Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Latijn en Grieks.com
Een site als deze zou niet mogen bestaan!
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Opmerkingen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Victor
Optimaat

BerichtGeplaatst: Ma Nov 14, 2005 6:43 pm    Onderwerp: Re: Een site als deze zou niet mogen bestaan! Reageer met quote

L. Lobbes schreef:
:-@
U bent een slecht mensch! Met het produceren van dergelijke websites ontneemt u leerkrachten de mogelijkheid hun leerlingen gruwelijk te mangelen. Dit is zeer kwalijk.

Je bent dom. Punt, einde discussie.

*Kopt in*
erasmus
Patroklos

BerichtGeplaatst: Di Jan 17, 2006 11:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

DJ JB schreef:
Ten eerste: zoals de Prof al zei is het dus absoluut niet verboden.

Ten tweede: de site is bedoeld als hulpmiddel bij het leren/vertalen. Als mensen alles willen overpennen, dan moeten ze dat maar doen, ze leren er alleen niets van! Werk van de leraar uit handen nemen? Lijkt me sterk, we geven geen huiswerk op... Pestend

Ten derde: het is idd niet verplicht deze site te gebruiken.

Veel zeggen dit... Wat ik alleen niet precies snap is wat je moet leren van eindeloze teksten vertalen... Het is gewoon het Latijnse woord opzoeken in de woordenlijst en hooguit af en toe kijken wat voor vorm het is... Vragend, in de war
Neo
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Jan 18, 2006 2:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

erasmus schreef:
DJ JB schreef:
Ten eerste: zoals de Prof al zei is het dus absoluut niet verboden.

Ten tweede: de site is bedoeld als hulpmiddel bij het leren/vertalen. Als mensen alles willen overpennen, dan moeten ze dat maar doen, ze leren er alleen niets van! Werk van de leraar uit handen nemen? Lijkt me sterk, we geven geen huiswerk op... Pestend

Ten derde: het is idd niet verplicht deze site te gebruiken.

Veel zeggen dit... Wat ik alleen niet precies snap is wat je moet leren van eindeloze teksten vertalen... Het is gewoon het Latijnse woord opzoeken in de woordenlijst en hooguit af en toe kijken wat voor vorm het is... Vragend, in de war

Daar ben ik het niet mee eens..
Dat deze site slecht is voor leerlingen, ben ik het wel mee eens, tenzij de leerlingen er goed mee om weten te gaan (alleen gebruiken in geval van nood, of als je er zeker van bent dat je het zelf ook goed had kunnen vertalen).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
DJ JB
Columna Fori

BerichtGeplaatst: Wo Jan 18, 2006 3:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Neo schreef:
of als je er zeker van bent dat je het zelf ook goed had kunnen vertalen).
Zelfs hiervoor is ie niet bedoeld (lijkt me)!!

Gebruik het als nakijkmodel (les gemist waar een tekst is nagekeken) of als je makkelijker leert van een uitgetypte tekst en je zelf te "lui" bent om het over te typen.

Kwestie van veel zelfdiscipline vanuit de leerling. Leerlingen die dat niet hebben, hebben alleen maar zichzelf ermee uiteindelijk. Docenten tillen er te hard aan, want uiteindelijk zullen alle leerlingen die er misbruik van maken wel op andere manieren hun doel bereiken.
NoStyle
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Jan 18, 2006 4:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nou, ik pende ook altijd over, maar haalde wel 8en....
het hangt ervan af wat je op toetsen doet, hoeveel, niet hoeveel op een kleine text vertalen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
erasmus
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Jan 18, 2006 4:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb in de eerste periode voor mijn SO een 10 gehaald, en voor mijn proefwerk een 10. Mijn inzet was toen hoog. Nu heb ik voor mijn een SO een 10 gehaald, en voor het proefwerk een 8,6 (Moeilijk proefwerk!), en staat op mijn rapport bij inzet 'Bijzonder hoog'.

Toch haal ik bijna alle teksten van internet... Ben ik nu slecht in Latijn? Rolt met ogen

Bij die SO's en proefwerken heb ik niet afgekeken ofzo en ook niet zo lang geleerd...
Mascha
Artemis

BerichtGeplaatst: Wo Jan 18, 2006 5:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hm... ik wilde me hier eigenlijk niet in mengen, maar ik wil even zeggen dat mijn Latijnleraar het sinds we met "de grotere schrijvers" aan de slag gingen, altijd zegt: "Als je er niet uitkomt, kan je een tekst van internet halen, vind ik allemaal goed, soms is het heel handig zelfs, maar kijk dan wel even naar de tekst, of je de vormen enzo snapt."

En toen ik hier lang geleden ooit eens terechtkwam [ Pestend ] nam ik de teksten soms wel klakkeloos over, en vorig jaar nam ik ze nooit van hier maar toen deed ik gewoonweg niks... En dit jaar vertaal ik zelf... maar deze site.. ach, ik zie er het kwade niet zo van in... je kan hem op een netwerk ook blokkeren enzo, dus ik snap niet dat leraren moeilijk doen....["ja je kan toch ook thuis opzoeken", ja dus.. eigen verantwoordelijkheid]

Schijnt hoor, interesseert mij ook geen flikker...
Ronald Goedemondt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Neo
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Jan 18, 2006 6:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Op ScholierenSite zijn antwoordenboekjes te downloaden, dit is ook bedoeld om na te kijken, maar wordt in praktijk het meest gebruikt om over te schrijven.. Dat is hier hetzelfde denk ik, handig natuurlijk, maar niet aan te raden om te doen omdat je het zelf niet kunt..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
thomassius
Patroklos

BerichtGeplaatst: Za Aug 05, 2006 3:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wat mij betreft moet je de waarde of het belang van iets in dit geval deze site niet laten afhangen van wat de bedoelingen zijn van de makers. Want deze zijn zowiezo goed en daar valt niet echt over te twisten.
Je moet het laten afhangen van wat er terecht komt van die bedoelingen.
Ze hebben een site willen maken met de bedoelingen dat leerlingen hun werk kunnen nakijken. Dit is maar half gelukt. Want de praktijk laat zien dat er veel misbruik wordt gemaakt van de site door luie leerlingen.
Dus je kunt wel de intenties achter de site blijven aanvoeren als argument maar feit blijft dat deze site erg veel problemen kan veroorzaken. Zowel voor de leraar als voor de leerling. de leraar moet strenger controleren en sneller wantrouwen. En de leerling moet sterk in zijn schoenen staan om niet te vallen voor de gemakzucht.

Hierdoor snap ik beide kanten van het verhaal wel,ook de leraren dus.
Basveen
Patroklos

BerichtGeplaatst: Ma Sep 18, 2006 6:19 pm    Onderwerp: Bullshit Reageer met quote

Wat wil een leerling nog meer?

Dit is toch juist perfect
En het is niet illegaal dus Aanbidt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
robert
Patroklos

BerichtGeplaatst: Za Nov 04, 2006 3:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

lol waarom nou niet zeg? is juist goed!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mythos
Patroklos

BerichtGeplaatst: Zo Nov 05, 2006 8:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

elke gymnasiast die ik ken kent deze site, dit is het ultieme nakijk/afkiojk boek
Ran
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Dec 13, 2006 6:45 pm    Onderwerp: Re: Een site als deze zou niet mogen bestaan! Reageer met quote

L. Lobbes schreef:
U bent een slecht mensch! Met het produceren van dergelijke websites ontneemt u leerkrachten de mogelijkheid hun leerlingen gruwelijk te mangelen. Dit is zeer kwalijk.

Ik vind dat het niets uitmaakt als je toch niet van grieks houdt, en er niet mee door wil gaan. Bovendien pen ik niet alles klakkeloos over, maar gaat huiswerk maken een stuk makkelijker Pestend .
sorry meneer, maar ik moet zeggen: U merkt het (vast) niet.
**Lotte
Patroklos

BerichtGeplaatst: Di Jan 16, 2007 5:37 pm    Onderwerp: Wat Een Lol Reageer met quote

Hahahahahaha!
beste meneer lobbes, ik geloof dat u een leraar bij mij op school bent.
u geeft ook frans,niet?
in ieder geval latijn.
weet u, voor latijn heb je zoooooooveel huiswerk!
niet normaal!
dusss...gun ons,leerlingen ook eens een pleziertje! Aanbidt
dank u

kus lotte
Naar boven
bjoen
Patroklos

BerichtGeplaatst: Wo Jan 17, 2007 2:42 pm    Onderwerp: Re: Een site als deze zou niet mogen bestaan! Reageer met quote

L. Lobbes schreef:

dan had je maar geen leraar moeten worden Geeft over
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Latijn en Grieks.com Forum Index -> Opmerkingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: