Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Help! Studiewijzers!

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige vakken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dae
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Aug 26, 2009 3:32 pm    Onderwerp: Help! Studiewijzers! Reageer met quote

Vandaag hadden we onze eerste dag school, en voor mij ook de eerste dag bovenbouw. Nou hadden we in de onderbouw af en toe wel studiewijzers maar al het huiswerk werd gewoon voor je voorgekauwd. Nou moeten we dus werken met studiewijzers, en ik snap er niks van want:

Je moet iedere week een bepaalde aantal opgaven af hebben, maar je gaat toch niet iedere vrijdag na school helemaal al je schriften en studiewijzers doorkijken om te kijken hoe ver je al bent en welke boeken je naar huis moet nemen??
Dat lijkt me nog al een gedoe, met over de 10 vakken..

Bedankt,
David
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Melanthe
Artemis

BerichtGeplaatst: Wo Aug 26, 2009 4:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tsja, dat is het zelf plannen...

Het makkelijkste is om hetgeen je af moet hebben voor week 1 op te schrijven in je agenda bij de eerste les van week 2. Zo kun je de hele week zien wat je de volgende keer af moet hebben. Streep door wat je al gemaakt hebt en je hebt vrijdag een prima overzicht. Wat je dat weekend niet af krijgt, schrijf je inclusief de stof van week 2 bij week 3. Enzovoort.

Je moet het dan ook zelf onderverdelen in werkbare porties! Niet 20 wiskunde-opgaven tegelijk, maar bijv. 5 per les.

En waarom zou je je boeken niet thuis houden i.p.v. op school?

Too bad or not so bad, that's the question.
Naar boven
Dae
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Aug 26, 2009 4:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, ik snap het, en ik hou ze op school omdat ik ze dan niet telkens school naar huis en andersom mee hoef te nemen als ik ze toch niet thuis nodig heb.

Bedankt!

David
Naar boven
Hakan_G
Optimaat

BerichtGeplaatst: Wo Aug 26, 2009 10:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dae schreef:

Je moet iedere week een bepaalde aantal opgaven af hebben, maar je gaat toch niet iedere vrijdag na school helemaal al je schriften en studiewijzers doorkijken om te kijken hoe ver je al bent en welke boeken je naar huis moet nemen??

Plannen. Doe wat in de les en zelfs eventueel in je tussenuren. Die tussenuren zijn echt waardevol, hoor!

Dus doe het overgrote deel op school en werk thuis je huiswerk af. Dat hoeft dan ook niet voor alle vakken, aangezien je sommige vakken toch al op school af hebt gekregen.

Succes!

Knowledge isn't just a thought, but also an experience.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Nieni
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Wo Aug 26, 2009 10:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Studiewijzer...lang niet over nagedacht...Pestend

Hoe is hij ingedeeld? Wij hadden vaak studiewijzers per les, dus dan stond er eigenlijk alsnog per les wat je af moest hebben, maar dan was het aan het einde van de les niet: "Het huiswerk is ditenditendit." maar: "Kijk voor het huiswerk in je studiewijzer." Sommige vakken deelden de studiewijzer in per week, dus dan moest wel zelf onderverdelen wat je wanneer af wilde hebben. (bij meerdere lessen per week natuurlijk)

Verder sluit ik me aan bij Melanthe, met nog een waarschuwing: schrijf het huiswerk echt op in je agenda, zet niet dan ook nog in je agenda: zie studiewijzer. Hoe bewaar je de studiewijzers trouwens? Per vak (dus je wiskundestudiewijzer in je wiskundeboek/schrift) of doe je ze allemaal bij elkaar in een mapje/snelhechter. Dat laatste deed ik altijd braaf in de onderbouw en dat was toch het meest overzichtelijk. Wel altijd dat mapje in je tas stoppen/laten zitten, natuurlijk...Pestend Als je dat niet ziet zitten, plak ze dan voor in je schrift/werkboek of zo. (dat deed ik geloof ik in de bovenbouw, of ze zaten los in mijn boek - dat laatste is minder aan te raden)

En met boeken wel of niet mee naar huis nemen ook nog een tip: stel dat niet uit tot vrijdag, maar neem gewoon per dag de boeken mee naar huis van de vakken waar je huiswerk voor hebt. Zo blijft het overzichtelijker en heb je minder kans in het weekend opeens zonder boek te zitten.
Blijft het werken met de studiewijzer lastig, vraag het dan eens aan klasgenoten of zo of aan je mentor. Vrolijk

Succes ermee!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Overige vakken Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: