Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
PANDORA

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> KCV
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lola
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Jun 03, 2009 7:17 pm    Onderwerp: PANDORA Reageer met quote

Hallo allemaal!

Ik heb een Kcv-opdracht over mythes. Ik heb voor de doos van PANDORA gekozen. Nu was mijn vraag. Kennen jullie schrijvers/dichters die over pandora hebben geschreven?

Of boeken waar die stukken in staan...?

*Jullie helpen mij er heel erg mee!

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Melanthe
Artemis

BerichtGeplaatst: Vr Jun 05, 2009 12:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Begin met zoeken in Griekse mythen en sagen van Schwab, of een ander bekend mythologisch verhalenboek (te vinden in de bieb). Daar staat de hele mythe in beschreven. Hij verwijst vast ook naar andere schrijvers die erover geschreven hebben in de oudheid. De enige die ik zo gauw kan bedenken is Hesiodus (Griekse leerdicht maker uit de 6e eeuw).

Too bad or not so bad, that's the question.
Naar boven
cuiquesuum
Patroklos

BerichtGeplaatst: Zo Jan 24, 2010 5:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Melanthe schreef:
Begin met zoeken in Griekse mythen en sagen van Schwab, of een ander bekend mythologisch verhalenboek (te vinden in de bieb). Daar staat de hele mythe in beschreven. Hij verwijst vast ook naar andere schrijvers die erover geschreven hebben in de oudheid. De enige die ik zo gauw kan bedenken is Hesiodus (Griekse leerdicht maker uit de 6e eeuw).

Verder heeft alleen Sophokles nog een satyrspel genaamd ""Pandora"" geschreven, maar hiervan is alleen de titel overgeleverd.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> KCV Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: