Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Grieks en Latijn in de 2de fase

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Scholen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
clara-dier
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Dec 08, 2010 8:00 pm    Onderwerp: Grieks en Latijn in de 2de fase Reageer met quote

Hoi ik moet dit jaar kiezen tussen Latijn en Grieks en ik zit nun in de derde....Iemand die ik ken zei dat hij in de bovenbouw voor vertalingen hele slechte cijfers haalt. Hij heeft Grieks. Ik wil Grieks graag kiezen omdat ik de cultuur veel ionterresanter en de taal grappigere en ik heb het een beetje nodg voor een studie die ik mogelijk wil doen; theologie....Ik vind nu Grieks en Latijn niet zo moeilijk maar wordt het veel moeilijker? En heb je met SE's alleen maar vertalingen of kun je ook op andere manieren voor SE's goede cijfers halen? Worden Latijn en Grieks veel moeilijker of blijft het gewwon hetzelfde? Ik wil namelijk in mijn vrije deel Duit, Latijn, of geschiedenis kiezen en ik weet nog niet welke...ik sowieso voor Grieks maar misschien ook Latijn maar ik wel wel weten of Latijn en Grieks veel moeilijker worden anders ga ik allebei niet kiezen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Hakan_G
Optimaat

BerichtGeplaatst: Do Dec 09, 2010 10:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het ligt er maar net aan waar je talenten liggen. Voor Grieks moet je wel meer vertalen en meer leren, maar dat is vanzelfsprekend.

Voor een PTA Latijn (in de zesde klas) moet je ongeveer 100 tot 130 regels leren - hiermee bedoel ik dat je de tekst moet kunnen interpreteren en bijvoorbeeld bepaalde stijlfiguren en verwijzingen moet kunnen aanwijzen - en een hoop cultuur, alhoewel dit afhangt van je schrijver. Dit jaar hebben wij Vergilius (poëzie) voor Latijn en vaak schrijft hij cryptisch, maar toch blijft het prachtig.

Voor een PTA Grieks (in de zesde klas) moet je ook zoiets leren, maar dat lukt wel als je alles bijhoudt en netjes je huiswerk maakt. Wij hebben dit jaar Herodotus als schrijver en hij schrijft niet zo cryptisch, maar beschrijft gewoon een gebeurtenis.

Als je goed bent in beide talen, dus als je er talent voor hebt: ga er dan voor! Laat je niet afschrikken door anderen.

Knowledge isn't just a thought, but also an experience.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
2001572
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Dec 15, 2010 10:14 pm    Onderwerp: Antwoord Reageer met quote

Hey Clara-dier,
je moet gewoon Latijn en Grieks kiezen,
deze talen zijn leuk,
maar volgens mij zijn ze ook HEEL erg belangrijk voor theologie!

Als je weet wat voor cijfers ik haal voor Latijn en Grieks met niets dan huiswerk maken en minimale voorbereiding dan denk ik dat je het gewoon moet doen.
Voor Grieks sta ik nu(met SE's) 9,8 Aanbidt Steekt duimen op
Voor Latijn een 8,0(omdat ik maar één les per week heb; ik doe het los)

Ik vind het leuk omdat ik consequent eraan werk(2 à 3 keer per week), anders is er niets aan.

Veel suc7
David(2001572)
clara-dier
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Dec 22, 2010 7:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dank jullie voor jullie reactie...Ik heb nog even om te kiezen en ik kijk er wel wat positiever tegen aan. Ben wat minder bang...Ik zit nog wel een beetje te twijfelen tussen geschiedenis,Latijn of Duits in het vrije deel maar heb gelukkig nog tot april Erg vrolijk, lachend Vrolijk Grieks hou ik sowieso want het is mijn lievelingsvak Vrolijk Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Scholen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: