Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Keizer Nero

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Algemeen Klassieke Talen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Emperator
Patroklos

BerichtGeplaatst: Za Jun 02, 2012 10:00 am    Onderwerp: Keizer Nero Reageer met quote

Lieve mensen,

Allereerst moet gezegd worden dat ik stikjaloers ben op jullie kennis. Ik heb ooit in een ver verleden "bewust" niet gekozen voor gymnasium, maar achteraf was die keuze gebaseerd op een aantal vervelende lessen van een nep-klassieke-talen-docent die zo oninteressant gebracht werden dat ik koos voor atheneum. Domste beslissing ooit!
Kom ik tot de reden van het maken van dit nieuwe onderwerp (ik hoop op de juiste plek in dit forum, anders: vergeef mij, ik ben hier nieuw): ik heb geen kennis van de klassieke talen, en inmiddels aardig wat kennis over keizer Nero. Ik ben echter op zoek naar nog meer kennis over deze keizer. En dan zoek ik in het bijzonder "weetjes", originele teksten (en hun vertaling), gewoonten in die tijd, en afbeeldingen. Teksten liefst in het originiele Romeinse schrift. Het allermooist zou zijn: de naam Nero in het originele geschreven schrift.

Wellicht vraag ik om iets onmogelijks, maar echt, ik ben met alle kleine dingetjes al heel blij!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Algemeen Klassieke Talen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: