Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Wie zit er allemaal op een VWO + Latijn??
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Scholen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kasperus
Patroklos

BerichtGeplaatst: Do Dec 06, 2007 9:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik doe latijn omdat ik het moet ^^
Nja, valt wel mee... heb soms wel probleempjes mja

In de lagere school had ik altijd in de 80-90%
En daarom dachten mijn ouders: slimme jongen, kan latijn aan!

Maaaar toen kwam ik in de Latijnse en moest ik plotseling leren! Leren... dat had ik nog bijna nooit gedaan! In de lagere school 10 minuutjes maximum, maar dan kende je dat.
Maar dan plotseling...

Dat was voor mij echt moeilijk, nu zelf nog altijd...
En mijn ouders vinden datk Latijn moet doen, en dak ni zou mogen zakken, omdat dat volgens hun 'het makkelijkste kiezen' is :s
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht MSN Messenger
Viool*chick
Patroklos

BerichtGeplaatst: Vr Dec 07, 2007 10:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik doe VWO + Latijn + Grieks
Bij mij op school is ook geen klassieke taal verplicht maar ik heb Latjin gekozen omdat mijn zus het ook deed en het mij erg leuk leek; en toen kreeg ik Grieks erbij in de 3e, en toen kon ik niet meer kiezen omdat ik het allebei zo leuk vond en nu heb ik het nog steeds allebei (in V6)
Erg vrolijk, lachend

Si vis amari, ama!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht MSN Messenger
Latino_x
Patroklos

BerichtGeplaatst: Ma Dec 10, 2007 9:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb geen grieks, jammer genoeg. Het lijkt me best leuk. Er werd wel extra grieks gegeven, maar ik heb het al zo druk, dus heb ik dat niet gedaan...
Lente
Patroklos

BerichtGeplaatst: Vr Mei 30, 2008 6:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik doe Grieks en Latijn (zit nu nog in het Vierde) maar ga Grieks tot mijn grote spijt laten vallen in het vijfde (nee ik ga echt stoppen, maar mijn leerkracht is mij aan het overtuigen omdat we maar met 3 Grieken zitten) omdat ik gewoon geen inzicht heb in de tijden enz. En omdat er niet echt een richting (in Belgi) is met Grieks, Latijn en nog voldoende wiskunde (in Grieks-Latijn maar 3...) of/en wetenschappen (hoewel het relatief is om te zeggen dat het te weinig is enz. maar dat vind ik ook fijn)

Maar qua cultuur of zo (weet niet hoe je het precies moet noemen) vind ik Grieks fijner. En de Grieken zijn de 'orginelen' (niet dat ik Latijn wil afbreken) want de Romeinen hebben veel dingen overgenomen.
Maar Latijn is echt easy. Grieks geeft meer uitdaging (maar ook misschien omdat we met Grieks met 3 zitten en met Latijn met 25?).

Waarom ik het doe? Ik vond het altijd interessant om te kijken van waar een woord kwam (ethymologie), de mythologie, de grond van (nog altijd) de beschaving van vandaag, filosofie, uitdaging... Ik denk dat ik mij zonder Latijn en Grieks echt ga doodvervelen op school.
Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Malibu
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Sep 10, 2008 1:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb Latijn gekozen omdat ik het al heel lang een heel mooie taal vind.. Ook omdat de leraren zeggen dat je er bij andere talen veel aan hebt, dat je grammatica beter begrijpt enzo. Ik heb ook Grieks trouwens, maar dat vind ik gewoon niet zo'n mooie taal dus dat wil ik eigenlijk niet meer D=
Naar boven
Aster
Patroklos

BerichtGeplaatst: Zo Sep 14, 2008 10:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vwo + Latijn.
Grieks doen ze hier niet..... Zegt
Naja, op zich wel logisch, want er is hier echt niet aan leraren te komen: met Latijn zitten we nog maar met drie leerlingen en alle andere jaren zijn ook mini-klasjes. Niet echt aantrekkelijk voor de meeste (jonge) leraren.
Mijn school wil eigenlijk ook van Latijn af, het is ze veel te veel moeite... en de uitval van leerlingen is ook echt enorm. Dus ergens hebben ze wel een beetje gelijk, maar ja...
Ik zou niet weten wat ik moest doen als ik geen Latijn had. Ik denk niet dat ik nog de moeite zou nemen om naar school te komen... Verveling!!! Dan is Latijn nog het enige wat uitdaagt, dat ik denk: 'nu hebben we het ergens over.' Vrolijk
Naar boven
Hagios Nikolaos
Optimaat

BerichtGeplaatst: Vr Okt 10, 2008 10:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wel dan zou ik zeggen: 'geef er in de onderbouw Grieks bij als, want dan mag de school zich verheugen in een gymnasiumafedeling'.
Dat zal in ieder geval zorgen voor meer leerlingen voor Latijn.
Want nu drijft die leraar op hobbyisten: met een gymafdeling zal het aantal leerlingen dat Latijn zal kiezen voor alleen al een gymnasiumdiploma stijgen, denk ik...
Aster
Patroklos

BerichtGeplaatst: Ma Okt 13, 2008 2:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@ Hagios Nikolaos
Volgens mij was mijn school vroeger een echt gymnasium met Grieks, maar door gebrek aan belangstelling zijn ze met Grieks gestopt. Er gaan geruchten dat ze ook met Latijn willen/gaan stoppen.
Mijn school biedt Tweetaling Onderwijs aan en ze willen zich nu daar opfocussen . Het gymnasium laten ze verstoffen zodat ze er straks makkelijk en snel van afkunnen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Scholen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: