Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Moderne Gebouwen met Romeinse bouwstijlen.

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> KCV
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Renzz
Patroklos

BerichtGeplaatst: Zo Dec 13, 2009 8:24 pm    Onderwerp: Moderne Gebouwen met Romeinse bouwstijlen. Reageer met quote

Hoi iedereen.

Voor een handelingsdeel KCV, moet ik in TIJDSCHRIFTEN of in de KRANT, aafbeeldingen zoeken van moderne gebouwen met een van deze kenmerken:
- Boogbouw met sluitsteen.
- Zuilen
- Koepelbouw
- enz.

Nou kan ik wel genoeg gebouwen bedenken, (zoals huizen, kerken, hotels, maar die staan allemaal alleen op het internet), maar kunnen jullie mij helpen in wat soort tijdschriften ik dit zou kunnen vinden?

mvg,
Rens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Melanthe
Artemis

BerichtGeplaatst: Zo Dec 13, 2009 11:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Probeer het eens in de kunstbijlages van kranten. Die zijn meestal op de vrijdag, in ieder geval van Volkskrant en NRC wel.

Too bad or not so bad, that's the question.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nieni
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Ma Dec 14, 2009 2:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Koop een tijdschrift over Griekenland. Pestend Of over Rome. Wacht tot de NRC weer gaat pronken met hun cultuurreizen Gaapt Knipoog, niet serieus en sla je slag...etc. Zijn je ouders lid van de ANWB? Plunder dat blad etc etc.. Denk niet te moeilijk.

/edit: Hmm...moderne gebouwen...kom ik weer met mijn gemeentehuis van Bloemendaal. Pestend Nee, ik denk dat je gewoon moet zoeken in dat soort tijdschriften die ik al noemde. En Melanthes tip is ook een goeie.
DJ JB
Columna Fori

BerichtGeplaatst: Ma Dec 14, 2009 5:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In Amsterdam zijn zo veel neo-classicistische gebouwen... Sowieso hebben de Stadsschouwburg en Carré (tellen theaterprogramma's ook?) wat van die invloeden, zoals zuilen. Er zal wellicht iets te vinden zijn in 020 magazine of in de Uitkrant of zo.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> KCV Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: