Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Wie zit er allemaal op een VWO + Latijn??
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Scholen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Turnstertjuh
Patroklos

BerichtGeplaatst: Di Jun 19, 2007 4:06 pm    Onderwerp: Wie zit er allemaal op een VWO + Latijn?? Reageer met quote

Ben Benieuwd.. Waarom heb je dan Latijn gekoze?
Gigano
Centurion

BerichtGeplaatst: Di Jun 19, 2007 4:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er zijn ook nog Grieken hoor. Knipoog, niet serieus

Latijn omdat ik het altijd al heb willen leren en de Romeinen een ontzettend interessant volk vind.

Babet zei:
"Bjorn is zo cool, dat als hij een kamer binnen loopt, de entropie configuratie gelijk wordt aan 0." Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Latinitas
Centurion

BerichtGeplaatst: Di Jun 19, 2007 4:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb latijn genomen omdat ik nieuwsgierig was en ben naar oude talen. Toevallig was Latijn bij mij het meest bekend, en het makkelijkst om het via internet te leren. Bovendien waren de Romeinen bij mij al bekend vanwege hun geweldige leger. Wat betreft dat (dat hij het interessant vindt) stukje sluit ik me aan bij Gigano

Faber argenti aerariusque
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Hakan_G
Optimaat

BerichtGeplaatst: Di Jun 19, 2007 4:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eehm. Ik heb een paar vrienden en die zitten allemaal op het gymnasium, dus het leek me wel leuk om Latijn te leren. Ik heb zelf nog op het internet opgezocht wat Latijn nou precies is, en zag dat het de taal van de Romeinen was en tja... de Romeinen zijn gewoon cool ! Cool Dus heb ik besloten om Latijn te leren. (op het havo ) Grieks ziet er ook wel leuk uit, alfabet is niet zo moeilijk, maar grammatica wel dus ik hou het toch maar bij Latijn. Houdt mond dicht Uitdrukkingloos

Knowledge isn't just a thought, but also an experience.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Gigano
Centurion

BerichtGeplaatst: Di Jun 19, 2007 4:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eigenlijk is Grieks makkelijker dan Latijn.

Babet zei:
"Bjorn is zo cool, dat als hij een kamer binnen loopt, de entropie configuratie gelijk wordt aan 0." Cool
Naar boven
Hakan_G
Optimaat

BerichtGeplaatst: Di Jun 19, 2007 4:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gigano schreef:

Ik vind Grieks moeilijker met grammatica dan met Latijn. *eigen mening*

Knowledge isn't just a thought, but also an experience.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Morri
Artemis

BerichtGeplaatst: Di Jun 19, 2007 10:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hakan_G schreef:
Gigano schreef:

Ik vind Grieks moeilijker met grammatica dan met Latijn. *eigen mening*

Dat vind ik ook. Gigano, hoelang heb jij Grieks gehad? Want dat maakt ook nog wel verschil hè. Knipoog, niet serieus Ik leer voor Grieks altijd meer dan voor Latijn, toch sta ik voor Latijn hoger. Knipoog, niet serieus

Ik heb nog Latijn en Grieks en ik ben er ooit mee begonnen omdat het me wel leuk leek en ik vond dat ik het toch eens moest proberen. Ik had nooit verwacht dat het me zou lukken, dacht dat het veel te zwaar voor me zou zijn (net als dat ik altijd dacht dat ik op de havo zou komen Pestend ). Maar het is allemaal meegevallen en ik vind het heel leuk om te doen! Vrolijk

de dingen hebben jou nodig
om gezien te kunnen worden

K. Schippers
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gigano
Centurion

BerichtGeplaatst: Di Jun 19, 2007 10:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Morri schreef:
Dat vind ik ook. Gigano, hoelang heb jij Grieks gehad? Want dat maakt ook nog wel verschil hè. Knipoog, niet serieus Ik leer voor Grieks altijd meer dan voor Latijn, toch sta ik voor Latijn hoger. Knipoog, niet serieus

Ik heb een jaartje Grieks gehad, maar in dat jaar hadden we al veel besproken en behandelden we al zinnen die we bij Latijn pas eind klas drie kregen. Maar qua overzicht snap ik wel dat Grieks makkelijker gevonden wordt. Latijn stopt alles in de coniunctivus.

Babet zei:
Naar boven
-MoiDea-
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Wo Jun 20, 2007 2:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gigano schreef:
Morri schreef:

Ik heb een jaartje Grieks gehad, maar in dat jaar hadden we al veel besproken en behandelden we al zinnen die we bij Latijn pas eind klas drie kregen. Maar qua overzicht snap ik wel dat Grieks makkelijker gevonden wordt. Latijn stopt alles in de coniunctivus.

Bij Grieks komt er in totaal meer bij kijken qua werkwoorden - bij Latijn qua zelfstandige naamwoorden. Het si maar wat je leuker vindt.

Ik heb na 3 jaar Latijn Grieks gekozen omdat ik mythologie leuker vond dan vechten, en Grieks vond ik meer een uitdaging en was niet zo wiskundig.
Morri
Artemis

BerichtGeplaatst: Wo Jun 20, 2007 6:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry Gigano, maar ik snap niet hoe je daar over kunt oordelen als je maar één jaartje Grieks gehad hebt. Houdt mond dicht Ik vind het conjunctivus gebruik bij Latijn makkelijker dan optativus én conjunctivus bij Grieks hoor en dan heb ik het nog niet over contractie, de aoristus en sowieso het werkwoorden- en tijdensysteem dat gewoon anders werkt dan bij ons. Ik zeg niet dat het per definitie moeilijker is, want dat kan ik gewoon nu nog niet zeggen, maar als je maar een jaartje Grieks hebt gehad, heb je nooit een originele schrijver gelezen. Knipoog, niet serieus

de dingen hebben jou nodig
om gezien te kunnen worden

K. Schippers
Naar boven
Djavizz
Centurion

BerichtGeplaatst: Wo Jun 20, 2007 8:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@Morri, ik voor 1/24 Pestend en 'k vind dat Grieks echt zooooooooooooooooooooooo veel makkelijker is. Je hoeft maar hina, hopoos of hoos te zien en je denkt: há, finaal en je kijkt niet eens meer naar de vorm van het werkwoord.
Ik vind conj / opt eigenlijk wel logischer... anyway. Latijn heeft ook z'n charmes Vrolijk
Dgirl
Optimaat

BerichtGeplaatst: Wo Jun 20, 2007 8:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nu net 1 schooljaar Latijn en Grieks en ik ga met allebei door. Ik heb ervoor gekozen omdat het mij een uitdaging leek en je met Latijn heel veel dingen schijnt te kunnen doen/afleiden. In de geneeskunde, talen in het algemeen en grammatica van andere talen schijn je veel te hebben aan Latijn...

En ik vond de proeflessen erg leuk Erg vrolijk, lachend
Gigano
Centurion

BerichtGeplaatst: Wo Jun 20, 2007 8:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Morri schreef:
Sorry Gigano, maar ik snap niet hoe je daar over kunt oordelen als je maar één jaartje Grieks gehad hebt. Houdt mond dicht Ik vind het conjunctivus gebruik bij Latijn makkelijker dan optativus én conjunctivus bij Grieks hoor en dan heb ik het nog niet over contractie, de aoristus en sowieso het werkwoorden- en tijdensysteem dat gewoon anders werkt dan bij ons. Ik zeg niet dat het per definitie moeilijker is, want dat kan ik gewoon nu nog niet zeggen, maar als je maar een jaartje Grieks hebt gehad, heb je nooit een originele schrijver gelezen. Knipoog, niet serieus

Nou dan snap je het niet. Knipoog, niet serieus Maar ik weet heus wel hoe Grieks in elkaar steekt. Omdat ik het jaar daarvoor al een jaar Latijn had gehad hoefde ik maar weinig aandacht te besteden aan de naamvallen van het Grieks, omdat deze qua gebruik veel lijken op het Latijn. Dus we hebben de meeste aandacht nog besteed aan werkwoorden, maar ook niet echt superver qua dat. Wat ik heb geleerd ben ik al lang weer vergeten.

Toen ik moest kiezen tussen Latijn of Grieks koos ik Latijn om ik die taal mooier vond, de lerares me meer aan stond en ik al veel verder was met Latijn dan met Grieks.

Babet zei:
Naar boven
Latino_x
Patroklos

BerichtGeplaatst: Do Dec 06, 2007 9:01 pm    Onderwerp: Re: Wie zit er allemaal op een VWO + Latijn?? Reageer met quote

HeeYj!
Ik heb Latijn gekozen omdat ik dacht dat het handig zou zijn als ik ooit een medische opleiding zou gaan doen. Het is dan makkelijker om een baan te krijgen. Steekt duimen op

KuZz Kiss

Priscus Tarquinius
Plebeër

BerichtGeplaatst: Do Dec 06, 2007 9:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind Latijn écht veel makkelijker. Zoals al eerder gezegd: latijn besteed ik per repetitie ca. 10 minuutjes aan, grieks 2 uur.....

Aan de andere kant kan ik er nog niet écht over oordelen, omdat ik pas in de 5e zit... Zegt

P.T.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Scholen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: