Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Wat vind jij van je leerkracht Latijn/Grieks??
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> De lessen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
*ikke*
Plebeër

BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2007 9:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="M..."] [quote="eVoLi"] [quote="M..."] Ik had al even schrik dat de ironie verloren zou zijn gegaan...

Vrolijk [/quote]
Ja, en dat het hele forum zou denken dat jij ook graag leraren huilend het lokaal uit jaagt Pestend [/quote]

ik ben best een beetje een gekke jongen... [/quote]

Jullie geloven mij/ons precies niet. Of denk ik dit maar ?
Onze vervangster kan gewoon tegen niet veel tegen, en als heel de klas dan op haar "kap" zit kan je wel begrijpen dat dit gebeurt..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
M...
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2007 9:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik geloof jullie wel hoor - maar ik vind dat niet iets om heel trots op te zijn.

Vervangers doen gewoon hun job hé - die proberen goed te doen voor jullie.

Krijg je ze aan het huilen, is dat dan een heldenverhaal? Wacht misschien nog een paar jaar tot jullie zelf aan een job beginnen waar je geenszins respect krijgt, ondanks je goede intenties.

Vandaar mijn ironische: "held!"
*ikke*
Plebeër

BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2007 9:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

M... schreef:
ik geloof jullie wel hoor - maar ik vind dat niet iets om heel trots op te zijn.

Vervangers doen gewoon hun job hé - die proberen goed te doen voor jullie.

Krijg je ze aan het huilen, is dat dan een heldenverhaal? Wacht misschien nog een paar jaar tot jullie zelf aan een job beginnen waar je geenszins respect krijgt, ondanks je goede intenties.

Vandaar mijn ironische: "held!"

Tuurlijk heb ik respect voor die leerkrachten. Dit was helemaal niet bedoeld als een heldenverhaal hoor ! Het was gewoon een antwoord dat dit bij ons op school ook eens gebeurd was. Om haar aan het huilen te brengen was trouwens ook niet onze bedoeling. We deden net zoals dat we bij andere leerkrachten doen, maar als je een nieuwe leerkracht hebt is het toch normaal dat je eerst even "uit test" hoever je kan gaan?! We kenden haar nog niet dus we konden ook niet weten dat ze zo snel begon te huilen. We hoorden trouwens achteraf van onze leerkracht engels dat de vervangster van Frans vorig jaar ook onze leerkracht Frans een tijdje was komen vervangen en toen is net hetzelfde gebeurt. Het heeft de directie dan ook veel moeite gekost om ze terug te laten komen na wat er vorig jaar was gebeurt. Je zal nu waarschijnlijk denken :" wat voor respectloze kinderen zitten er op die school ?! " Wel.. wij hebben niet meer of niet minder respect als kinderen van andere scholen. Die vervangster had dit trouwens in verschillende andere scholen ook meegemaakt. En geef toe.. ja kan toch niet verwachten van 14-15 jarigen dat ze zich gaan gedragen als engeltjes ?! Er moet toch een beetje sfeer in de klas blijven.

bye !!

XXX

Bewerkt door Webmaster Jaap om Vr Jan 18, 2008 5:59 pm:
BBCode ingeschakeld
Naar boven
M...
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2007 9:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

klopt helemaal hoor... ik vind heus ook wel dat er wat uitgetest mag worden (bij mij nog nooit gelukt - ik zet m'n keel even open en meestal gaat alle rumoer dan wel vanzelf weg) en ik vind ook niet dat 15-jarigen engeltjes moeten zijn. Als leerkracht moet je er maar mee leren omgaan - daar geef ik je volledig gelijk in. Groot verschil zit hem natuurlijk in het feit dat je het op een forum komt rondbazuinen (vooral diegene waarop jij reageerde) en dat vind ik flauw.

Wedden dat ik iedereen in de klas ook kan doen huilen? Maar wat heb ik daar dan aan precies?
*ikke*
Plebeër

BerichtGeplaatst: Zo Nov 11, 2007 9:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

M... schreef:
klopt helemaal hoor... ik vind heus ook wel dat er wat uitgetest mag worden (bij mij nog nooit gelukt - ik zet m'n keel even open en meestal gaat alle rumoer dan wel vanzelf weg) en ik vind ook niet dat 15-jarigen engeltjes moeten zijn. Als leerkracht moet je er maar mee leren omgaan - daar geef ik je volledig gelijk in. Groot verschil zit hem natuurlijk in het feit dat je het op een forum komt rondbazuinen (vooral diegene waarop jij reageerde) en dat vind ik flauw.

Wedden dat ik iedereen in de klas ook kan doen huilen? Maar wat heb ik daar dan aan precies?

Inderdaad. Het is misschien wat fout van mij geweest dit op een forum te zetten. Maar ik heb toch geen neamen genoemd ? Ik antwoorde ook maar gewoon op een andere post.
Mijn excuses !!

Bye !!

XXX
Naar boven
Noekske
Patroklos

BerichtGeplaatst: Do Jan 17, 2008 5:43 pm    Onderwerp: lrlr latijn en grieks Reageer met quote

onze grieks lerares is echt raaarr.

dit hebben we ovr haar gemaakt in de kllas:

mevrouw van heeringen is een beetje eng
en is vor haar leerlingen veel te streng
haar kledingstijl is reusachtig artistiek
maar das nogal logisch, ze is zelf nog een griek

bes wel maf:( maar zo is ze wel..
Kim1994
Patroklos

BerichtGeplaatst: Di Sep 16, 2008 5:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een leraar voor Latijn en Grieks die halverwege de les iets af gaat geven en niet meer terugkomt.. Vragend, in de war
Oerschijnschroei
Plebeër

BerichtGeplaatst: Zo Dec 20, 2009 2:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hm... mijn lerares Latijn was wel OK, omdat ze er zelf nooit zin in had. Altijd hadden we in de pauze les, zodat wij (en zij dus ook) een uur eerder uit waren. Nu hebben we een man die wel redelijk is, en hij legt wel goed uit.
Voor Grieks hadden we een aardige mevrouw, de oma van de school zegmaar, want ze was 75 ofzo. Die ging weg, en toen kregen we een kreng van 21, die nog bij mijn broer in de klas heeft gezeten. Toen kregen we steeds een invaller, want ze werd ziek, maar als het goed gaat, krijgen we dat stuk vreten weer na de Kerst. Niet echt blij mee. Ze kijkt je meteen heel teleurgesteld aan als je ook maar één woordje niet weet. En ze zit altijd te zeuren over een 15e eeuwse schrijver, gaap...

Die vrouw van Latijn komt ook na de Kerst weer terug, ben ik wel blij mee. Ze heeft altijd de hele les muziek van Chopin en Beethoven aanstaan, echt leuk!
Naar boven
Socordia917
Patroklos

BerichtGeplaatst: Di Dec 22, 2009 1:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn docent Latijn is redelijk.. Hij is ontzettend tolerant, ontzettend aardig, en zijn lessen bevorderen wel de cijfers.. Maar ik vind hem ongelooflijk kinderachtig lesgeven =( Ik let nooit op en maak vaak ook geen huiswerk (en ik heb het ook echt niet nodig..), en dan gaat hij me toch vertellen dat ik iets moet gaan doen. Treurig, sip Treurig, sip

Mijn docent Grieks, daarentegen, is geweldig =) Je hoeft helemaal niets te doen tijdens de les (het moet echt maanden geleden zijn geweest, dat ik m'n Grieks boek opengeslagen heb), hij laat wel over zich heen lopen, is goedgelovig, kan onredelijk zijn, en ook heel dramatisch.. De meeste kinderen halen onvoldoendes in zijn lessen, maar dat zijn ook geen echte gymnasiasten.
Het is overduidelijk dat hij in zijn tijd een rasechte gymnasiast was. =) Hij geeft echt veel minder kinderachtig les dan andere docenten.
GerbrichGupke
Patroklos

BerichtGeplaatst: Za Feb 06, 2010 3:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn grieks en latijn leraren zijn echt vet aardig.
en ze geven ook nog eens goed les :D

^O^ ^O^

soms hebben ze wel strenge uitspattingen, maar dat vergeef ik ze wel :)
(het is ook wel nodig :wink: )
Melanthe
Artemis

BerichtGeplaatst: Za Feb 06, 2010 3:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Socordia917 schreef:
Mijn docent Grieks, daarentegen, is geweldig =) Je hoeft helemaal niets te doen tijdens de les (het moet echt maanden geleden zijn geweest, dat ik m'n Grieks boek opengeslagen heb), hij laat wel over zich heen lopen, is goedgelovig, kan onredelijk zijn, en ook heel dramatisch.. De meeste kinderen halen onvoldoendes in zijn lessen, maar dat zijn ook geen echte gymnasiasten.
Het is overduidelijk dat hij in zijn tijd een rasechte gymnasiast was. =) Hij geeft echt veel minder kinderachtig les dan andere docenten.

Dat noem ik dus geen geweldige docent... meteen weer duidelijk waar de mening van leerlingen en docenten erg uit elkaar kunnen lopen.

Too bad or not so bad, that's the question.
Naar boven
Nieni
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Za Feb 06, 2010 5:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Socordia917 schreef:
(het moet echt maanden geleden zijn geweest, dat ik m'n Grieks boek opengeslagen heb)

Jij bent echt geweldig. Aanbidt
stiekeltjuh
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Feb 10, 2010 9:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

quote="Nieni"]
Socordia917 schreef:
(het moet echt maanden geleden zijn geweest, dat ik m'n Grieks boek opengeslagen heb)

Jij bent echt geweldig. Aanbidt[/quote]

daar ben ik het toch met je eens maar ik ben dan ook een leerling hè melanthe Cool

de laatste keer dat ik uberhaupt iets deed in een les was in de tweede (zit nu in de derde)
Naar boven
Patricia
Patroklos

BerichtGeplaatst: Ma Feb 07, 2011 9:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

onze lerares latijn is vre-se-lijk
ze geeft zo vaak een 'onverwacht' SO dat we de onverwachte verwachten
mijn hele klas vind haar vervelend, en ik wordt onwijs pissig van der Boos
ze is ook helemaal niet motiverend ze scheldt je uit als je een woordje even niet weet , en ik weet dat je latijn goed moet kennen maar 1 woordje?
maar het tegen de directeur zeggen helpt ook niks want ze is de VROUW van de directeur.. en dan te bedenken dat ik haar waarschijnlijk volgend jaar als mentor krijg , ,,
Nieni
Forum-Caesar

BerichtGeplaatst: Di Feb 08, 2011 1:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Klagen bij de rector over onverwachte SO's lijkt me hier ook zeker niet de juiste stap. Eerder bij afdelingsleider of hoe heten die mensen bij jou op school? En eerst bij de mentor natuurlijk. Het is trouwens wel inflatie van het begrip onverwacht SO om dat zo vaak uit de kast te toveren...

Volgens mij heb ik in mijn hele middelbareschooltijd nooit een onverwacht SO gehad.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> De lessen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Volgende
Pagina 13 van 14

Ga naar: