Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Even voorstellen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Stel jezelf even voor
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MartinusJozefJoachim
Patroklos

BerichtGeplaatst: Za Mrt 28, 2015 5:52 pm    Onderwerp: Even voorstellen Reageer met quote

Hallo mijn naam ik Martien van Wanrooij, ik ben 60 jaar en heb mijn hele leven een enorme belangstelling gehad voor talen. In 1973 afgestudeerd aan het gymnasium Alpha bij het Carolus Borromeus College in Helmond, later vele jaren als maatschappelijk werker gewerkt vooral voor buitenlanders en vanaf 2000-2013 in de ICT. Hoewel ik geen uitblinker was in Latijn - de onvoorspelbare woordvolgorde bracht me altijd nogal in verwarring- heb ik er wel veel aan gehad. Ik ben bijvoorbeeld Turks gaan leren en waar anderen er voor terugschrikken dat het Turks "maar liefst" zes naamvallen heeft, was het voor mij een opluchting dat er slechts een declinatie is en dat het meervoud nog eens op dezelfde manier verbogen wordt als het enkelvoud. Ook worden bijzinnen vaak gevormd met participia ("de daar lopende man") en uitdrukkingen als "hij zegt dat..." doen enigszins aan de accusativus cum infinitivo denken. Nu ik noodgedwongen wat meer tijd heb, ben ik beide klassieke talen weer een beetje aan het oppikken en ook voor Sanskriet en Hebreeuws heb ik veel belangstelling. Kijk eventueel op www.martienvanwanrooij.nl mij (gemotiveerd!) toevoegen op facebook mag ook via www.facebook.com/martien.vanwanrooij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Stel jezelf even voor Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: