Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Hulp met latijnse naam

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Latijn
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Darbanville
Patroklos

BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2016 4:18 pm    Onderwerp: Hulp met latijnse naam Reageer met quote

Hoi Iedereen,

ik heb in een ver verleden wel enkele jaren Latijn gestudeerd, maar weet er bijna niets meer van, vooral de vervoegingen zijn compleet verdwenen.

Ik ben fotograaf en zoek nog een unieke naam voor mijn dierenfotografie. Ik wil graag luxe en vooral kwaliteit uitstralen en dacht daarom aan een naam in het Latijn. Echter moet het grammaticaal wel correct zijn, anders maak ik me wat belachelijk aangezien ik bezig ben met de opstart van een eigen zaak en het allemaal officieel zal zijn binnen enkele weken. Ik hoop hier de nodige hulp te kunnen vinden Vrolijk

Ik had gedacht aan iets met dieren (animalium?) of beest (bestia?) en misschien iets van 'kunst', 'licht' of 'zien' om het te linken aan fotografie. Eventueel een woord in het latijn in combinatie met 'fine art' (ik zal meer de kunstrichting op gaan en unieke foto's proberen maken, geen cliché beelden) . Ik kreeg ook van iemand de tip om een korte Latijnse spreuk te nemen en een woord ervan te vervangen door iets wat op mijn zaak van toepassing zou zijn, wat ook erg leuk klinkt, maar zonder te weten hoe ik moet vervoegen, kan ik daar niet veel mee.

Mijn vraag is dus nu of er hier enkele creatieve zielen zijn die mij kunnen helpen met het vervoegen en zo tot een korte, krachtige en goed in de mond liggende naam te komen die grammaticaal ook correct is; hoe meer het blijft hangen bij de mensen, hoe beter natuurlijk!

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Latijn Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: