Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
weg met 1040

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Scholen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MayOo..
Gast

BerichtGeplaatst: Za Dec 01, 2007 6:00 pm    Onderwerp: weg met 1040 Reageer met quote

hoi iedereen,

hebben ze bij jullie op school ook gestaakt tegen 1040 uren.
bij ons wel maar niet zo heel erg.
we gingen na 10 min alweer naar binnen! Pestend
Naar boven
Gigano
Centurion

BerichtGeplaatst: Za Dec 01, 2007 7:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bij ons op school werd er niet geprotesteerd. Ik vind het "staken" maar raar gedoe. Zoals het vrijdag ging was nog het beste protest. Maar toch waren er weer lastposten die relletjes moesten veroorzaken. Die wilden gewoon een dagje vrij zijn.

Babet zei:
"Bjorn is zo cool, dat als hij een kamer binnen loopt, de entropie configuratie gelijk wordt aan 0." Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
MayOo..
Gast

BerichtGeplaatst: Za Dec 01, 2007 8:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ja ik heb ook niet egt meegestaakt. wij mochten vrijdag niet eens weg. vond ik niet erg hoor, ik heb volgende week tog allemaal pw's en moest ff opletten.... Rolt met ogen
Naar boven
*Helena*
Patroklos

BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2007 4:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bij ons hebben ze ook gestaakt, maar het duurde niet zo lang. Na een uurtje ging iedereen weer naar binnen. Ik vind het echt onzin. Het gaat helemaal niet om de 1040-urennorm, maar om het feit dat er teveel onzinnige lesuren zijn. De kwaliteit van het onderwijs gaat achteruit. Bovendien hebben de leerlingen in Nederland niets te klagen. Het onderwijs is te gemakkelijk, er is weinig uitdaging. De leerlingen zijn ongemotiveerd en ongedisciplineerd, vergeleken met andere landen in de wereld. Kijk maar naar Japan of China. Het is jammer dat de politici in Nederland de problemen in het onderwijs te lang op hun beloop hebben gelaten (vb. lerarentekort). Meer uren lossen niks op. Pestend
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gigano
Centurion

BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2007 5:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

*Helena* schreef:
Bij ons hebben ze ook gestaakt, maar het duurde niet zo lang. Na een uurtje ging iedereen weer naar binnen. Ik vind het echt onzin. Het gaat helemaal niet om de 1040-urennorm, maar om het feit dat er teveel onzinnige lesuren zijn. De kwaliteit van het onderwijs gaat achteruit. Bovendien hebben de leerlingen in Nederland niets te klagen. Het onderwijs is te gemakkelijk, er is weinig uitdaging. De leerlingen zijn ongemotiveerd en ongedisciplineerd, vergeleken met andere landen in de wereld. Kijk maar naar Japan of China. Het is jammer dat de politici in Nederland de problemen in het onderwijs te lang op hun beloop hebben gelaten (vb. lerarentekort). Meer uren lossen niks op. Pestend

Leerlingen hebben wel degelijk iets te klagen, en ik vind dat er wel wat serieuzer naar ze geluisterd mag worden. Leerlingen zijn ongemotiveerd en ongedisciplineerd vanwege het onderwijs: leren is niet meer leuk voor ze. Ze hebben niet meer het gevoel dat ze iets bereiken. Ze beseffen niet meer dat dit hun toekomst bepaalt, dus gooien ze er maar met de pet naar. Op dat punt moet je ze juist aanpakken.

Babet zei:
"Bjorn is zo cool, dat als hij een kamer binnen loopt, de entropie configuratie gelijk wordt aan 0." Cool
Naar boven
Priscus Tarquinius
Plebeër

BerichtGeplaatst: Wo Dec 05, 2007 7:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind staken ookk een beetje waardeloos. 100 jaar geleden zouden ze zeer blij geweest zijn, al konden zij toen maar 200 uur naar school! Wij zijn juist éxtra bevoorrecht! En, wat is er tegen school?? Vragend, in de war
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
alexxx
Patroklos

BerichtGeplaatst: Do Dec 06, 2007 10:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

onze school (ghc in geleen) heeft ook gestaakt en niet zo'n beetje!
na de eerste pauze ging iedereen naar buiten werd er met vuurwerk en eieren gegooit (dat was wel overdreven waren van die domme tuubs).
om een uur of 11 mochten we naar huis
de dag erna was het 'prison ghc'
niemand mocht naar buiten en andere strenge maatregelen.het was toen wel druk in de pauze maar niet gestaakt

het staken heeft ook nut gehad!!
de leraren zijn wakker en een ned. leraar heeft vertelt dat er mogelijk een actie komt van onze leraren!
en we hadden natuurlijk een dagje vrij =)
konyaliboy
Plebeër

BerichtGeplaatst: Ma Dec 10, 2007 9:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eigenlijk vind ik het staken echt onnodig.
In Landen als Frankrijk en Duitsland volgen ze juist meer les dan hier in NL.

En hen hoor je niet klagen.

En de meesten hier die aan het staken meededen, hebben eens geen idee waarom ze eigenlijk aan het staken zijn
Naar boven
Latino_x
Patroklos

BerichtGeplaatst: Ma Dec 10, 2007 9:36 pm    Onderwerp: Re: weg met 1040 Reageer met quote

Ik vind ook dat we blij mogen zijn dat wel naar school kunnen. Er zijn zoveel kinderen die batterijen openslaan voor 2 cent per uur. Die zeuren ook niet hoor! Ik vind staken ook onnodig. Het zijn togh maar 2 uurtjes per week...

We mochten wel staken, als je toestemming van je ouders had. Ik heb het niet gedaan, bij mij is maar 1/5de van de klas gegaan. Naar Den Haag. Er is niks bijzonders gebeurd ofzo...

Latino_x
Patroklos

BerichtGeplaatst: Ma Dec 10, 2007 9:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gigano schreef:
*Helena* schreef:

Leerlingen hebben wel degelijk iets te klagen, en ik vind dat er wel wat serieuzer naar ze geluisterd mag worden. Leerlingen zijn ongemotiveerd en ongedisciplineerd vanwege het onderwijs: leren is niet meer leuk voor ze. Ze hebben niet meer het gevoel dat ze iets bereiken. Ze beseffen niet meer dat dit hun toekomst bepaalt, dus gooien ze er maar met de pet naar. Op dat punt moet je ze juist aanpakken.

Tsjongejongejonge, hoeveel wil je zeuren zeg! ER ZIJN TOEVALLIG IN NEDERLAND OOK SCHOLEN WAAR DE LEERLINGEN GESTIMULEERD WORDEN EN GEMOTIVEERD DOOR LERAREN OM GOEDE RESULTATEN TE BEHALEN!!!! Boos Boos Boos Boos

Ik haat het als mensen vinden dat leren niet leuk is op je school en er niks aan doen.... Maar daar praat ik maar nier meer over door... Knipoog, niet serieus
Bij mij in de klas worden bijna allemaal goede resultaten behaald omdat de leraren je persoonlijk benaderen...

konyaliboy
Plebeër

BerichtGeplaatst: Ma Dec 10, 2007 10:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De stakers zouden misschien anders piepen, wanneer ze aan hun oma's/opa's zouden vragen hoelang zij les gingen volgen.

EN OF ZE OOK GINGEN STAKEN Geeft over
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Scholen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: