Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Gebrek aan moderators; twee vragen aan jullie allen!
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Opmerkingen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Melanthe
Artemis

BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 11:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Pfoe, jongens, ben ik net terug van vakantie, kan ik meteen zulke lappen tekst gaan lezen... Lekker begin van de dag Knipoog, niet serieus Pestend

Klapklap, Gigano! Ik vind het tof dat je je openlijk durft te excuseren. Echt heel erg goed! Vrolijk
Verder wil ik niet zozeer ingaan op wat er boven genoemd is over spam en kliekjesvorming. Dat hoorde hier inderdaad niet thuis. Ik kan uiteraard ook wel zien dat sommige mensen méér in La&Gr posten dan anderen, maar ik kan ook zien dat de meeste van die vragen:
a. heel vaak terugkomen (hoe werkt de AcI, hoe leer ik woordjes).
b. meestal van een 2e t/m 4e klas niveau zijn.
c. nog vaker komen van mensen die iets van Nederlands naar Latijn willen vertalen (voor een tattoo of een bedrijfsslogan) en daar zijn wij op dit forum nu eenmaal niet voor opgeleid al kunnen we altijd een poging wagen...
d. het vaakst gewoon nutteloos zijn (in de trant van: mAak miiijn HuiSweRk ffuh).

Dan is 1 of 2 antwoorden ook vaak al genoeg en zijn uitgebreide discussies niet nodig. Soms wel, en die komen er dan ook écht wel. Maar dat anderen zich dan afzijdig houden, is ook begrijpelijk. Als iemand iets vraagt over wiskunde, dan ga ik die vraag niet beantwoorden, want dat kan ik gewoon niet. Als je geen Grieks gehad hebt, ga je ook geen vragen over Grieks beantwoorden, zo lijkt me.

Maar daar zou ik een streep onder zetten. Ik wil alleen nog even kwijt dat als het Overige Berichten gedeelte hier danig zou slinken, ik hier waarschijnlijk niet lang meer blijf. Ik heb onderhand wel genoeg van het AcI en AblAbs uitleggen, kunnen jullie je dat voorstellen?

Over de modjes dus. Ik ben van mening dat het nu goed gaat zoals het gaat. Ik denk dat de modjes, mochten zij versterking nodig hebben, dit echt wel onder elkaar zullen bespreken en tzt ook een geschikt persoon uit zullen zoeken.
En volgens mij is het niet zozeer de bedoeling dat er veel mods zijn die constant ingrijpen, maar het is de bedoeling dat zij het gedrag hier reguleren. Als leden zich zélf niet aan de postregels houden en anderen (moedwillig of onbewust) beledigen of anderszins onprettig gedrag vertonen, dan kunnen de modjes berispen en bannen wat ze willen, ze bereiken toch niets.

Laten we er daarom voor zorgen dat er geen extra modjes nodig zijn. En dus netjes met elkaar omgaan, en als dat niet lukt, je ook weer netjes verontschuldigen. Dat zou de sfeer al een heleboel ten goede komen! Vrolijk

Tot slot: een grote forumknuffel voor iedereen, zodat we weer gezellig met elkaar door een deur kunnen!

Too bad or not so bad, that's the question.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
De Prof
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 2:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb deze discussie met de grootst mogelijke aandacht gelezen. Er zijn bij mij hierdoor een aantal vragen opgekomen en deze zal ik hier dan ook stellen.

- Wat verwachten jullie van het Team van modjes? Zoals het nu op mij overkomt is het zo dat jullie van oa. Jaap en mij verwachten dat we net zo hard mee gaan posten in alle fora zodat we meer zichtbaar zijn? Ik heb zelf niet zo de behoefte om veel te posten, ik post af en toe eens iets, maar ik lees wel alles wat er op het forum komt. Als het nodig is grijp ik dan ook in. Volgens mij is het ook zo ook in de visie die de hele site wil uitdragen. "we hebben zelf geen vertalingen, stuur ze in, dan plaatsen wij ze.'' Ik zie de site en het forum dan ook als een soort van dienstverlenende portal. Niet een site waar de mensen met de kennis ook daadwerkelijk de administrators zijn.

Zoals je kan zien in het tabelletje dat gepost is door Gigano posten wij inderdaad niet het meeste in het 'meer serieuze' gedeelte van het forum. Dat klopt, als ik er niets over te zeggen heb, dan doe ik dat ook niet.

Ik wil wel een kanttekening maken bij de tabel; kijk eens goed naar de aantallen berichten die wij modjes posten in afgesloten gedeelten van het forum. Daar hebben wij menig discussie over zaken die het forum aangaan. Helaas kan niet iedereen dat zien Vrolijk

Ik denk dus dat we het met het huidige team prima redden. Wij zijn ook maar mensen en er kan inderdaad soms wat onenigheid ontstaan over bepaalde zaken waarin wij een beslissing moeten maken, of die juist niet maken. Laat dat gerust merken.

Ik vind dat jij, Gigano, er goed aan hebt gedaan om dit topic te starten. Maar ik vind dat je wel een beetje moet oppassen met, zoals meerdere mensen al gezegd hebben, iets te oververhit te reageren op bepaalde uitspraken van mensen. Discussie is goed, maar verlies niet de essentie van de discussie uit het oog. Verval niet in moddergooien en verwijten maken naar elkaar. Laat dit voor IEDEREEN een les zijn.

Dixit Knipoog, niet serieus
Saskiaatje
Odysseus

BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 2:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Euhm, ja, ik had dit topic dus nog niet gezien, shame on me.

Ik vind dat het zoals het nu gaat, het prima gaat. Wat doen modjes? Spam verwijderen, forum leefbaar houden, discussies afkappen als het fout gaat. Volgens mij is dat wat de modjes hier ook doen. Ik ben mod (admin) op een ander forum en daar doe ik precies hetzelfde (al post (spam) ik misschien wat meer). Ik zie eigenlijk het probleem niet en daarom ga ik de tweede vraag ook niet beantwoorden Knipoog, niet serieus
Nieni
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 6:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het een beetje raar dat 'je' niet-Latijn en Grieksgerelateerde posts 'spamposts' noemt. Dus als ik iemand help met Nederlans, Frans, Engels, wiskunde, KCV...omdat die vraag langskomt op het forum, dan is dat een 'spambericht'? Als ik iemand terechtwijs vanuit mijn 'functie' hier (idem voor Jaap, Prof, M, MoiDea en Foefel destijds) wordt dat gerekend als 'spam'? En wat Prof zegt, als wij overleggen als mods over wat er op het forum gebeurt...is dat spam. Tja, tja, beetje raar. Die tabel heeft voor mij dus ook geen enkele waarde. Ik zal maar niet wéér beginnen over gekkenwerk...Houdt mond dicht
Gigano
Centurion

BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 7:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Laten we die tabel maar relativeren, dat schijnt het minste voor oproer te zorgen. Knipoog, niet serieus De maker van de tabel bestempelt de berichten die niet slaan op huiswerk/schoolzaken etc; die dus te maken hebben met persoonlijke affaires zoals nieuwe schoenen of vakanties (enzovoort) even heel makkelijk als "spam". Echter niet onder het mom van nutteloze berichten, maar als berichten die even afwijken van het "bedoelde" forum.

Maar doordat men dit meteen zag als een belediging ontstonden gisteravond weer felle uitbarstingen. En elders gebeurt dit ook wanneer bepaalde berichten niet gerelativeerd worden. Die boodschap hoort nu wel duidelijk te zijn.

Dus laten we nu maar ophouden met het zeuren over die tabel en over spam dit of dat. De oorspronkelijke vraag of er behoefte is aan modjes blijft nog staan. Tot dusver is dat zo (dikgedrukt zijn modjes):

-snip-

Als iemand anders nog wil reageren, doet dat vooral.

Babet zei:
"Bjorn is zo cool, dat als hij een kamer binnen loopt, de entropie configuratie gelijk wordt aan 0." Cool

Laatst aangepast door Gigano op Wo Mei 07, 2008 8:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
De Prof
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 8:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Laat ik even vooropstellen dat het daadwerkelijk aanstellen van een nieuwe Moderator niet aan de forumgebruikers is, maar uiteindelijk nog steeds aan Jaap en de rest van het admin en mod-team. Het is natuurlijk niet zo dat we niet naar jullie luisteren, maar ik wilde dat dit duidelijk is Knipoog, niet serieus
Saskiaatje
Odysseus

BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 10:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De Prof schreef:
Laat ik even vooropstellen dat het daadwerkelijk aanstellen van een nieuwe Moderator niet aan de forumgebruikers is, maar uiteindelijk nog steeds aan Jaap en de rest van het admin en mod-team. Het is natuurlijk niet zo dat we niet naar jullie luisteren, maar ik wilde dat dit duidelijk is Knipoog, niet serieus

Gelukkig dat een Mod dit even post zeg. Ik begon al bijna te geloven dat het hier een democratie is Hypocriet, schijnheilig
Gigano
Centurion

BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 10:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dankjewel voor de duidelijkheid Prof, dat is natuurlijk zo. Maar ik heb dit topic ook niet gemaakt om een besluit te maken en dat de uitkomst hiervan bepalend is voor het moderator-team. Knipoog, niet serieus Het is een soort opiniepoll om te zien hoe men er op het forum over denkt.

Babet zei:
"Bjorn is zo cool, dat als hij een kamer binnen loopt, de entropie configuratie gelijk wordt aan 0." Cool
Naar boven
De Prof
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 11:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gigano schreef:
Dankjewel voor de duidelijkheid Prof, dat is natuurlijk zo. Maar ik heb dit topic ook niet gemaakt om een besluit te maken en dat de uitkomst hiervan bepalend is voor het moderator-team. Knipoog, niet serieus Het is een soort opiniepoll om te zien hoe men er op het forum over denkt.

Juist, het zijn andere woorden, maar we bedoelen hetzelfde.

@ Saskiaatje: als je wilt heb ik nog wel een enkeltje Birma of Noord-Korea voor je liggen Knipoog, niet serieus
M...
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 11:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gigano schreef:

Mensen die vinden dat er wél een extra mod moet komen:
- Gigano
- Hakan_G
- Nieni
- M...

je mag mijn naam gerust veranderen en in het onderdeeltje plaatsen "mensen die vinden dat het niet erg zou zijn mocht het merendeel beslissen dat er een nieuwe mod nodig is."

zoal ik je heb verteld, denk ik ook dat we goed bezig zijn Vrolijk
Gigano
Centurion

BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 11:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Op verzoek van Matthias:

-snip-

Knipoog, niet serieus

Babet zei:

Laatst aangepast door Gigano op Wo Mei 07, 2008 8:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Andromeda
Optimaat

BerichtGeplaatst: Di Mei 06, 2008 11:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mag mijn naam bij mensen die vinden dat het mod-team zelf moet beslissen of ze versterking nodig heeft? Hypocriet, schijnheilig Pestend
-MoiDea-
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Wo Mei 07, 2008 10:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil wel bijnummer 2, en ik zal later even op verdere punten ingaan (ik ben op vakantie geweest en moet nu snel naar college)
Webmaster Jaap
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Mei 07, 2008 11:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

Allereerst wil ik zeggen dat ik het goed vind dat er zulke open discussies gevoerd kunnen worden op het forum. Hoewel er soms afgeweken wordt van de hoofdvraag, denk ik toch dat het zeer interessant is (wat ook blijkt aan de enorm lange reacties). Ik moet daar dan ook gelijk bij zeggen dat ik me expres afzijdig heb gehouden, om eerste de discussie op gang te laten komen. Wil niet dat ik jullie teveel stuur met mijn mening Knipoog, niet serieus .

Maar voordat ik antwoord zal geven op de hoofdvraag, eerst even wat andere en luchtigere dingen:

DJ JB schreef:
Gigano schreef:
Wij hebben Jaap? Bedoel je daarmee dat de amdin achter jullie senioren staat en de junioren hun grote bek maar moeten houden? Of bedoel je wat anders dan dat.
Nee, het is wederom niet zo erg als je denkt.

SF had inderdaad gelijk dat het een soort semi-ironische lofzang was en dus niet serieus (sorry Jaap Knipoog, niet serieus).

Jammer... dacht in het begin nog dat je echt tegen mij opkeek Knipoog, niet serieus.

DJ JB schreef:

Kortom: hij als admin houdt zich juist heel erg afzijdig (in tegenstelling tot jouw eerste idee) en laat het allemaal maar los lopen. Hij kiest dus niet partij voor de senioren en ook niet voor junioren. Hulde daarvoor! Anders was deze site allang opgedoekt.

M... schreef:

trouwens, ik denk niet dat Jaap niet zo veel post omdat hij het hier niet prettig vindt. Jaap houdt zich bewust nogal afzijdig.

Een wasmachine voor zowel DJ JB als M... Ik houd me inderdaag bewust afzijdig. Indien er echt problemen ontstaan, kan ik me objectief opstellen. Iets wat lastiger is indien je persoonlijker bij het forum betrokken bent. Dit wordt trouwens ook bevestigd in dat bestandje, want van mijn 1500 berichten zijn er maar 600 Spamposts en L&Gposts. Die 900 berichten staan echt wel ergens anders op het forum, alleen dat zien maar weinig mensen Knipoog, niet serieus. Wat ook maar weer aangeeft dat wij als moderators contact met elkaar houden om dingen te bespreken die wij signaleren.

En dan nu waar het uiteindelijk echt om gaat:

Gigano schreef:

Na ruim bekeken te hebben hoe het er aan toe gaat op dit forum heb ik vernomen dat één bepaalde moderator het steeds zwaar te verduren krijgt. Naar mijn idee is er altijd een iemand die alle problemen op moet lossen. Sommige modjes verschijnen heel zelden op het forum met een boodschap tussendoor en verdwijnen dan weer een paar dagen of een paar weken zelfs. Ik ben dus van mening dat er te weinig actieve modjes zijn, dat er behoefte is aan een extra moderator om de boel in de gaten te houden. Dus vandaar mijn vragen aan jullie:

1. Lijkt het jullie een goed idee om een extra mod aan te stellen?
2. Wie denken jullie dan dat het meest geschikt is?

Wees alsjeblieft eerlijk.
Alvast bedankt.

Om de vraag (of stelling) zo goed mogelijk te beantwoorden, moet naar mijn mening eerst naar het probleem worden gekeken. En vervolgens stel ik dan de vraag of het probleem opgelost wordt met het aanstellen van een extra mod.

Nu heb ik het probleem wat in de openingspost staat vet gemaakt. Mij komt dan gelijk een wedervraag tegemoet: is dit probleem er inderdaad. En voorlopig moet ik zeggen dat ik denk dat dat niet het geval is. Ik heb enorm veel respect voor de moderators op dit forum. In de loop van de tijd heeft iedereen zijn of haar rol gevonden en volgens mij loopt alles goed. Aan de berichten in dit topic te lezen (en onze berichten in het afgesloten forum + onze msn-gesprekken) komt niet naar voren dat de moderators het als probleem zien. Dus dit zou voor mij betekenen dat er geen nieuwe mod erbij hoeft. Zolang de moderators het zelf niet als probleem ervaren, is er volgens mij geen probleem. Want anders ben ik natuurlijk gelijk voor!!
Natuurlijk zijn er ook andere argumenten om een extra mod aan te stellen, en dus ben ik ook niet gelijk 'tegen'. Het is sowieso goed voor de doorstroom, een frisse wind kan altijd goed zijn en ik krijg een extra persoon in mijn msn-lijst Knipoog, niet serieus. Echter heb ik tot op heden, of heb ik dat net gemist, niet het idee dat iemand het heel graag wilt doen...
Oftewel; ik houd alles open, maar aangezien er volgens mij geen problemen zijn is het niet gelijk nodig. Maar open sollicitaties mogen natuurlijk altijd Vrolijk .
@my0505
Centurion

BerichtGeplaatst: Wo Mei 07, 2008 8:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wij weten niet wat ze daadwerkelijk allemaal doen en hoeveel tijd ze dat kost. Ik vind dan ook niet dat wij daar een goede mening over kunnen vormen. Ik denk dat de moderators veruit het beste weten of het nodig is of niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Opmerkingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: