Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Problemen huiswerk uit school

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige vakken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dae
Patroklos

BerichtGeplaatst: Do Okt 16, 2008 9:32 pm    Onderwerp: Problemen huiswerk uit school Reageer met quote

Aangezien er op mijn vorige topic heel aardig en sociaal werd geantwoord, ben ik van plan om maar wat meer op dit forum rond te hangen! Steekt duimen op
Dus daarom mijn volgende vraag; ( ik weet trouwens niet of dit het goeie gedeelte is van het forum, als dit niet het geval is kan een admin hem dan alsjeblieft verplaatsen, bedankt! )

Altijd als ik uit school kom, en ik moet EIGENLIJK huiswerk gaan maken, dan heb ik geen zin, aangezien ik net een hele dag school achter de rug heb. Dus ik doe nu meestal mijn huiswerk na het eten, op een of andere manier heb ik er dan meer zin in. Maar als we dan veel huiswerk opgekregen hebben dan kom ik nog wel eens in de problemen in verband met slaaptijden etc.
Hebben jullie hier ook last van? Zo ja, hoe lossen jullie dit op?
Het is trouwens niet echt zo van 'pak jezelf gewoon beet' want ik heb dit al vaak genoeg gedacht, en dan gá ik ook echt aan mijn huiswerk, maar dat is dan óf heel kort, óf ik maak mijn huiswerk half. Het is voor mij echt een serieus probleem.

Bedankt,
Dae
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Latinitas
Centurion

BerichtGeplaatst: Vr Okt 17, 2008 12:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn huiswerk is (vrijwel) nihil, dus ik heb er geen last van. Maar is het echt zo veel dan? Is het niet mogelijk om in de les al een deel te doen of in de tussenuren? Je zou misschien kunnen overwegen om het eens met je klas te bespreken en, als zij het ook als een probleem zien Pestend , naar je mentor stappen om er iets aan te doen.

Faber argenti aerariusque
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Summer
Artemis

BerichtGeplaatst: Vr Okt 17, 2008 10:52 am    Onderwerp: Re: Problemen huiswerk uit school Reageer met quote

Dae schreef:
Aangezien er op mijn vorige topic heel aardig en sociaal werd geantwoord, ben ik van plan om maar wat meer op dit forum rond te hangen! Steekt duimen op
Dus daarom mijn volgende vraag; ( ik weet trouwens niet of dit het goeie gedeelte is van het forum, als dit niet het geval is kan een admin hem dan alsjeblieft verplaatsen, bedankt! )

Altijd als ik uit school kom, en ik moet EIGENLIJK huiswerk gaan maken, dan heb ik geen zin, aangezien ik net een hele dag school achter de rug heb. Dus ik doe nu meestal mijn huiswerk na het eten, op een of andere manier heb ik er dan meer zin in. Maar als we dan veel huiswerk opgekregen hebben dan kom ik nog wel eens in de problemen in verband met slaaptijden etc.
Het is trouwens niet echt zo van 'pak jezelf gewoon beet' want ik heb dit al vaak genoeg gedacht, en dan gá ik ook echt aan mijn huiswerk, maar dat is dan óf heel kort, óf ik maak mijn huiswerk half. Het is voor mij echt een serieus probleem.

Bedankt,
Dae

Dat is geen probleem dat is gewoon normaal Pestend
Patroklos

BerichtGeplaatst: Vr Okt 17, 2008 11:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik maak mijn huiswerk ook altijd na het eten (of zelfs nog later...) Voor die tijd heb ik echt geen zin en kan ik me ook niet meer concentreren.

Nu heb ik niet zo heel veel huiswerk en probeer ik zoveel mogelijk in het weekend te doen. Werkstukken, verslagen en andere 'grote' opdrachten maak ik altijd in het weekend. Zo hoef ik ze door de week alleen nog maar even af te werken en uit te printen.
(Ben meestal wel het hele weekend vrij. Als dat niet het geval was, zou ik in de problemen komen).
Verder probeer ik ook huiswerk te maken in de tussenuren. Die ik heb er genoeg. Als ik in die uren de boeken voor mijn lijst lees, scheelt dat thuis weer. Vakken als wiskunde en latijn maak ik ook vaak op school.
Voor andere vakken heb ik eigenlijk nooit zo veel huiswerk.

Ik zou je aanraden om te plannen (aah, ik klink net als mijn mentor, maar het werkt wel. Vooral erg leuk wanneer je dingen van het lijstje af kunt strepen Vrolijk) en het huiswerk proberen te maken op de dag dat je het opkrijgt (met grotere dingen gaat dat natuurlijk niet, maar die kun je dan weer in het weekend doen Knipoog, niet serieus).

Maar een goed voorbeeld ben ik nou ook weer niet. Saaie grammatica oefeningen (Duits, Frans) vul ik vaak maar half in. Die kan ik dan ook beter op school al maken. Andere dingen (Nederlands, Engels, Latijn) vind ik dan weer leuk om te doen, dus dat scheelt.

Maar zoals Latinitas al zei kun je er ook nog met je mentor over praten. Hoeft niet meteen met de hele klas. Maar je mentor heeft vast ervaring met dit soort problemen en misschien zelfs de oplossing.
Naar boven
Dae
Patroklos

BerichtGeplaatst: Vr Okt 17, 2008 6:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Allereerst, bedankt voor de reacties!

@ Latinitas
Quote:
Mijn huiswerk is (vrijwel) nihil, dus ik heb er geen last van. Maar is het echt zo veel dan?
Nou weet je, meestal lukt het wel, maar soms komt er nog wel eens wat tussen en ja, dan kom ik in de problemen.

Quote:
Is het niet mogelijk om in de les al een deel te doen of in de tussenuren?

Een deel ja, maar lang niet alles.

@ Summer
Tja ik weet het niet, ik hoor van mensen uit m'n klas dat ze het ook altijd uit school meteen gaan maken. Vragend, in de war

@ Aster
Quote:
Nu heb ik niet zo heel veel huiswerk en probeer ik zoveel mogelijk in het weekend te doen.
Dit zou ik kunnen proberen ja, maar meestal stel ik dingen in het weekend heel erg uit, maar ik denk dat ik mezelf dan gewoon ff moet beetpakken.

Tussenuren heb ik nog niet. ( zit pas in 3e ) Stipuren heb ik heeel af en toe, daar kan ik dus niet op terugvallen. Maarehh, jij krijgt dus al het wiskunde en latijn meteen in de les af ?! Knap! Aanbidt

In ieder geval bedankt, ik ga dat van in het weekend al maken ook eens proberen!
Dae[/quote]
Naar boven
Aster
Patroklos

BerichtGeplaatst: Vr Okt 17, 2008 8:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dae schreef:

Tussenuren heb ik nog niet. ( zit pas in 3e ) Stipuren heb ik heeel af en toe, daar kan ik dus niet op terugvallen. Maarehh, jij krijgt dus al het wiskunde en latijn meteen in de les af ?! Knap! Aanbidt

Ongeveer een kwart in de les, een helft in mijn tussenuren (ik heb er 5 tot 8 per week en er valt regelmatig veel les uit) en de rest thuis. Wiskunde maak ik vrijwel nooit thuis, maar Latijn voor een deel wel Knipoog, niet serieus Vooral als ik mijn woordenboek thuis heb laten liggen... zucht! Pestend

(ik weet trouwens niet wat stipuren zijn, dus daar kan ik verder niets zinnigs over zeggen Zegt Knipoog, niet serieus)
Naar boven
DJ JB
Columna Fori

BerichtGeplaatst: Za Okt 18, 2008 1:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

Huiswerk is altijd lastig, zeker zonder tussenuren.

Als je echt slaap te kort denkt te komen, moet je de porties misschien toch verdelen? Afhankelijk van hoeveelheden toch maar 1 of 2 vakken voor het avondeten doen. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je thuis komt, je absoluut niet meteen aan huiswerk kan denken. Misschien kun je eerst even in de mediatheek/bibliotheek van school wat doen, voordat je naar huis gaat?

Bovendien: de keerzijde van huiswerkmaken voor het avondeten is dat je lekker de hele avond hebt om te relaxen, kun je een tv-film zien oid, ...

En hoe ik het deed? Ik maakt uberhaupt vrij weinig huiswerk, maar misschien is dat niet een goed voorbeeld. Hypocriet, schijnheilig
Dae
Patroklos

BerichtGeplaatst: Za Okt 18, 2008 1:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat huiswerk maken in de mediatheek zou idd handig zijn.
En trouwens, voorheen deed ik letterlijk nooit m'n huiswerk, ik schreef het altijd over in andere lessen enzo. Maar ik ga op het moment niet zo goed voor m'n vakken en ik denk dat het o.a komt doordat ik dingen niet snap omdat ik geen hw heb gemaakt. Daarom maak ik het nu heel vaak toch wel. Nu vakantie, dus ik kan niet echt heel veel proberen, maar ik zal de tips van jullie na de vakantie zeker gaan proberen! Steekt duimen op
Naar boven
*ikke*
Plebeër

BerichtGeplaatst: Za Okt 18, 2008 6:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Dae,

Misschien moet je proberen beter te plannen. Als je bijvoorbeeld een dag (bijna) geen huiswerk hebt kan je al huiswerk maken voor de volgende dag. Probeer dus elke dag ongeveer evenveel tijd aan je huiswerk te besteden.

Ik weet niet of ik je hiermee help, maar alvast succes !
Naar boven
-MoiDea-
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Za Okt 18, 2008 7:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik maakte eigenlijk nauwelijks huiswerk. Alleen het huiswerk dat gecontroleerd ging worden. Maar het ging mij ook heel erg makkelijk af. Het is een overweging die je voor jezelf moet maken. Heb je het huiswerk nodig om het vak te halen.
Summer
Artemis

BerichtGeplaatst: Za Okt 18, 2008 8:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dae schreef:

@ Summer
Tja ik weet het niet, ik hoor van mensen uit m'n klas dat ze het ook altijd uit school meteen gaan maken. Vragend, in de war

Dan zit je wrsl in de klas met ofwel nerds, ofwel mensen die dat wel moéten van zo hard te werken omdat ze anders niet slagen.

Je maakt toch gewoon huiswerk wanneer je zelf zin hebt, als je maar voldoende doet om punten te halen waar je blij mee bent.
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Za Okt 25, 2008 6:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik deed het altijd zo...geloof ik... Uit school even relaxen, wat drinken, kletsen, computeren... En soms ging het dan mis, door dat computeren. Knipoog, niet serieus Maar als het niet misging, keek ik in mijn agenda bij de volgende dag en ging ik lief aan het werk. Daarna vaak eten, sporten. En soms daarna nog wat afmaken, verder relaxen en op tijd naar bed. Pestend

Probeer anders met jezelf een tijd af te spreken (bijvoorbeeld 17:00) waarop je gaat kijken wat je moet doen en dat je dan begint met het meest rottige. Het geeft echt een fijn gevoel om dat dan al af te hebben... En "na het eten"...het hangt er ook een beetje van af hoe laat je eet. Sommige mensen eten al om 17:30, ik meestal rond 18:30/19:00 maar soms nog later...
Ceesje95
Patroklos

BerichtGeplaatst: Zo Okt 04, 2009 2:14 pm    Onderwerp: Re: Problemen huiswerk uit school Reageer met quote

Dae schreef:

Bedankt,
Dae

Heee!! Erg vrolijk, lachend

Ik ben je redder in nood:

Tips:

-Koop een simpele agenda van hooguit 3 euro bij de v&d of HEMA en plan daarin 1 dag van te voren alles in, kijk dan ook voor welke vakken je eventueel nog huiswerk kán krijgen
-Heb een nette kamer, hierdoor werk je prettiger en ben je minder snel afgeleid
-Werk zonder muziek of computer aan
-Als je thuis komt kijk je gewoon in je extra agenda en denkt van 'Tja, het moet maar!!' En je zult zien dat je een veel chiller leven leidt aangezien alles geplant is en de stress weg is!!
-Dus hoe beter je plant, hoe chiller het in je hoofd is dus hoe meer je van je vrije uurtjes geniet!

xxxx
Alkie
Patroklos

BerichtGeplaatst: Ma Okt 05, 2009 5:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Maak het huiswerk eventueel op de dag dat je het op krijgt (behalve als het voor na het weekend is natuurlijk). Maak dan een lijstje met wat je allemaal wil doen op een dag, op volgorde, en zet er de tijden achter van hoelang je ermee bezig denkt te gaan zijn, zodat je goed weet hoeveel tijd je nog over hebt. 't Is altijd leuk om iets te kunnen afstrepen Pestend
Dan kan je met jezelf afspreken dat je bijvoorbeeld als je een ding af hebt, weer even iets leuks mag gaan doen voor een kwartier, en dan weer aan het werk. Je weet dan ook dat je de avond voor jezelf hebt en dat is veel fijner dan 's middags niksen en 's avonds huiswerk maken, vind ik dan..
Als je merkt dat je langer met je werk bezig bent dan je gepland had, ga even bij jezelf na hoe dat komt. Zorg ervoor dat alle dingen die je afleiden uit de weg zijn (computer uit, geen eten/drinken, ga niet beneden op de bank zitten maar in je kamer zodat je ouders/broers/zussen je niet kunnen afleiden, muziek uit etc).
Klinkt heel saai, maar werkt wel (ook al volg ik die tips niet allemaal zelf op want ik heb meestal tijd zat).. Succes ermee!
Steekt duimen op

..en nu zie ik pas hoe oud deze topic eigenlijk is xD
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige vakken Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: