat is binnen Engels, Duits en Frans de makkelijkste en logistische taal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DJ JB
Columna Fori

BerichtGeplaatst: Wo Nov 03, 2010 12:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ruud007 schreef:
in de economie lopen we miljoenen-deals mis door het gebrekkige Duits van ons.
Ben toch wel benieuwd waar die wijsheid vandaan komt? Pestend
Nieni
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Wo Nov 03, 2010 4:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

DJ JB schreef:
Ruud007 schreef:
in de economie lopen we miljoenen-deals mis door het gebrekkige Duits van ons.
Ben toch wel benieuwd waar die wijsheid vandaan komt? Pestend

Wat ik ervan begrepen heb (bron: leraar Duits, alweer 8 jaar geleden!) heeft het mislopen van zakelijke deals met Duitsers (in totaal vast goed voor miljoenen, ja) tussen Nederlanders, vooral te maken met een cultuurverschil tussen beide landen. Bijvoorbeeld omdat Duitsers heel veel beleefder en formeler zijn dan wij Hollanders...

Zie hier nog wat redenen. (niet echt wetenschappelijk verantwoord, maargoed)
http://www.zibb.nl/10237132/Eigen-zaak/Eigen-zaak-artikel/Zakendoen-met-oosterburen-vijftien-tips.htm
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige vakken Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: